فورد

تکنولوژی جدید فورد برای آسایش بیشتر افراد نابینا

همه ما می‌دانیم که اخیراً اخبار خوبی درباره فورد منتشر نشده (به خاطر مشکل گیربکسی که بارها درباره آن شنیده‌ایم) اما یک داستان کوتاه وجود دارد که قطعاً با شنیدن آن لبخند بر لبتان خواهد آمد. اکثر ما در اطراف خود افراد نابینایی را دیده‌ایم که یا به‌صورت مادرزادی بینایی خود را از دست داده یا در اثر حادثه‌ای نابینا شده‌اند. همه‌ی ما دوست داریم وقتی هدیه‌ای دریافت می‌کنیم آن را دیده و با دستان خود لمس کرده و خاطره سازی کنیم اما تصور اینکه فردی نتواند همه‌ چیزهایی را که می‌بینیم نبیند بسیار سخت است. ولی فورد تصمیم گرفته به کمک افراد نابینا آمده و مطمئن شود همه می‌توانند دنیا را به روش خاص خود می‌بینند.

این تکنولوژی که “احساس بینایی” نام دارد توسط فورد و شرکت GTB ایتالیا توسعه یافته و شرکت استارت آپ آئدو که دستگاه‌هایی برای اختلالات بینایی می‌سازد نیز در این تکنولوژی کمک کرده است. این سیستم با ایجاد احساس بینایی از طریق ۲۵۵ لرزه‌ی فرستاده شده از طریق شیشه خودرو کار کرده و این لرزش‌ها می‌توانند توسط دستان فرد حس و تفسیر شوند. همه کاری که باید انجام شود فشار یک دکمه بوده و سپس دستگاه تصویری از منظره را می‌گیرد. این تصویر در واقع تصویر مونوکرومی با کنتراست بالاست که به گری اسکیل تبدیل شده و اینجاست که دستگاه می‌تواند تمامی جزئیات را به لرزش‌های منحصربه‌فرد روی شیشه خودرو تبدیل کند.

این کار اجازه تبدیل اختلال بینایی به احساس تصویر را می‌دهد که آن نیز با ارائه جزئیات و لمس عمق صورت می‌گیرد و افراد نابینا در واقع منظره را در ذهن خود بازسازی می‌کنند. دیگر ویژگی جالب این تکنولوژی دستیار مجازی یکپارچه‌ای است که می‌تواند به اضافه شدن محتوا به تصاویر کمک کند و کلمات کلیدی درباره منظره را از طریق بلندگوهای خودرو بازگو نماید. این همان داستانی است که درباره آینده خودروها گفته می‌شود…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    این کار فورد جای تقدیر داره و انسان دوستانه هست اما برای مردم و افراد سالم خودرو میسازه ، پس لطفاً کاری کن تا از مشکلات فنی به دور باشی و نه احساسات افرادی خاص که نور چشممان هستند اما هیچگاه نمیتوانند رانندگی کنند و خودرو بخرند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    تکنولوژی جالبی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا