فورد

تصاویر جاسوسی از فورد اکسپلورر 2020

با آغاز شمارش معکوس برای رونمایی از فورد اکسپلورر ۲۰۲۰، بهترین تصاویر از شاسی‌بلند بزرگ و محبوب این خودروساز آمریکایی منتشر شده است.


اگر با خود فکر کنید که اکسپلورر جدید تنها یک فیس لیفت از نسل فعلی است شما را سرزنش نخواهیم کرد اما خب این خودرو جدید است. اصلی‌ترین دلیل این موضوع نمای جلویی است که ما را به یاد نسخه‌ی قدیمی‌تر یکی از قوی‌ترین رقبا یعنی تویوتا هایلندر ۲۰۱۱ فیس لیفت می‌اندازد.

 تویوتا هایلندر 2011 فیس لیفت
تویوتا هایلندر ۲۰۱۱ فیس لیفت
جدای از نمای جلو و تناسبات ابعادی متفاوت که در ادامه شرح داده می‌شوند، نسل جدید اکسپلورر دارای ستون D گیراتر و عناصر طراحی زاویه‌دارتری در عقب است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چراغ‌های سه‌بعدی جمع و جورتر اشاره داشت.


اما بد نیست به کابین هم اشاره‌ای بکنیم. با توجه به تصویر منتشر شده می‌توان انتظار طراحی تیزتر برای داشبورد و دیگر قطعات همچون پانل روی درب‌ها را داشت. همچنین به نظر می‌رسد یک صفحه لمسی بزرگ و تبلت مانند نیز بالای کنسول مرکزی نصب شده است.


این خودرو احتمالاً از جدیدترین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی فورد و بسته‌ی کاملی از ویژگی‌های ایمنی فعال که کوپایلوت ۳۶۰ خوانده می‌شود سود خواهد برد. از جمله تجهیزات این پکیج می‌توان به ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور، حفظ خودرو بین خطوط، دوربین دنده‌عقب و نوربالای خودکار اشاره کرد.


با توجه به بیانیه‌ی فورد در زمان معرفی خودروی پلیس اینترسپتور هیبرید ۲۰۲۰ که نسخه‌ی مخصوص پلیس از اکسپلورر می‌باشد، فضای کابین این شاسی‌بلند سه ردیفه نسبت به نسل پیشین تغییری نکرده اما فضای بار بهبود یافته است.


اگر دقت کرده باشید در بالا گفتیم اکسپلورر جدید تناسبات ابعادی جدیدی خواهد داشت که دلیل آن استفاده از طراحی دیفرانسیل عقب و پیشرانه‌ای با نصب طولی است که نتیجه‌ی آن اصلاح نسبت داشبورد به اکسل و اورهنگ های کوتاه‌تر می‌باشد. نسل جدید این شاسی‌بلند از پلتفرم CD6 مشترک با لینکلن آویاتور ۲۰۱۹ سود می‌برد.


باور بر این است فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ به دو صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و دارای پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری، ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هیبرید و ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست خواهد بود. احتمالاً نسخه‌ی ST این شاسی‌بلند با پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربوی حدود ۴۰۰ اسبی عرضه خواهد شد. این پیشرانه‌ها با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری خواهند کرد.


این کلاس خودرویی پر از رقبای قدرتمند بوده و محصول جدید فورد باید به مصاف شورولت تراورس، بیوک انکلیو، داج دورانگو، تویوتا هایلندر، مزدا CX-9، فولکس‌واگن اطلس و سوبارو ایسنت برود.


اکسپلورر ۲۰۲۰ از نیمه اول سال آینده وارد بازار می‌شود هرچند نمی‌دانیم آیا شاهد رونمایی آن در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس خواهیم بود یا اینکه دیترویت میزبانش خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    واقعا کپی تویوتا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      این یه طراحی جدید نیست یه ماشین جدید نیست که کپی باشه
      یه نگاه به عکس های گذشته این ماشین بندازید کمی متفاوت تر از نسخه ی قبلی هست پدال باید یه دونه عکس هم از اکسپلورر قبلی هم میزاشت تا برای همه آشکار تر بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بازار رو میترکونه چیزه خوفیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مرتضی مقدم

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    آخه این تصاویرمثلا جاسوسی به چه درد ما میخورن؟مگه خودروسازا میخان ماشیناشونو قایم کنن یا زیر خاک کنن؟خب دو ماه دیگه سه ماه دیگه نه ی سال دیگه میاد بازار اونم نسخه اصلی و واقعی.به نظرم که اینا هممش بازار گرمی خود سازنده هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (811 ديدگاه)

    چه کپی باشه چ نباشه چ بازگشتی به عقب باشه یا نه مهم اینه که یه چیز معقول و پخته داده بیرون
    بنظرم فیس لیفت و نسل جدید باید همینجور باشه طراحی کاربردی تر نه فقط جدیدتر
    قیافش ابعادش محافظهای دور گلگیر و اطراف ماشین و مخصوصا موتورهای انتخابیش واقعا عالیه
    فقط بعنوان یه شاسی بلند دوست پارامتر آفرود خیلی مهمه من بودم حتما اکسپورو رو میبردم توی رده و سطح جیپ گرند چروکی بعدش واقعا عالی و بی نقص میشد
    حتی ماشینهای مثلcx9 هایلندر و… وقتی تستشون رو نشون میدن یکی از پارامترهارو به افرود اختصاص میدن که بگن توی افرود هم توانان ولی در واقعیت اینجوری نیست و فقط جنبه تبلیقات داره

    شاسی بلند یعنی ابعاد و جاداری + آفرود

    در کل اکسپولرر جدید ماشین خوبی از آب در اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. F22RAPTOR

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    نوشته پلتفرمش یه پلتفرم دف عقب
    همچنین موتور در حالت طولی نصب میشه
    تو محفظه موتور
    خیلی خیلی خوبه
    یه کراس اوور خوب باید تو نسخه پایه دف عقب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    چراغهای نسل جدید راو۴ هم با فورد Edge مو نمی زنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا