فورد

تولید نسل جدید فورد موستانگ به تعویق افتاد

فورد اوایل ماه جاری اقدام به گرامیداشت تولید ده میلیونمین دستگاه از موستانگ افسانه‌ای کرد اما طرفداران این خودروی آمریکایی که منتظر معرفی نسل جدید موستانگ بودند با خبرهای ناامیدکننده‌ای مواجه شده‌اند.


اتوموتیونیوز گزارش داده مدیرعامل فورد آقای جیم هکت تولید نسل بعدی موستانگ را حدود یک سال به تعویق انداخته است. هنوز دلیل به تعویق افتادن تولید موستانگ جدید اعلام نشده اما با این تعویق انتظار نداریم نسل جدید پونی کار محبوب فورد را تا سال ۲۰۲۱ ببینیم.

چیز زیادی درباره نسل بعدی موستانگ نمی‌دانیم اما اتوموتیونیوز با چند نفر از دست‌اندرکاران پروژه‌ی موستانگ صحبت کرده است. اگرچه آن‌ها اشاره زیادی به جزئیات نداشته‌اند اما برخی مشخصات موستانگ جدید را فاش کرده‌اند.


از آنجایی که فورد می‌خواهد از ۵ پلتفرم مدولار برای زیرساخت تمامی محصولات آینده خود استفاده کند بنابراین احتمال دارد موستانگ دیگر از پلتفرمی سفارشی استفاده نکند. این خودرو به احتمال زیاد از همان معماری بکار رفته در فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور سود خواهد برد.


احتمالاً طرفداران موستانگ از به‌کارگیری پلتفرم یک کراس اوور در موستانگ خوشحال نخواهند شد اما مدیر طراحی موستانگ آقای دارل بهمر قول داده این تغییر تأثیر منفی روی موستانگ نخواهد گذاشت. او می‌گوید:

موستانگ هنوز هم خودرویی قوی و متناسب خواهد بود. معماری‌های مدولار باعث انعطاف‌پذیری بیشتر ما می‌شوند.

مهندس ارشد موستانگ کارل ویدمن گفته‌های بهمر را تأیید کرده و می‌گوید:

طراحی دیفرانسیل عقب موستانگ در طول سال‌ها تکامل یافته اما هنوز هم معماری کلی موستانگ موجود است. اگر پلتفرم خودرو را تنظیم کرده و بهبود دهید ترکیبی متفاوت به دست خواهید آورد که احساس زیادی به وجود خواهد آورد.

یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از پلتفرم مشترک با آویاتور و اکسپلورر توانایی ارائه نسخه چهار چرخ محرک است. شایعاتی درباره تولید موستانگ چهار چرخ محرک چند ماه پیش به گوش رسیده بود. این امر می‌تواند جذابیت این خودرو در مناطقی با آب‌وهوای سرد را افزایش دهد. با این کار فورد رقیبی قدرتمند برای داج چلنجر چهار چرخ محرک هم خواهد بود.


خب حالا که صحبت از موستانگ است بد نیست بدانید خودروی قدبلند الکتریکی و پرفورمنس آینده‌ی فورد از نام مک ۱ استفاده نخواهد کرد. اگرچه فورد از این نام در زمان اعلام تولید آن استفاده کرده بود اما مدیرعامل فورد گفته باید واکنش‌ها با این نام را بررسی کنند. جیم فارلی اعلام کرده بود استفاده از این نام نقاط قوت و ضعف خاص خود را داشته و استفاده از آن نیازمند بازخورد بسیار خوب از سوی مردم است. تاکنون واکنش‌ها به این نام عمدتاً منفی بوده و به نظر می‌رسد فورد هم دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    طراحی عکس سوم بینظیره. حتی بهتر از سری8 بی ام و خودنمایی میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامین

    ۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اون عکس سومی خارق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقاً اید فورد عجب طراحی هایی برای موستانگ میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا