فورد

حراج یک فورد رودستر 1932 هات رود

این خودروی خاص اواخر این ماه به حراج گذاشته خواهد شد و قیمت آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود

فورد مدل B که بانام فورد ۱۹۳۲ هم شناخته می‌شود، به‌عنوان جایگزینی برای مدل A در سال ۱۹۳۲ به بازار آمد و به لطف اعتماد بالایی که کسب نموده بود به محبوبیت زیادی دست‌یافت. هرچند فورد مدل B تا سال ۱۹۳۴ بیشتر تولید نشد اما در طول دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی به محبوبیت فزاینده‌ای دست پیدا کرد. بعلاوه این خودرو به دلیل قابلیت‌های مکانیکی که در طول جنگ جهانی دوم از خود نشان داده بود، برای تبدیل به خودروهای هات رود بسیار موردتوجه قرار گرفت.

1932-ford-hi-boy-roadster

علاوه بر سادگی، چیزی که فورد مدل B را بسیار ویژه می‌کرد موتور V8 آن بود چراکه این برای اولین بار بود که یک موتور V8 در خودروی تولید انبوه مورداستفاده قرار می‌گرفت. به همین دلیل فورد ۱۹۳۲ قیمت مناسبی داشت و برای قشر متوسط جامعه قابل‌دسترس بود؛ بنابراین در این خودروها تغییرات زیادی توسط مالکان انجام می‌گرفت و این منجر به ساخت اولین نمونه از ماشین‌هایی شد که ما امروزه آن‌ها را بانام هات رود می‌شناسیم.

این فورد ۱۹۳۲ زیبایی که اینجا مشاهده می‌کنید مثالی کامل از خودروهای هات رود است که اواخر این ماه در حراجی RM Sotheby’s در مونتری کالیفرنیا به فروش گذاشته خواهد شد. این خودرو توسط تیم Longley Restorations در فلوریدا ساخته‌شده و ادای احترامی است به خودروهای هات رود. در این خودرو تمام قطعات غیرضروری حذف‌شده و ظاهر آن کاملاً مشابه هات رودهای اولیه طراحی‌شده است.

البته تیم سازنده علاقهٔ چندانی به افزایش قدرت آن نداشته‌اند چراکه موتور ۲۳۹ اینچ مکعبی (۴ لیتری) V8 آن تنها ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد اما مطمئناً هنگام رانندگی از تمامی این ۱۲۰ اسب بخار لذت خواهید برد. بااین‌حال تغییراتی در این موتور ایجادشده مانند استفاده از دو کاربراتور ۹۷ استرامبرگ، سر سیلندر آلومینیومی و لوله اگزوزهای سفارشی که صدای آن‌ها قطعاً گوشتان را نوازش می‌دهد!

1932-ford-hi-boy-roadster12

برای انتقال این نیرو یک گیربکس ۳ سرعتهٔ دستی ساخت فورد در نظر گرفته‌شده و برای توقف خودرو نیز از ترمزهای کاسه‌ای هیدرولیکی استفاده به‌عمل‌آمده است. این خودروی فوق‌العاده مثال کاملی از یک هات رود بی‌نقص بوده که لذت رانندگی با آن وصف‌ناپذیر است.

1932-ford-hi-boy-roadster4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    با نمکه انتظار قیمت بیشتر از اینارو داشتم اولش که دیدم :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    روش چه عددی نوشته خونده نمیشه!!??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pagerrari

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      85????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مجید

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    چه قدر خوب که به همچین ماشین هایی اهمیت میدن و میراثشون رو حفظ میکنن نه مثل اینجا که خیلی از جواهرات ملی (مثل لامبورگینی میورا شاه سابق ایران که از ایران خارج شد و به نیکلاس کیج فروخته شد) ناپدید بشن و یا مثل طرح مسخره خودروهای فرسوده خیلی از شاهکارهای صنعتی دهه های پیش سر از کوره های ذوب آهن در بیارن! تازه هنوز هم ک هنوزه خودروی کلاسیک تعریف نشده اس و نه پلاک داره و نه حتی بیمه درست درمون!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    تا 350 میلیون تومان تخمین زدن؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا ایول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالی بود، سبک تراکتوری بود، چرخ های عقب بزرگترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا