فورد

رؤیت نسل جدید فورد F-150 در خیابان‌ها

این اولین باری نیست که فورد را در حال تست نسل جدید F-150 می‌بینیم اما این بار دو دستگاه پیکاپ سوپرکب و کروکب فورد در تله‌ی عکاسان جاسوسی گیر افتاده‌اند.


فورد تلاش کرده بهترین کار خود در پنهان نمودن جزئیات طراحی نسل آتی F-150 را انجام دهد و به همین خاطر اگر به دنبال تفاوت‌ها باشید کار سختی خواهید داشت. بااین‌وجود انتظار نداریم پرفروش‌ترین پیکاپ آمریکا از نظر طراحی تغییرات زیادی داشته باشد زیرا روش فورد استفاده از طراحی تکاملی است تا انقلابی. با فروش بیش از ۹۰۹ هزار دستگاهی در سال پیش، به سختی می‌توان از روش فورد انتقاد کرد زیرا دست بردن در ترکیب تیم برنده شبیه یک خودکشی خواهد بود.


فورد قبلاً تائید کرده ۹۰ درصد تجهیزات ساخت نسل فعلی F-150 احتمالاً در نسل بعدی هم استفاده خواهد شد. در کل فورد می‌خواهد سرمایه‌گذاری سنگین خود در تولید نسل فعلی را به نوعی جبران کند. در نسل فعلی این پیکاپ از ساختاری با میزان آلومینیوم زیاد استفاده شده است.


اما آنچه که تغییر خواهد کرد قوای محرکه خواهد بود. فورد اعلام کرده نسخه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی F-150 2021 را علاوه بر مدل‌های استاندارد تولید خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست نسخه‌ی دیزلی این خودرو را چه زمانی خواهیم دید.


کابین نسل جدید F-150 هم تغییر خواهد کرد. با وجود رقبایی همچون رم ۱۵۰۰ که فضای داخلی احساس‌برانگیزی دارد، قطعاً فورد واکنش قابل‌توجهی به رقبا نشان خواهد داد و از متریال بهتر و کیفیت ساخت بالاتر در کابین پرطرفدار خود استفاده خواهد کرد. از جمله تکنولوژی‌های نسل بعدی این خودرو می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی و سیستم اطلاعات سرگرمی به روز با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر اشاره کرد. سیستم‌های ایمنی فعال نیز نقش مهمی در F-150 جدید خواهند داشت.

انتظار می‌رود نسل جدید فورد F-150 به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ عرضه شود بنابراین زمان رونمایی این خودرو سال آینده خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ALIREZA

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    منتظرتم خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      عشق اولم تو پیکاپ فورد اف ۱۵۰ هست .خیلی دوست دارم زودتر ببینم این شاهکار رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Car lover

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    فقط تروخدا مدلای پایش صندلیاش نیمکتی نباشه و دسته دندش بقل فرمون
    مدلای پایه اف ۱۵۰ فعلی یجوریه واقعا پایه است وهیچی نداره برعکس رم ۱۵۰۰ پایه ولی مثلا تیتانیوم فورد خیلی جذابه
    خیلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    غول پیکاپ ها وارد می شود ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا