فورد

لو رفتن غیرمنتظره تصاویر و مشخصات فورد موستانگ مک E جدید

لو رفتن یا معرفی رسمی؟!

باید تا هفدهم نوامبر صبر می‌کردیم تا اولین تصاویر از خودروی کاملاً جدید فورد موستانگ مک E را ببینیم اما ظاهراً برخی از کارکنان بخش تکنولوژی فورد جور دیگری فکر می‌کنند.


به لطف انتشار تصاویر و اطلاعاتی که همه می‌توانند آن‌ها را در وب‌سایت مصرف‌کنندگان فورد آمریکا ببینند، ما هم‌اکنون همه‌چیز درباره موستانگ مک E جدید را می‌دانیم. واضح است که با انتشار این تصاویر و اطلاعات، رسانه‌های گوناگون سریعاً اسکرین شات هایی را گرفته و خب فورد زمانی لو رفتن این موضوع را فهمیده که دیگر دیر شده بود…


از نظر استایل و طراحی باید گفت خودروی موردبحث بسیار شبیه برخی رندرهای مجازی در هفته‌های پیش می‌باشد. از جمله جزئیات جالب این خودرو می‌توان به جلوپنجره‌ای بسته شده، چراغ‌های جلو و عقب مشابه موستانگ، فقدان هرگونه دستگیره درب نمایان و خطوط و تناسبات بدنه عضلانی اشاره کرد. در کل این کراس اوور کوپه و الکتریکی ظاهر اسپورتی داشته و ظاهراً پرفورمنس قابل‌توجهی نیز ارائه خواهد کرد.


داخل کابین مک E فضای مینیمالیستی حاکم است که قطعاً شما را به یاد تسلا خواهد انداخت. مخصوصاً صفحه‌نمایش تبلت مانند بکار رفته در داشبورد چنین تفکری را تقویت می‌کند. ما همچنین می‌توانیم یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر پشت فرمان سه پره اسپورت را ببینیم. ورودی‌های هوای خودرو نیز کل پهنای داشبورد را در اختیار گرفته‌اند.


موضوع جالب‌تر اینکه کپشن های بکار رفته در تصاویر باعث ارائه اطلاعات زیادی درباره تریم ها، قوای محرکه و قیمت موستانگ مک E می‌شوند. این خودرو با ۵ تریم به نام‌های سِلِکت، کالیفرنیا Rt، پریمیوم، فرست ادیشن و GT عرضه خواهد شد.


مدل پایه دارای یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۵۵ اسبی و گشتاور ۴۱۵ نیوتون متری در حالت دیفرانسیل عقب بوده و با سفارش سیستم چهار چرخ محرک میزان گشتاور به ۵۸۲ نیوتون متر می‌رسد. فورد می‌گوید نسخه دیفرانسیل عقب برد حدود ۳۷۰ کیلومتری خواهد داشت و برد مدل چهار چرخ محرک به ۳۳۸ کیلومتر خواهد رسید.


شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک این نسخه از مک E حدود ۶ و ۵ ثانیه خواهد بود. مدل سلکت ارزان‌ترین نسخه این کراس اوور بوده وب‌های آن از ۴۳۸۹۵ دلار آغاز خواهد شد.


اما خودرویی که بیشترین برد حرکتی را خواهد داشت مک E کالیفرنیا Rt با محدوده حرکتی ۴۸۳ کیلومتری است. این خودرو فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه شده و پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۲۸۲ اسبی و گشتاور ۴۱۵ نیوتون متری دارد. شتاب این خودرو نیز در میانه‌ی ۶ ثانیه خواهد بود. بهای این خودرو هم از ۵۲۴۰۰ دلار آغاز می‌شود.


مشتریانی که به دنبال پرفورمنس بیشتر هستند باید مدل GT را انتخاب کنند که طبق ادعای فورد شتاب حدود ۳ ثانیه‌ای خواهد داشت. این خودرو تنها به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود ولی فعلاً مشخصات عملکردی آن اعلام نشده است. برد این خودرو حدود ۳۷۸ کیلومتر خواهد بود و بهای پایه‌ی آن نیز ۶۰۵۰۰ نیز می‌باشد.

اولین نمونه‌های این خودرو که از اواخر سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهند رسید از نوع فرست ادیشن و پریمیوم خواهند بود و اوایل سال ۲۰۲۱ نیز باقی تریم ها عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    عالی میاد که تسلا xرقابت جانانه داشته باشه از نظر ظاهری و طراحی داخلی کاملا برتر هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 917

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (310 ديدگاه)

      ابعادش از مدل x کوچکتره و رقیب مدل y به حساب میاد بیشتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    این عکس ها شبیه لو رفتن نیستاااا!!!!
    انگار یکی دشمنی داشته همه اطلاعاتشونو داده بیرون
    لو رفتن هم یه حدی داره والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مازراتی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    این جلو پنجره های بسته و نمایشگرهای بزرگ عمودی یجورای نقطه ضعف تو طراحی ایجاد میکنن ولی در کل طراحی خوب و دلنشینی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    تمامی مشخصاتش از جمله بُرد و قدرت شو با model Y برابر کردن و از نظر ابعاد هم در یک کلاس اند…
    ولی Mach E از نظر طراحی یک هیچ جلوتر از model Y هست و به نظر من از همه رقبا زیباتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. the notorious critic

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    اومده بازارو تسخیر کنه.?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا