فورد

خاتمهٔ عرضهٔ موستانگ اکوبوست در اروپا به خاطر علاقهٔ بیشتر به نسخهٔ V8

نسل ششم فورد موستانگ در سال ۲۰۱۴ روی خط تولید رفت و در کنار پیشرانه‌های V6 و V8 معمول، یک موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هم برای آن ارائه شد. این پیشرانهٔ چهار سیلندر که زیر کاپوت هاچ‌بک داغ فوکوس RS هم قرار می‌گرفت، موجب شد قیمت پایهٔ موستانگ ارزان‌تر شود و مصرف سوخت آن‌هم کاهش یابد. بااین‌حال فورد تصمیم گرفته بی‌سروصدا این موتور را از بازار اروپا حذف کند. دلیل این اقدام، تقاضای پایین برای موستانگ اکوبوست در اروپا بوده است زیرا از زمان عرضهٔ این خودرو به بازار در سال ۲۰۱۵ تاکنون، نسخهٔ اکوبوست در بریتانیا تنها ۱۵ درصد از کل فروش موستانگ را به خود اختصاص داده است.

فورد اروپا رسماً تأیید کرده است که در پایان سال ۲۰۲۰ عرضهٔ موستانگ اکوبوست در سراسر اروپا پایان یافته است. بااین‌حال فعلاً مشخص نیست این اقدام بر بازار آمریکای شمالی هم تأثیر خواهد داشت یا اکوبوست در این بازار همچنان ارائه خواهد شد. درهرحال، موستانگ هم‌اکنون در اروپا فقط با پیشرانهٔ هشت سیلندر عرضه می‌شود. قیمت موستانگ GT هشت سیلندر در بریتانیا از ۴۱,۹۳۰ پوند آغاز می‌شود که حدود ۱۰ هزار پوند از اکوبوست پایه گران‌تر است. قیمت مدل مک‌وان نیز در این بازار از ۵۲,۹۳۰ پوند شروع می‌شود. موستانگ اکوبوست در اروپا کمی ضعیف‌تر از همتای آمریکای شمالی خود بود به‌گونه‌ای که پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    دیگه ماسل کار و موتور هشت سیلندرش

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. ??Amin_sto??

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      موستانگ فقط شلبی gt500

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        من ب مدل پایشم راضیم gt500 پیشکش

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. ??Amin_sto??

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (293 ديدگاه)

          درسته رامین
          نسخه های پایه موستانگ هم عالی هستند و قابلیت تیووینگ بالایی دارند
          اما خب شلبی gt500 خیلی جذابه و قیمت پایینی هم داره

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. ?Ali Hossein?

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (494 ديدگاه)

        نوچ موستانگ فقط GT350?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Nima RST

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (52 ديدگاه)

      داره میگذره اون دورانا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. akrh78

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    حتی اروپایی های گلف باز هم ماستنگ رو 8 سیلندر میپسندن بعد اندیشمندان فورد میخوان برقیش کنن

    موافقم 35
    مخالفم 1
  3. محمد رستمی نژاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    بابا من دوستم یه ماستنگ gt داره
    مدل ۲۰۱۵ …نسل شیشم
    واقعا زبانم نمیتونه وصفش کنه
    همیشه با خودم میگم
    اگه این مدل پایه ۸ سیلندر هست
    مدل های تاپ چی هستند
    واقعا نمیتونم درک کنم
    خدا شاهده وقتی استارت میزنه
    تمام کابین جوری میلرزه انگار زلزله اومده
    واقعا میلرزه
    تکون میخوری روی حالت درجا
    خدا جرا ما این جا هستیم
    چرا!!!!!!!!!

    موافقم 17
    مخالفم 2
  4. ali (chevy nova)

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ماشالاه پادشاه کوپه ها موستانگ

    موافقم 14
    مخالفم 6
  5. یانکی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    پر طرفدار ترین اسپرت دنیا و پر فروشترین.

    موافقم 14
    مخالفم 4
  6. Hadi

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    موستانگ باید V8 باشه ✌?
    کاش حداقل واردات باز میشد و این 4 سیلندر هاش وارد میشد و می‌تونستیم بعد سال ها یه موستانگ جدید تو ایران ببینیم……

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پس اون ۲۰۱۷پلاک ملی چیه؟ ها؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  7. محمد رستمی نژاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    اون ۲۰۱۷ نیست
    ۲۰۱۴ هست مدل gt
    نسل پنج هست
    ولی ۲۰۱۵ یه چیز دیگه هست
    مدل هشت سیلندر ۲۰۱۵ که من سوار شدم
    واقعا خیلی فرق بین این دو نسل شیش و پنج هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. taha malek

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (914 ديدگاه)

    اهان بالاخره یه حرکت از مردم هیبریدی خواه اروپا دیدیم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا