فورد

خاطره‌ای از 77 سال پیش

کمپانی فورد برای زنده کردن خاطرات مدل Edsel Speedster (معروف به مدل ۴۰) که در دهه چهل میلادی تولید شده بود، آن را به گردهمایی Pebble Beach آورد و در معرض دید همگان قرار داد.

این مدل که بدست Bob Gregorie خلق شده، هرچند با تکنولوژی روز فورد احیا گشته اما پیشرانه آن دقیقا همان پیشرانه هشت سیلندر ۴ لیتری است که در سال ۱۹۳۴ عرضه می‌شد. قدرت خروجی این پیشرانه نیر در حدود ۷۵ تا ۱۰۰ اسب‌بخار بود.

Ford Model 40 Special Speedster 1934

بعد از مرگ اِدسِل فورد پدر (Edsel Bryant Ford) در سال ۱۹۴۳، این خودرو در ایالات‌متحده و در سال ۱۹۵۸ با قیمت ۶۰۳ دلار فروخته شد. Edsel از آن تاریخ و به مدت ۴۱ سال، دیگر مشاهده نشد تا آنکه در سال ۱۹۹۹ در گردهمایی Amelia Island شرکت نمود.

در سال ۲۰۰۸ ، این خودرو با قیمت ۱,۷۶۰,۰۰۰ دلار به یک کلکسیونر تگزاسی فروخته شد اما با مرگ ناگهانی این کلکسیونر، خودرو بار دیگر به خانه Edsel & Eleanor Ford  بازگشت تا توسط گروه RM Auto بازسازی و احیا شود.

Ford Model 40 Special Speedster 1934

اِدسل فورد پسر (Edsel Bryant Ford II) می‌گوید: پدربزرگم (هنری فورد) معتقد بود هرآنچه که ما روزانه با آن سروکار داریم؛ علی‌الخصوص خودروها، می تواند به نوبه‌ی خود یک اثر هنری باشد. او هرچند یک طراح خودرو نبود اما تمام تلاش خود را کرد تا این مفهوم در روح کمپانی فوردموتورز دمیده شود. نتیجه این تفکر را می‌توان در این خودرو مشاهده کرد؛ خودرویی که هرچند از ۷۷ سال پیش آمده اما هنوز هم پیر نشده؛ حتی اگر خوب به آن نگاه کنید گویی قصد صحبت کردن با شما را دارد یا می‌خواهد چیزی بگوید!

Ford Model 40 Special Speedster 1934
Ford Model 40 Special Speedster 1934
Ford Model 40 Special Speedster 1934

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    وأی !! چقد با کلاس! خیلی خشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ٧٠ سال پیش از علان ما ١٠٠ سال جلو تر بودن!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا