هرچند معمولاً پیشرانههای دیزلی برای پیکاپها مناسبتر هستند اما به نظر میرسد آمریکاییها علاقهٔ چندانی به این موتورها ندارند زیرا فورد اعلام کرده است که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی F150 را حذف خواهد کرد. دلیل این تصمیم، تقاضای پایین اعلام شده است. البته این موضوع چندان عجیب نیست زیرا این موتور دیزلی با خروجی نهچندان چشمگیر ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، آپشن گرانقیمتی بود و در برخی مدلها سفارش آن تا ۵ هزار دلار هزینه داشت.
خروجی این موتور دیزلی فورد به میزان قابلتوجهی از ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل شورلت سیلورادو کمتر است و از موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل رم با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور هم ضعیفتر است. مصرف سوخت F150 دیزلی هم خیلی چشمگیر نیست زیرا در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در شهر ۱۱.۷ لیتر، در بزرگراه ۸.۷ لیتر و بهصورت ترکیبی ۱۰.۲ لیتر گازوئیل مصرف میکند.
این در حالی است که برای مقایسه، قوای محرکهٔ ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی F150 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۳ نیوتن متر گشتاور، در هر صد کیلومتر در شهر، بزرگراه و ترکیبی به ۹.۸ لیتر بنزین نیاز دارد. هرچند رقبای فورد یعنی جنرال موتورز و دوج همچنان برای پیکاپهای خود موتور دیزلی ارائه میکنند اما فورد تنها شرکتی نیست که اخیراً این نوع موتور را کنار گذاشته زیرا نیسان هم بهتازگی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توربودیزل را از پیکاپ تایتان XD حذف کرد.
porsche
۲۳ تیر ۱۴۰۰چه بد
Ninja
۲۳ تیر ۱۴۰۰بیشتر لندکروز ها دیزل هستند بعد این دیزل رو حذف کرده
R@m!n
۲۳ تیر ۱۴۰۰وقتی گزینه هیبریدی وسطه دیگه دیزل کم کم میره کنار. البته که برای پیکاپ تراک دیزل بهترین گزینس اما موتورای هیبریدی هم کارایی لازمو ارائه میدن.
احمدعلی کمالی
۲۳ تیر ۱۴۰۰تو آمریکا بنزین گرونتره یا گازوئیل؟
امیرحسین
۲۳ تیر ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب دهقان.
هم پیشرانه ۸ سیلندرو حذف کردند بخاطر این مسئله هم اینو.
زیزیگولو
۲۳ تیر ۱۴۰۰فورد F150 یه غول باری همه چیز تمام ❤
Mad.z.Max
۲۳ تیر ۱۴۰۰مصرف سوخت رو دیدین؟
میدونم انجین گازوییلی مصرفش پایینتره، ولی اینا رسما مصرفشون از ۴۰۵ و پارس و سمند (هر سه یکی هستن) کمتره!
البته طرفدارای EF7 الان میگن ماشینشون بنزینو بو میکشه و راه میره.. 😂😂 بخدا این جمله رو شنیدما!!
امیر.عارف
۲۳ تیر ۱۴۰۰میشه احتمال داد که بخاطر قدرت کمتر که در تضاد با ذات موتورهای دیزلی هست کمتر مورد اقبال واقع شده . چرا که متورهای دیزلی در آمریکا و اروپا طرفدارهای سنتی و وفاداری داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰حیف….