فورد

معرفی نسل بعدی خودروی تست خودران فورد فیوژن

فورد در حال عرضه‌ی نسل آینده‌ی خودروی توسعه‌ای فیوژن هیبرید خودران است. این خودرو در نمایشگاه خودروی دیترویت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ford-nextgen-fusion-autonomous-car-6
اگرچه که مدل جدید از پلتفرم خودروی خودران کنونی فورد که ۳ سال پیش معرفی شده استفاده می‌کند اما به لطف ارتقای سخت‌افزار کامپیوتر خود قدرت پردازش بیشتری دارد.

ford-nextgen-fusion-autonomous-car-2
علاوه بر این، کنترل‌های الکتریکی خودرو بیشتر آماده‌ی تولید شده‌اند و تنظیمات ساخته شده توسط فورد به خودرو اجازه می‌دهد تا دید بهتری از اطراف داشته باشد. حسگرهای جدید LiDAR هم‌اکنون با طراحی متفاوتی عرضه شده و زمینه‌ی دید هدف بیشتری دارند که در دور زدن‌ها باعث می‌شود خودرو با استفاده از ۲ حسگر به جای ۴ حسگر همان میزان داده را دریافت کند.

ford-nextgen-fusion-autonomous-car-1
طبق گفته‌های فورد آنچه واقعاً نسل جدید این خودروی توسعه‌ای خودران را خاص کرده این حقیقت است که در بحث سیستم راننده‌ی مجازی، فورد قدم‌های بسیار بلندی برداشته است. هدف این است که طبق رتبه‌بندی‌ها خودرویی کاملاً خودران طبقه ۴ تولید شود که نیازی به راننده نداشته باشد.

ford-nextgen-fusion-autonomous-car-5
به منظور دست‌یابی به این هدف، خودروی تست فیوژن هیبریدی دارای LiDAR، دوربین‌ها و رادار بوده و البته الگوریتم‌های جدیدی برای برنامه‌ریزی مسیر، دید کامپیوتری و یادگیری ماشینی دارد. همچنین نقشه‌های ۳ بعدی با جزئیات بسیار بالا نیز در دسترس است.

ford-nextgen-fusion-autonomous-car-4
مهندس ارشد برنامه کریس بروور می‌گوید: “مسئولیت‌های راننده‌ی مجازی می‌تواند به ۳ بخش تقسیم شود: احساس محیط اطراف، استفاده از این درک و احساس برای تصمیم‌گیری در جاده و کنترل خودرو. مغز خودران این خودرو در صندوق‌عقب قرار گرفته، جایی که سیستمی برابر با کامپیوترهای توانا در هر ساعت ۱ ترابایت داده را تولید می‌کنند. این میزان داده بیشتر از داده‌هایی است که یک فرد در ۴۵ سال از گوشی خود استفاده خواهد کرد.”

ford-nextgen-fusion-autonomous-car-3
در نهایت باید گفت نسل جدید خودروی توسعه‌ای خودران فورد باعث نزدیک‌تر شدن شرکت به تولید خودروی کاملاً خودران تا سال ۲۰۲۱ می‌شود. بروور در آخر می‌گوید: “تا الآن خودرو هنوز با غربیلک فرمان و پدال‌ها عرضه می‌شود، تجهیزاتی که خودروهای کاملاً خودران ما که سواری اشتراکی دارند نهایتاً نیازی به آن‌ها نخواهند داشت.”

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ونوم

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ماشالله فورد پیشرو در فن اوری سریعترین مدل هیدروزنی هم فورد فیوزن هیدروزن هست با بالای 300 کیلومتر سرعت (شرمنده کیبوردم zh ) مشکل داره مجبورم ز تایپ کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Scuderia italia

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ماشااله فورد.
    فیوژن عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ONE MAN ARMY

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    جانمایی lidar نسبت به خودروهای گوگل بهتر شده
    هرچند که هنوز نقش منفی تو هواپویش خودرو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا