فورد

فروش اولین دستگاه فورد GT هریتیج ادیشن با بهای چشمگیر

همان‌گونه که قول داده شده بود، فورد اولین دستگاه از سوپرکار GT هریتیج ادیشن ۲۰۱۹ را برای خیریه حراج کرد. این خودرو در چهل و هشتمین حراجی مشهور برت-جکسون با قیمت قابل‌توجه ۲.۵ میلیون دلاری فروخته شد. چند روز پیش هم اولین نمونه از فورد موستانگ شلبی GT500 با قیمت ۱.۱ میلیون دلاری فروخته شده بود.


تمامی عواید حاصل از این حراجی به امور خیریه اختصاص یافته است. برنده‌ی این حراجی ریچ هندریک مالک شرکت هندریک موتور اسپورت بوده است. او آزاد است که خودروی خود را هر زمان که خواست به فروش برساند و فورد هم در قرارداد خود به محدودیت فروش این خودرو اشاره‌ای نکرده است.


ادسل بی فورد درباره‌ی این حراجی گفته است:

کمپانی فورد همیشه از مؤسساتی که باعث بهبود زندگی انسان‌ها و جوامع می‌شوند حمایت کرده است. ما با افتخار اعلام می‌کنیم که این سنت را در حراجی برت-جکسون ادامه خواهیم داد.


جدای از استفاده از پوشش بدنه‌ی مسابقه‌ای خاص، اولین دستگاه از فورد GT هریتیج ادیشن ۲۰۱۹ دارای ستون‌های A کربنی، رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی، کابین آلکانترای مشکی با دوخت‌های آبی و نارنجی، پدال شیفترهای خاص و… می‌باشد.


قوای محرکه‌ی این سوپرکار تغییری نداشته و بنابراین پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی اکوبوست آن قدرت ۶۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۴ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل شده و فورد ادعا می‌کند حداکثر سرعت خودرو ۳۴۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    احساس میکنم خودروسازان دارن آروم آروم خریداران رو به پرداختن بهای بیشتر برای ماشینهای تولیدیشون هدایت میکنن
    ارقامی این روزا شنیده میشه که تنها میتونه زمینه سازی قیمتای فضایی بعدی در کل محصولات و به مرور باشه
    ایکاش همه رقابتها مثل ماسل کارهای آمریکایی بود
    که علاوه بر بهبودهای چشمگیر،
    قیمت نسل های جدید هم حتی ارزون تر در میاد واسه رقابت بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز این اولین دستگاه و آخرین دستگاه و اینجور چیزا تا بوده همین بوده
      اتفاقا اولین دستگاه موستانگ GT500 که یه ماسل کاره که خودتون گفتین قیمتش نجومی شد
      یه سری قوانین واسه این شرکت ها هست که اجازه نمیده از یه حدی بگذرن مثل ایرانخودرو و سایپا نیست که هر چقدر دوست داشته باشن بالا ببرن و هم قانون گذار مال اونا باشه و هم مجری قانون

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا