فورد

تکنولوژی جدید فورد برای ارتباط گوشی هوشمند با خودرو

تعدادی از خودروسازان در حال کار روی تکنولوژی ارتباط خودرو با خودرو V2V و خودرو با زیرساخت‌ها V2I هستند اما فورد وقوع پیشرفت‌های جالب در زمینه‌ی ارتباط خودرو به همه‌چیز C-V2X را اعلام کرده است.


اگرچه برخی افراد می‌گویند استفاده گسترده از تکنولوژی C-V2X یک چالش دلهره‌آور است اما فورد از گردهمایی انجمن حمل‌ونقل هوشمند آمریکا برای رونمایی از دستگاه جدیدی استفاده کرده که به خودرو اجازه می‌دهد با دیگر کاربران جاده همچون عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و اسکوترها ارتباط برقرار کند.


این وسیله اساساً جعبه‌ای است که می‌تواند در تقاطع‌ها نصب شده و به تکنولوژی‌های بی‌سیم متفاوت امکان صحبت با یکدیگر را بدهد. بنا به گفته‌ی فورد، واحد کنار جاده‌ای به عنوان یک مترجمی عمل می‌کند که می‌تواند سیگنال‌های دستگاه‌های بی‌سیم متفاوت همچون بلوتوث و C-V2X را ترجمه کند.

تا به اینجای کار خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد اما معنی تکنولوژی جدید فورد آن است که با استفاده از سیگنال‌های بلوتوث گوشی‌های هوشمند می‌توان به خودروها گفت افراد کجا هستند. به عنوان مثال یک عابر پیاده می‌تواند از خیابان عبور کرده و درعین‌حال گوشی هوشمندش به رانندگان نزدیک هشدار دهد.


دومین تکنولوژی معرفی شده در این گردهمایی به خودروهای خودران اجازه می‌دهد تا با خودروهایی که دارای راننده انسانی هستند صحبت کنند. همان‌گونه که فورد می‌گوید، ارتباط انسانی باهم آسان بوده و تنها با تکان دادن یک دست هم صورت می‌گیرد اما ارتباط خودروهای خودران این‌گونه نیست.


به همین خاطر مهندسان فورد در حال توسعه‌ی سیستم غیرقابل تغییر مبتنی بر بلاک چین هستند که تخمین خواهد زد کدام خودرو اول حرکت کند. همان‌گونه که در ویدئوی منتشر شده می‌بینید سه خودرو تقریباً به‌صورت همزمان به یک تقاطع می‌رسند. این سیستم تخمین می‌زند کدام خودروها باید اول حرکت کنند بنابراین راننده‌ی F-150 پیامی نشان داده و می‌گوید که آن‌ها صبر کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    فورد
    جنرال موتورز
    و تسلا بد جوری کلید کردن به سیستم های خودران
    جدیدن جنرال موتورز برای سیستم سوپر کروز کادیلاک
    اپدیتی قرار منتشر بکنه که
    70 هزار مایل معادل ( 112) هزار کیلومتر
    از بزرگ راه های امریکارو به سیستم سوپر کروز کادیلاک اضافه میکنه
    این سیستم کادیلاک در حال حاضر 130 هزار مایل معادل( 209 ) هزار کیلومتر از بزرگ راه های امریکارو ساپورت میکنه

    جنرال موتورز قرار بترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    فورد واقعا لیاقت بالاترین هارو داره خیلی خوب و قوی کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا