فورد

معرفی تکنولوژی ارتباط خودرو با محیط فورد

فورد با اعلام برنامه‌های خود برای نصب تکنولوژی ارتباط خودرو با محیط اطراف در تمامی خودروهای جدید قدم‌های تویوتا و لکسس را دنبال می‌کند. این برنامه با آغاز سال ۲۰۲۲ عملیاتی می‌شود.


تکنولوژی موردبحث خودروها را قادر می‌سازد تا با دیگر خودروها، زیرساخت‌ها و عابران پیاده ارتباط برقرار کنند. عابران پیاده می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند روی صفحه‌نمایش خودرو نقش ببندند، حتی اگر در دید راننده نباشند.

از دیگر مزیت‌های ایمنی این تکنولوژی می‌توان به توانایی خودروها در آگاه‌سازی دیگر رانندگان از وقوع تصادفات اشاره کرد. توانایی برقراری ارتباط با زیرساخت‌ها نیز به این معنی است که رانندگان می‌توانند اطلاعات پیشرفته‌ای درباره‌ی ساختار راه داشته باشند بنابراین با مسیر و خطرات آن آشناتر خواهند بود.

تکنولوژی ذکر شده همچنین می‌تواند ترافیک را روان‌تر کند زیرا خودروها خواهند توانست با چراغ‌های راهنمایی نیز ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب رانندگان اطلاعاتی درباره‌ی زمان باقی مانده برای سبز شدن چراغ دریافت خواهند کرد و آماده‌ی عبور از چراغ خواهند شد.


فورد می‌گوید سیستم V2X برای کار با سیستم‌های ایمنی بکار رفته در بسته‌ی ایمنی کو پایلوت ۳۶۰ این برند طراحی شده است. این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست اما فورد خاطرنشان ساخته این تکنولوژی باعث می‌شود ترمز اضطراری خودکار در صورت عدم پاسخ راننده به ‌تصادف قریب‌الوقوع فعال شود.

اگرچه تویوتا و لکسس در حال استفاده از سیستم ارتباطی برد کوتاه هستند اما فورد جهت متفاوتی را انتخاب کرده و می‌خواهد از شبکه‌ی سلولی که ارتباط ۵ جی دارد سود ببرد. البته دان باتلر، مدیر محصولات و پلتفرم ارتباطی فورد گفته سیستم این برند باعث ارتباط مستقیم بین دستگاه‌ها خواهد شد و این به معنی عدم نیاز سیگنال به ارسال اولیه به برج سلولی است.

سؤالات زیادی درباره‌ی این تکنولوژی وجود دارد اما اتکا به ارتباط سلولی می‌تواند یک نقطه‌ضعف باشد زیرا مشتریان شاید علاقه‌ای به پرداخت هزینه‌ی اضافی نداشته باشند. تکنولوژی V2X می‌تواند در میلیون‌ها خودروی فورد به‌صورت استاندارد نصب شود اما تنها برخی از رانندگان خواهند توانست از مزیت‌های این سیستم برخوردار شوند. این موضوع ناامیدکننده خواهد بود زیرا حتی باتلر هم گفته است که این تکنولوژی در صورتی به حداکثر پتانسیل خود خواهد رسید که بسیاری از خودروها و زیرساخت‌های جاده‌ای دارای مزیت‌های آن باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    این جور مقالات از ارتباط خودروها با هم ، بهم اِسترس میده که دیگه حریم شخصی وجود نداره و زندگی در آینده با تمام امکانات و راحتیهاش ، دیگه بیروح و بی معنی میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Mohammad

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    ما شاهد یه انقلاب در کمپانی فورد هستیم
    _ حذف تمام سدان ها
    احتمالا تنها سدانش همون موستانگ چهار در باشه در اینده البته نام دیگه ای براش میزارن
    _ ساخت کراس اوور های جدید اس یو وی های جدید
    از جمله برانکو
    _ احتمالا نقشه ای هم واسه بازار برقی ها داشته باشن
    _ احتمال ساخت یه ماشین اسپورت کوپه دیگه
    _ فناوری های چاپ سه بعدی
    و . ‌. .
    آینده مال توست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. اشکان

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خیلی وقته که فورد مدل جدیدی معرفی نکرده به جز یکی دوتا سال به سال هم فروشش داره میاد پایین و داره بازار سدان ها رو هم به راحتی به بقیه واگذار میکنه خیلی دلم میخواد بدونم چه فکری تو سرسونه فکر نمیکنم به این راحتیا بتونه جایگاهه قبلیو پس بگیره کم کم داره قافیرو به فیات-کرایسلر هم میبازه البته جی ام هم دسته کمی از اون نداره به نظر من الان فرق مارکیونه با مدیرعاملای جدید فورد و جی ام مشخص میشه چون اونا دوتا شرکت سر حالو تحویل گرفتن ولی مارکیونه یه شرکت داغونو اینطور سرپا کرد که داره هر سال رشد بالاییو نشون میده. البته شایدم فورد و جی ام دارن جای دیگه ای سرمایه گذاری میکنن خدا میدونه باید منتظر موند و دید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car Lover

      ۱۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      واقعا فورد خیلی خوبه صد درصد وا نمیده
      ببین تو این پیکاپای امسال رشد داشته افزایش فروشش به درصد کمه ولی افزایش فروشش اندازه یه ماشین معمولی بوده 10000 تا.
      دو اینکه کم کم و در فواصل کم فورد کراس اوراشو بیرون میده و بهتر از قبل میکنتش کما اینکه اول نماینده این تحول در فورد نویگیتور و اویاتور بسیار چشمگیرن و همین الانم اکسپلورر خوبه و اسکیپ هم همینطور
      چند روز دیگه نسل جدید اکسپلورر مارو با دنیای جدید فورد اشنا میکنه
      و سورپرایز عالی فورد:برانکو
      امیدوار باش داداش کراس اورای فورد خیلی عالین و همینطور باقی امریکاییا

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا