فورد

انتشار اولین تیزر از شاسی‌بلند فورد ماک 1

فورد اولین تیزر رسمی از شاسی‌بلند تمام الکتریکی خود را منتشر کرد. گفته می‌شود این خودرو از نظر طراحی تاثیر زیادی را از موستانگ خواهد پذیرفت.

اسکچ منتشر شده توسط فورد بخش عقب خودرو را نشان می‌دهد که دارای چراغ‌های سه‌تکه‌ای الهام گرفته از موستانگ و فرم عضلانی کلی این خودرو است.


ماک ۱ توسط تیم کاملاً جدید فورد با نام تیم ادیسون توسعه می‌یابد. این تیم منحصراً روی خودروهای الکتریکی شده‌ی فورد و لینکلن تمرکز خواهد داشت.

کراس اوور الکتریکی فورد که با کد CX430 شناخته می‌شود مدلی جهانی بوده و پلتفرم دیفرانسیل جلوی C2 آن با نسل جدید فوکوس مشترک است. این خودرو در جایگاهی مشابه با نسل آینده فورد کوگا/اسکیپ قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود بیشتر روی جاده تمرکز داشته باشد. فورد می‌گوید برای این خودرو محدوده حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتری را هدف‌گذاری کرده است.


گفته شده معماری C2 از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و فورد از نظر فاصله بین محوری، فاصله‌ی بین چرخ‌های روبرویی و ارتفاع دیواره آتش گزینه‌های زیادی خواهد داشت. به عنوان نتیجه، این خودروساز آمریکایی می‌تواند مدل‌های متفاوت زیادی را با استفاده از این معماری بسازد.

انتظار می‌رود شاسی‌بلند الکتریکی فورد سال آینده رونمایی شود و فروشش نیز از سال ۲۰۲۰ آغاز گردد. نام ماک ۱ اشاره‌ی واضحی به موستانگ که روی طراحی این شاسی‌بلند تاثیر گذاشته دارد.

فورد هنوز اطلاعاتی از این خودرو را منتشر نکرده اما یکی از مدیران تیم ادیسون درباره چالش‌های پیش روی این تیم سخن گفته اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به نظر شما کدام کمپانی آمریکایی تکنولوژیک‌تر است؟
    فورد: لایک ?
    جنرال موتورز: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    امیدوارم نسخه نهایی از این اسم که به یکی از مدلهای اسطوره ای موستانگ مربوطه استفاده نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    مک وان 1 قلدر 8 سىلندر بود تو دهه 70
    اىن محصولى الکترىکى هست
    به نظرم بهتره اسمش رو تغىىر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    تفاوت هاش رو با کیو 8 با رسم خطوط روی شکل توضیح دهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا