فورد

جزئیات هیجان‌انگیز فورد رنجر رپتور جدید

نسل بعدی فورد رنجر هم‌اکنون در حال توسعه بوده و به بازیگری جهانی بدل خواهد شد. چند هفته پیش خبرهایی درباره این پیکاپ کاملاً جدید منتشر شد که از جمله آن‌ها می‌توان به قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدید اشاره کرد. حالا هم جزئیات اولیه از رنجر رپتور جدید منتشر شده است.

برخی رسانه‌ها به اسنادی دست یافته‌اند که به نظر می‌رسد استفاده رنجر رپتور جدید از پیشرانه ۶ سیلندر در آمریکا را تائید می‌کند. ظاهراً این پیشرانه نسخه ارتقا یافته پیشرانه ۲.۷ لیتری اکوبوست فورد خواهد بود که با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک و حالت دنده‌سنگین همکاری خواهد کرد. انتظار می‌رود حداکثر قدرت و گشتاور این نیروگاه آهنین به ترتیب ۳۲۵ اسب بخار و ۵۴۲ نیوتون متر باشد.

اما رنجر رپتور جدید در خارج از آمریکا و در بازارهایی همچون استرالیا، آسیا و احتمالاً اروپا از دو پیشرانه دیزلی برخوردار خواهد بود. نسخه پایه دارای پیشرانه ۲ لیتری توئین توربو دیزل جدید با قدرت ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر خواهد بود درحالی‌که پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی گرفته شده از F-150 می‌تواند با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر نیز در برخی بازارها عرضه شود. هر دو پیشرانه با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک متفاوت استفاده خواهند کرد.

همچنین گفته می‌شود نسل بعدی این پیکاپ گیرا اندکی لوکس‌تر خواهد شد و در کابین آن متریال باکیفیت‌تر و تکنولوژی‌های بیشتر بکار خواهد رفت که نتیجه این کار افزایش قیمت رنجر رپتور خواهد بود. همان‌گونه که قبلاً گفته شده مدل‌های استاندارد رنجر نیز بهبودهای قابل‌توجهی خواهند داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدید شامل پیشرانه ۲.۳ لیتری توربو و واحدی الکتریکی اشاره کرد. این مجموعه قدرت ۳۶۲ اسبی و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری خواهد داشت. بهبود دیگر نیز استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC4 فورد خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان جباری

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    عجب طوفانی به راه انداخته ? فورد ?
    برانکو + رنجر رپتور + F_۱۵۰ رپتور در آینده
    سلاطین آفرود یکی پس از دیگری وارد می شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      بیشتر از یک ساله می خوان برانکو رو معرفی کنن :((

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایمان جباری

        ۱۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        ۱۳ جولای رسماً رونمایی میشه
        اگر چه طولانی شد ولی با قدرت میاد
        اصلی ترین رقیب جیپ رانگلر روبیکان ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامین

          ۱۷ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          اگه تاخیر نخوره سر کرونا و مسائل آمریکا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. جمشید

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      همه مدلای 2021 شورلت و فورد و دوج غوغا به پا کردن مخصوصا دوج که سریعترین ماسل کارو سریعترین سدانو و همچنین قوی ترینو سریعترین شاسی بلند دنیا یعنی دوج دورانگو رو معرفی کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    واااای چی دارن میسازن…

    یدونه از اون مدل دیزلی ۶ سیلندر با گشتاور 600NM لطفا..?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    سمعکه نجوا چی میگه هی :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    خب این شد یه چیزی
    همیشه شاکی بودم چرا موتور شش سیلندر۲.۷ رو نگذاشت روش
    اخه ۲لیتری توربو واسه وانت مگه هاچ بکه
    فقط کاشکی یه موتور ساده توربو دار بندازه روش دیگه هیبرید برقو مسخره بازیارو بذاره کنار
    کاشکی همون فورد اف ۱۵۰ بود منتهی با سایز کوچیکتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اووووف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مک وال

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    به نظر من تا این حد متداول شدن استفاده از پیکاپ های بزرگ امری غیرضروری و کاری مسرفانه است.
    با توجه به حجم و وزن این پیکاپ ها، قطعا متریال به کار رفته در آنها بیشتر از سدان ها و کراس اورها است و به نظر میرسد کمتر از نصف خریداران به قابلیتهای پیکاپ احتیاج داشته باشند. مثلا قسمت بار بدون حفاظ یا قابلیت آفرود موردنیاز عموم مردم نیست.
    سایز این پیکاپها هم بزرگ است که قاعدتا جای پارک، پارکینگ و فضای تردد بیشتری نیاز دارند و همه اینها زمانی که نیاز واقعی نباشد یعنی انتخاب نادرست و اسراف!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. AMIR-REZA

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      تو اروپا این حرف شما صدق میکنه اما تو آمریکا و کانادا نه !!! اونجا تراکم جمعیت خیلی کمه و جاده های زیادی هم داره ….
      در ضمن اونجا مثل ما ایرانی ها نیستن که اینقد خسیس باشن که با ماشیناشون آفرود نرن اتفاقا اونا از قابلیت های آفرود ماشینشون خیلی استفاده میکنن ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۱۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3480 ديدگاه)

        یه چیزی هست به اسم فرهنگ خودرو در هر کشور کمی در موردش مطالعه بفرماید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. nikzad

        ۱۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        Amir_reza عزیز حرف شما ممکنه درست باشه ولی باید شرایط تو ایران رو هم در نظر بگیری ما هممون خسیس نیستیم با هر بار افرود رفتن کلی هزینه اضافی رو دستمون میاد مثل لاستیک،چک کردن موتورو…. وتو این شرایط تهیه اونا هم از لحاظ قیمت واقعا سخته. تو امریکا هر فروشگاهی پره از لوازم افرود به همین دلیل اونجا پول میدن براشون.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا