فورد

جعبه‌دنده 10 سرعته خودکار برای ماستنگ 2018؟!

شاید تا همین اواخر این‌طور به نظر می‌رسید که همکاری فورد و جنرال موتورز برای توسعه جعبه‌دنده ۱۰ سرعته خودکار تنها به سود تراک‌های فورد خواهد بود، اما چیزی که در پایگاه داده‌های قطعات یکی از نمایندگی‌های این خودروساز مشاهده ‌شده خلاف این را ثابت می‌کند!

2015-Ford-Mustang-GT-front-end-in-motion-08
براساس گزارش Mustang6g فورد ماستنگ مدل ۲۰۱۸ احتمالاً از یک جعبه‌دنده ۱۰ سرعته نیز بهره خواهد برد تا حتی تعداد دنده‌هایش هم با شورولت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ یکسان باشد!

Ford-Mustang-10-Speed-Auto-Leak
نمایندگی مذکور لابلای داده‌های دیجیتالِ قطعات، در منوی مربوط به جعبه‌دنده یک گزینه “۱۰ سرعته خودکار” با نام ۱۰R80 را کشف کرده است. این گزینه به‌صورت رسمی به موارد سفارشی هیچ‌کدام از مدل‌ها اضافه نشده، اما با وضع موجود چندان دور از انتظار نیست که بزودی این اتفاق بیفتد. بالاخره هرچه باشد، نمی‌شود کامارو را در این حیطه تنها گذاشت!

The all-new 2015 Ford Mustang Convertible
در راستای توسعه این عضو جدید، سرمایه‌گذاری کلانی به مبلغ ۱.۴ بیلیون دلار در تأسیسات اختصاصی جعبه‌دنده‌های فورد واقع در لیوونیا (Livonia) انجام شده و تولید آن در ماه جاری کلید خورد. استفاده آن تاکنون برای مدل‌های F-150 و F-150 راپتور ۲۰۱۷ قطعی شده و به نظر می‌رسد بهره‌گیری از آن در مدل‌های پر تیراژتر سودآوری خوبی را به همراه داشته باشد.

10 speed transmission
اما نکته‌ای که هنوز باعث عدم وضوح قضیه می‌شود این است که ۱۰R80 دقیقاً برای کدام گونه‌های ماستنگ ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد. با در نظر گرفتن این مورد که جعبه‌دنده مذکور توانایی زیادی در نقل‌وانتقال ارقام سنگین قدرت و گشتاور دارد، ماستنگ GT به‌عنوان یکی از گزینه‎‌های قطعی به ذهن هر خودرو دوستی خطور خواهد کرد. البته، نقطه قوت شماره یک آن بهبود مصرف سوخت بوده و می‌تواند با قرارگیری در کالبد مدل پرتیراژی همچون گونه GT ماستنگ میانگین مصرف سوخت مدل‌های فورد را کاهش دهد!

The all-new 2015 Ford Mustang Convertible
به‌شخصه معتقدم چنین ایده و برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ای جای تأمل داشته و مخصوصاً برای کمپانی‌های تازه‌کار می‌تواند سرمشق خوبی باشد؛ که ازقضا عده‌ای همچون دوستان چینی‌مان نیز خوب از ایشان سرمشق می‌گیرند و روند روبه‌جلوی جالب‌توجهی دارند!

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. یو اس اس اینترپرایز

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    دم فورد و جی ام گرم بابت ساخت این گیربکس معرکه
    البته از امریکاییها که اولین گیربکس اتوماتیک دنیا رو در دهه ی40 ساختن غیر
    اینه بعید بود(الدزموبیل و کادیلاک در 1940)
    موستانگم با این گیربگس معرکه بود معرکه تر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 제네시스

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (402 ديدگاه)

    تنها ماشین امریکایی که دوس دارم مشکیش خیلی خفنه، از نزدیک مشکیش خیلی خوفناکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      یاعلی دادا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه ده سرعته، آخرشه ،البته فعلا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد۲۰

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    کسی میدونه چرا شرکت ها تمایل زیادی ندارن از گیربکس CVT استفاده کنن؟ مخصوصا در ماشین های رده بالاشون؟ ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چون بدرد نمیخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد زمانلو

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (129 ديدگاه)

      آشغال ترین گیربکس دنیا گیربکس CVT هستش . چون دنده رو به اقتصادی ترین دنده ی ممکن تعویض می کنه تا در مصرف سوخت صرفه جویی بشه و جنابعالی هر لحظه باید انتظار یه واکنش جدید از گیربکس باشی ! واسه پیرمردهایی که مثه لاک پشت حرکت می کنند خوبه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. moein

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به نظرم برای این تیپ ماشین های ماسل برای اوج لذت رانندگی باید از گیربک دستی استفاده کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Nima

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    چرا توى متن اشاره نشد!!!!!! فورد GT هم قراره از همین گیربکس 10 سرعته استفاده کنه!!!
    برید مطالبش رو بخونید میبینید. یه بار دیگه جهت آشنایى بیشتر با فورد GT عزیز:
    مشخصات فنى موتور 3.5 لیترى V6 اکوبوست با توان 650 اسب بخار و گیربکس ١٠ سرعته اتوماتیک و ١٢٠٠ کیلوگرم وزن.!!! حساب کنید چه شتاب و سرعتى داره تازه با اون آیرودینامیک!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      از موتور 3.5 لیتری 650 اسب خیلی خوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hemichan

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (715 ديدگاه)

      البته به احتمال زیاد whp باشه چون گفتند قراره بالاترین نسبت نیرو به وزن رو داشته باشه
      اینجوری با قیمت 400 هزار دلاریشم بیشتر جور درمیاد هرچند این مشخصات مربوط به 500 مدل اولیه هست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Sajjad Ahmadi

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    5 دنده کجا و 10 دنده کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Adolf

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط گیربکس نیرو محرکه و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید جهرمی

    ۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    هر جعبه دنده ای میزاره بزاره دمش گرم، فقط گیربکس دستی رو حذف نکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا