فورد

کدام‌یک از محصولات فورد بازنشسته می‌شوند؟

ما می‌دانیم فورد در حال برنامه‌ریزی برای خاتمه تولید برخی از محصولات خود است. علاوه بر این کاهش تعداد مدل‌ها، محصولاتی که ادامه حیات خواهند یافت نیز تریم های کمتری نسبت به قبل خواهند داشت. هنوز جزئیات مربوط به اینکه کدام خودروها دیگر تولید نخواهند شد منتشر نشده اما بنا به گفته اتوموتیونیوز اروپا، این خودروساز آمریکایی اواخر امسال به پاک‌سازی سبد محصولات خود خواهد پرداخت.

Lincoln MKZ
با آغاز ماه ژانویه خبری منتشر شد که در آن گفته شده بود فورد برنامه‌های خود برای به‌روزرسانی سدان میان‌سایز فیوژن را لغو کرده است. با فروش نزدیک به ۲۱۰ هزار دستگاهی در سال پیش، فیوژن محبوب‌ترین خودروی سواری این شرکت بوده هرچند هنوز هم نسبت به فروش سال ۲۰۱۶ افت قابل‌توجه ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. فوکوس نیز با فروش ۱۵۸۳۸۵ دستگاهی دومین خودروی پرفروش فورد بوده که آن‌هم افت ۶.۲ درصدی فروش را نشان می‌دهد.


جدای از محصول منحصربه‌فرد GT، خودرویی که کمترین فروش را داشته مدل C-Max بوده که بین کلاس‌های خودرویی سواری و کراس اوور سرگردان است. تنها ۱۸۳۹۰ دستگاه از این خودرو به فروش رفته و پس از آن نیز سدان فول سایز تاروس به فروش بیش از ۳۳ هزار دستگاهی قرار دارد. از طرف دیگر باید لینکلن MKZ اشاره کنیم که فروش آن نسبت به سال ۲۰۱۶ افت ۱۰ درصدی داشته و به ۲۷۳۸۷ دستگاه رسیده است. البته کانتیننتال در اولین سال حضور کامل خود در بازار فروش بیش از ۱۲ هزار دستگاهی را تجربه کرده است.


البته بیشترین میزان افت فروش به مدل موستانگ مربوط می‌شود که به خانه ۸۱۸۶۶ نفر راه یافته و افت ۲۲.۷ درصدی را ثبت کرده است. برخی افراد این مورد را به خاطر انتظار ورود مدل ۲۰۱۸ فیس لیفت عنوان کرده‌اند. به همین دلیل است که فورد در آینده یک شاسی‌بلند الکتریکی را معرفی خواهد کرد و همچنین بجای فیستای پرفورمنس هم‌اکنون فورد اِج ST را می‌بینیم.


مدیرعامل فورد که به تازگی انجام‌وظیفه می‌کند استراتژی کاهش هزینه‌ها را دنبال می‌کند و می‌خواهد تمرکز کمپانی روی شاسی بلندها و پیکاپ ها باشد. با توجه به آمار فروش محصولات فورد شاید بتوان گفت تاروس با فورد خداحافظی خواهد کرد و شایعاتی هم درباره حذف فیستا از بازار آمریکا وجود دارد. همچنین می‌دانیم که C-Max نیز بازنشسته خواهد شد و امیدی هم به ادامه تولید لینکلن MKZ نیست. موستانگ به حیات خود ادامه خواهد داد اما تعداد مدل‌های سفارشی آن کاهش خواهد یافت.


الآن زمان خوبی برای طرفداری از محصولات فورد نیست!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    تغییر لازمه باید هرکمپانی خودشو با درخواست بازار وفق بده ولی بنظرم فیوژن نباید تولیدش قطع بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      درسته اف 22
      داداش فورد محصولاتى مثل c max رو باىد از رده خارج کنه چون هىچ توجىهى نداره تولىدش و به بروز رسانى و تولىد محصولاتى مثل برانکو بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Raha

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    دوستان چرا خودروهای امریکایی دیگه اسم و رسمی همچون آلمانی ها و ژاپنی ها ندارند؟؟؟
    در حالی که تاریخشون هم اندازه یا حتی بیشتر از اون هاست
    .
    لطفا جواب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      کی گفته ک ندارند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
      هرچقدر هم زمان بگذره و بحث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در موتورها جدی تر بشه بازهم عشاق ((((بیگ بلاک)))) و درمجموع تمام خودروهای امریکایی در هرجای دنیا وجود دارند
      اهل دلاش میدونن……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        امىر
        اومدى مثل من نظرت رو نوشتى که همه فکر کنن من با اکانت دىگه اومدم و دارم نظر مىدم
        مثل تىکه کلام من که همىشه مىگم(( اهل دلها)) و اونکه نکات مهم حرفم رو مىزارم توى پرانتز(())
        در ضمن بحث اىنجا مربوط به موتورهاى بىگ بلاگ هم نمىشه و با اوردن اىن جمله خواستى ىجور وانمود کنى که طرفدار ماشىن امرىکاى هستى

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2956 ديدگاه)

          خخخخخ…..چی میگی اخوی؟؟؟
          دراینکه عاشق ماشین امریکایی هستم هیچ شکی نیس
          از کی پرانتز جزء حقوق انحصاری محسوب میشه ک ما خبر نداریم؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ونوم اف ۵

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        داش امیر دفاع بدی از محصولات امریکایی کردی وقتی میگی با وجود الایندگی باز هم ماشین امریکایی طرفدار داره تلویحا داری میگی ماشین امریکایی پر مصرف و الاینده هست در صورتی که این تصور خیلی وقته رنگ باخته شاهد مثال شورلت کوروت که با موتور هشت سیلندر و حجم ۶.۲ و قدرت ۴۶۰ اسب حدود ۱۱ لیتر میسوزونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2956 ديدگاه)

          حرف شما کاملا صحیح
          ولی منظورم بد نشون دادن نبود
          بحثم به صورت کلی با این قوانین تازه وضع شده هست و مربوط به برند خاصی نیس
          زیاد ن ولی درحد کافی هم از ماشینای امریکایی استفاده کردم هرزگاهی میدونم سوختشون چجوریه
          ولی بهرحال عذرخواهم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mahdi CHEVROLET

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      این حرف اشتباهه چون هیچ وقت مجوز تردد در ایران ندارن و کسی نمیبینه شما این فکرو‌ میکنید
      البته در بعضی بازار ها فعالیتی ندارن یا خیلی کم مثل ژاپن و افریقا
      اما در اروپا و امریکای شمالی و جنوبی و چین و خاورمیانه اسم و رسم دارن
      علت بعضی کم کاری ها به ورشکستگی جنرال موتورز هم مربوط میشه اما داره به دوران خوب قبلش برمیگره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Raha

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        اصلا این موضوع ربطی به تردد در ایران نداره!!!
        به شخصه تجربه رانندگی با چند سری از خودروهای امریکایی رو داشتم و واقعا هم چیزی کم نداشتند
        اما بحث یه چیز دیگه است!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          رها
          چند وقتى هست کامنتتات رو دنبال مىکنم
          خىلى اروم دارى تىکه مىندازى به ماشىنهاى امرىکاى و فکر مىکنى کسى متوجه نمىشه اما من خىلى خوب متوجه مىشم
          اولىن بار هم زمان معرفى موستانگ بولىت بود که اولىن کامنت رو گذاشتى و گفتى موستانگ 2 ستاره گرفته در صورتى که به مطلب موستانگ بولىت هىچ ربطى نداشت
          الان اومدى مىگى ماشىنهاى امرىکاى اسم و رسم ندارن
          و تو کامنتى که خىلى زود حذفش کردى اومدى گفتى از لحاظ فناورى هم عقب هستن اما چون خىلى حرفت خنده دار بود زود پاکش کردى جاش نوشتى تجربه رانندگى با ماشىنهاى امرىکاى دارى
          مثل شما تو پدال خىلى بودن و خواهند بود
          اما……
          تا وقتى که من هستم جواب همه ى حرفهاى بى پاىه و اساس شما رو مىدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mahdi CHEVROLET

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          اتفاقا خیلی ربط داره
          شما وقتی ماشینی رو نبینی و اسمی ازش نشونی فکر میکنی اسم و رسمی نداره و اصلا وجود نداره
          اما یبار بری منطقه ازاد و تعداد ماستنگ ها رو ببینی متوجه میشی اشتباه فکر میکردی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          مهدى
          داداش من کسى که خودش رو به خواب زده هىچ وقت بىدار نمىشه
          امار فروش و محبوبىت و موفقىتهاى پى در پى خودروسازان امرىکا فقط در 2 ساله گذشته گواهى واقعىتهاى هست که بعضى ها نمىتونن ببىنن
          من منظورم شخص خاصى نىستا و دارم کلى مىگم
          کسى که نتونست قىمت 300/000 دلارى موستانگ بولىت رو ببىنه
          کسى که نتونه موفقىت فورد جى تى در پىست vir در مقابل پورشه 918 رو ببىنه
          کسى که نتونه محبوبىت و فروش بالاى موستانگ رو در دنىا و خاک المان نبىنه که با همون 2 تا ستاره بدست اورده
          کسى که نتونه فروش بالاى وانتهاى فورد رو نبىنه فقط ىه مشکل داره
          #خارى در چشم به اسم امرىکن کارز

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          مهدى
          داداش من کسى که خودش رو به خواب زده هىچ وقت بىدار نمىشه
          امار فروش و محبوبىت و موفقىتهاى پى در پى خودروسازان امرىکا فقط در 2 ساله گذشته گواهى واقعىتهاى هست که بعضى ها نمىتونن ببىنن
          من منظورم شخص خاصى نىستا و دارم کلى مىگم
          کسى که نتونست قىمت 300/000 دلارى موستانگ بولىت رو ببىنه
          کسى که نتونه موفقىت فورد جى تى در پىست vir در مقابل پورشه 918 رو ببىنه
          کسى که نتونه محبوبىت و فروش بالاى موستانگ رو در دنىا و خاک المان رو نبىنه که با همون 2 تا ستاره بدست اورده
          کسى که نتونه فروش بالاى وانتهاى مثل سىلورادو. رم و سرى اف رو نبىنه
          کسى که نتونه فروش بالاى کادىلاک در چىن که مهم ترىن بازار دنىا هست رو نبىنه
          ((خارى در چشم دارد به اسم امرىکن کارز))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Mahdi CHEVROLET

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          ۳ ستاره هست ۲ تا مال قبلا بود
          بیشترین ضعف ایمنی ماستنگ تو سرنشین عقب هست که ۳۲ درصده اما راننده ۷۲ هست میتونید برید سایت EURONCAP ببینید
          که البته یه کوپه برای سوار شدن چند نفر نیست اما به هر حال یه ضعفه اما برای راننده خطرناک نیست و اگه یکم رو ایمنی بخش عقب کار میکردن ۴ شایدم ۵ ستاره میگرفت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          مهدى
          دادا بعضى از اونها که لجشون گرفته بود همش مىگفتن 2 ستاره هستش و منم همون 2 ستاره رو تکرار کردم
          تازه اون 2 ستاره براى بازار اروپا بود و با همون 2 ستاره تونست تو المان محبوب ترىن کوپه لقب بگىره
          البته به قول خودت 2 ستاره براى قبل بود
          موستانگهاى که تو خود امرىکا فروش رفت 4 ستاره رو گرفتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (Ali (Chevy nova

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اونکه مثل ژاپن و المان اسم و رسم ندارن رو فقط چندتا بچه 15 ساله تو پدال مىگن که ماشىنهاى امرىکاى خارى در چشمانشان هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          بخشى از موفقىتهاى شرکت فورد رو از سال 2016 تا 2017 بخوام بگم
          فروش بىش از 750/000 سرى اف در سال 2016 در خاک امرىکا
          فروش بىش از 70/000 دستگاه موستانگ در سال 2016 در خاک امرىکا
          کسب مقام پرفروش ترىن کوپه دنىا و همچنىن محبوب ترىن کوپه المان توسط موستانگ در 2016
          جشن 40 سال رتبه اول در پرفروش ترىن ماشىن امرىکا که فورد سرى اف بدست اورد در 2016
          فروش بىش از 800/000 دستگاه سرى اف در سال 2017
          فروش بىش از 80/000 دستگاه موستانگ در سال 2017

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          از دىگر موفقىتهاى فورد که خوده متن اشاره کرده در 2017
          کانتیننتال در اولین سال حضور کامل خود در بازار فروش(( بیش از 12 هزار ))دستگاهی را تجربه کرده است.
          البته نکته مهم اونکه با اىن که بعضى مدلها کاهش فروش داشتن اما بازم فروششون بالاست مثل:
          ((البته بیشترین میزان افت فروش به مدل موستانگ مربوط می‌شود که به خانه ((81866)) نفر راه یافته و افت 22.7 درصدی را ثبت کرده است. ))
          (( از طرف دیگر باید لینکلن MKZ اشاره کنیم که فروش آن نسبت به سال 2016 افت 10 درصدی داشته و به ((27387)) دستگاه رسیده است. ))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          نکته بسىار با اهمىتى هم که مهدى اشاره کرد اون هستش که خودروسازان امرىکا تو اروپا. افرىقا و بخشهاى از اسىا مثل ژاپن و کره حضور گسترده مثل خودروسازان ژاپن و المان ندارن و بىشتر فروششون در خوده امرىکا. کانادا و چىن و چندتا کشور حاشىه خلىج فارس هست و با اونکه بازارهاى کم ترى از خودروسازان ژاپن و المان دارن اما فروششون همىشه بالا بوده و محبوبىتشون هم که مشخصه
          و خىلى ها بخاطر همىن محبوبىت ماشىنهاى امرىکاى هست که اتىش مىگىرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ali

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          علی جان اینم به حرفای درستت اضافه می کنم که:
          فورد در سال 2017 سومین برند خودروسازی دنیا از لحاظ فروش شد (بعد از تویوتا و فولکس) و 6 میلیون و 165 هزار ماشین فروخت. فولکس حدود 6 میلیون و 800 هزارتا فروخت که اونم فقط به خاطر بازار اروپا که متعصب رو برندهای خودشون هستن و مالیات زیاد برای خودروسازان خارج از اتحادیه اروپا در نظر میگیرن به این مقدار رسیده. وگرنه مطمئنم اگه شرایط برابر باشه، فورد بیشتر هم خواهد فروخت.
          ضمنا شورولت هم هفتمین خودروساز بزرگ دنیاست که با توجه به افت پیاپی هیوندای و فروش نزدیکشون، احتمال داره به زودی بیاد بالای هیوندای و رتبه 6 ام رو به دست بیاره. الان هیوندای ششمه.
          جا داره اسمی هم از فورد سری اف و فورد فوکوس و شورولت سیلورادو ببرم که در سال 2017 جزو 10 ماشین پرفروش تو کل دنیا بودن که سری اف و سیلورادو افزایش فروش هم داشتن.
          راستی اینم بگم من خودم طرفدار ماشینای ژاپنی ام و چندان علاقه خاصی نسبت به ماشینای آمریکایی نسبت به ژاپنی ها ندارم. ولی این باعث نمیشه واقعیت ها رو نبینم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. M.us

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (237 ديدگاه)

          ولشون کن داش علی امریکا یه زمانی سلطان ماشین تو جهان بود برای نمونه شورولت کویر که حتی لامبو هم از اون کانسپت استفاده کرد یا مک لارن m8a بود فکر کنم انجینش شورولت بود فکر نمیکنم نیازی به گفتن باشه همین الانشم یه ایمپالا ss کلاسیک به اندازه مزدا 3جدید قیمت داره و کیفیت ساختش زبانزد یا اگه ماشین سنگین شناس هم باشین یه زمانی انحینمحصولاتkumatsuدیترویت دیزل بود حالا کاری ندارم دیس میان میدن اما من کامنت الکی نمیزارم و تا حدودی سعی میکنم یکم در مورد ماشینای امریکایی و مشخصاتشون مثل داش علی یا بقیه اطلاعات داشته باشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Raha

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (288 ديدگاه)

          جناب علی
          اتفاقا من با امریکایی ها مشکلی ندارم هیچ عاشق شون هم هستم علی الخصوص کلاسیک ها
          و سوالم هم فقط یه سوال بود نه تعصب نه کوبیدن. مگه جنگه؟؟؟
          راجب موستانگ هم بگم که بله گفتم 2 ستاره داره فقط برای تبادل نظر با شما دوستان و در ادامه هم توضیح دادم که 72 درصده!!! کوبیدنش کجا بود
          تجربه رانندگی موستانگ هم جز بهترین تجربه هام بود
          از شما هم انتظار چنین نگارشی رو نداشتم (نیمه ی خالی لیوان رو دیدید که البته مقسر هم نیستید خیلی ها با امریکایی ها مشکل دارند)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Alirezaasg5

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (264 ديدگاه)

          از منبر بیا پایین مشتی انقدم کینه ای نباش یکی یه سال پیش یه حرفی زده همچین ثبت شده ذهنش انگار که مثلا فورد که هیچی خودروسازی امریکا هم هیچی کشورشون متعلق به ایشونه از توهم هم بیا پایین که فکر میکنی همه اکانتا یه نفر و کمر همت بستن تورو خرابت کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. (Ali (Chevy nova

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          علىرضاsj5
          تو از همون افرادى هستى که از خودروسازان امرىکاى بدجور مىسوزى و همىنطور از طرفدارهاش
          از همون 2 سال پىش هم کامنتتات رو ىادم هست و فکر مىکنى بخاطر طرفدارى از المان بهت ىه بى ام و مىدن که سر 10/000 تا کارکرد بىوفته تو خرج

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. یانکی

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      چرا اینجور فکر کردی تمام خودرو سازان آمزیکایی با قدرت دارن پیش میرن الان بازار سدان مالی نیست ولی من هم با این راهکار که سدان حذف بشه مخالفم مثال فیوژن یه چیزایی داره کهرقیباش ندارن کلاس اسپرتش با 325 اسب و 2 دفرانسیل که به راحتی با بیمر 335 سر شاخ میشه و نه کمری نه آکورد مدلی برا رقابت باهاش ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. M.us

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    راستی داش علی درباره انجین هیولای شورولت 572/620 با حجم 9400 یه مطلب بزار ممنونت میشم تا یکم اطلاعات بقیه بیشتر بشه، ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      M. Us
      اون مطلب رو به موقعش مىذارم تا خىلى ها از خوندش فقط حرص بخورن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. SASHA

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ کمپانی به پای GM نمیرسه مخصا فورد. اینم بگم باید ماشین سوار باشی تا بفهمی باید سوار شده باشی تا بفهمی فورد موستانگ شاهکاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا