فورد

آغاز تعدیل نیروی فورد در اروپا

فورد در حال عملیاتی کردن برنامه‌ی بازسازی رادیکال خود است. این خودروساز آمریکایی اعلام کرده ۵ هزار نفر از کارمندان خود در آلمان را اخراج می‌کند.


پس از اخبار مشابهی که فولکس‌واگن منتشر کرد، فورد اروپا نیز اعلام کرد نیروی کاری خود در این قاره را تعدیل می‌کند تا به‌طور قابل‌توجهی از هزینه‌های ساختاری و بروکراسی کاسته و کارهایی را که ارزش‌افزوده‌ای ندارند حذف کند.


به منظور کمک به پیشرفت هرچه بهتر این برنامه و بازگشت به سوددهی پایدار و مطمئن، این خودروساز اعلام نموده برنامه‌های جدایی داوطلبانه برای کارگران و کارمندان خود در آلمان و بریتانیا پیشنهاد خواهد کرد. فورد در بیانیه‌ی خود گفته است:

از طریق این برنامه و دیگر مشوق‌ها، فورد آلمان انتظار دارد بیش از ۵ هزار نیرو را تعدیل نماید.

این حرکت بخشی از برنامه‌ی بازسازی فورد است که در ماه ژانویه اعلام شد و شامل کاهش چند هزاری نفری نیروها، تعطیلی احتمالی کارخانه‌ها و خاتمه تولید خودروهایی است که سودی ندارند.


بنا به گفته‌ی فورد، بخش اروپایی این شرکت سه گروه تجاری متمرکز روی مصرف‌کننده را تدارک خواهد دید: خودروهای تجاری، خودروهای سواری و صادراتی. همچنین این خودروساز پیچیدگی محصولات کنونی را کاهش داده و پیکربندی‌های سودمندتر را در نظر خواهد گرفت و خطوط تولید خودروهای سودده را افزایش خواهد داد.

در نتیجه‌ی این کارها، سبد محصولات فورد هدفمندتر خواهد شد و بنابراین خطوط تولید خودروهای نه چندان سودده یا بهبود خواهد یافت یا تعطیل خواهد شد.


فورد در بازار اروپا با ضرر مواجه بوده و مخصوصاً از زمانی که جنرال موتورز در سال ۲۰۱۷ فعالیت‌های خود در این قاره را ترک کرده بیش از پیش تحت‌فشار قرار گرفته است. فورد به دنبال کسب حاشیه سود عملیاتی ۶ درصدی در بازار اروپاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا