فورد

خداحافظی قریب‌الوقوع با فورد فیوژن اسپورت

مرگ سدان ها اتفاق ناگواری برای طرفداران خودرو بوده و خودروسازان نیز سریع‌تر از زمانی که استیشن‌ها را حذف کردند به دنبال خداحافظی با این خودروها هستند. البته این حرکت به‌صورت کج دار و مریز در حال انجام بوده و برخی مدل‌ها شانس زیادی برای ادامه‌ی تولید دارند؛ اما خب همه‌ی سدان ها خوش‌شانس نبوده و به نظر می‌رسد این بار نوبت فورد فیوژن اسپورت رسیده که با بازار وداع کند. بنا به گزارش کارز دایرکت، فورد مدل سال ۲۰۲۰ فیوژن اسپورت را تولید نخواهد کرد.

2017 Ford Fusion Sport
یکی از سخنگویان فورد اعلام کرده حذف این خودرو به تمرکز بیشتر شرکت روی خواسته‌های آتی مصرف‌کنندگان کمک خواهد کرد. البته حتی طرفداران فیوژن نیز باید زودتر به نمایندگی‌های نزدیک خود مراجعه کنند زیرا مدل سال ۲۰۲۰ آخرین سالی است که این سدان دوست‌داشتنی تولید می‌شود. بد نیست بدانید فیوژن در سال ۲۰۰۵ و به عنوان خودرویی با مدل سال ۲۰۰۶ معرفی شده بود.

Ford Fusion
اما چیزی که باعث جذابیت فیوژن اسپورت در زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ شده بود قوای محرکه‌ی آن بود. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری اکوبوست با قدرت ۳۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۵ نیوتون متری قرار دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. حالا بدون وجود فیوژن اسپورت قوی‌ترین پیشرانه‌ی در دسترس برای فیوژن نسخه‌ی ۲ لیتری اکوبوست با خروجی ۲۴۵ اسبی و گشتاور ۳۷۲ نیوتون متری خواهد بود.


فورد هرگز باعث تمایز قابل‌توجه فیوژن اسپورت از دیگر نسخه‌ها نشده است. این خودرو از برخی ریزه‌کاری‌ها همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی و چهار خروجی اگزوز سود برده اما خب قیمت بالایی هم داشته و بهای پایه مدل ۲۰۱۹ آن برابر با ۴۱۰۱۰ دلار می‌باشد. داخل کابین هم چیز خاصی وجود نداشته و مشابه مدل‌های استاندارد است.

خداحافظی با فیوژن اسپورت تنها پیش‌نمایشی از حذف کامل این خانواده از سبد محصولات فورد است. خودروسازان توجه ویژه‌ای به کراس اوورها، پیکاپ ها و شاسی بلندها نشان می‌دهند و مدل‌های کم بازدهی همچون فیوژن که فروش کمی دارند قربانی این روند می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ashkan

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خب ببینید داشبورد و جلوپنجره خیلی بی روحه حتی ۲۰۶ ازاین روح داره تره تو بازار خودرو آمریکا رقابت سخته مثلا کره‌ای ها ازاین بهتر ساختن مثل جنسیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      جنسیس در طراحی خیلی عالی کار کرده البته فورد هم رفته سمت کراس اوور ها و محصولات شگفت انگیزی هم اماده بازار کرده تا جایی که ژاپنی بدجور به چالش کشیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    خودرو ساز های اقتصادی باس بدونن که هیچکس بابت یه برند اقتصادی بالای سی هزارتا پول نمیده
    با 41 هزارتا میشه کلی انتخاب بهتر داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا