اگرچه تقریباً همه ما از موضوع آگاه هستیم اما بسیاری از افراد در تعجباند که چرا فورد بهطور قابلتوجهی سبد محصولات خود در آمریکا را دستخوش تغییر کرده است. این خودروساز با اعلام اینکه سدان ها دیگر بخشی از برنامه این شرکت برای بازار یاد شده نخواهند بود همه را در شوک فرو برد. آخرین نمونههای فیستا، تاروس و فیوژن خطوط تولید را ترک کرده و روانه موزهها شدهاند. به این ترتیب تنها موستانگ و فورد GT به عنوان بازماندههای سواری این برند محسوب میشوند و همهچیز به دست کراس اوورها و شاسی بلندها افتاده است.
کومار گالهوترا رئیس فورد آمریکای شمالی میگوید:
نکته این است که نه تنها برای ما بلکه دیگران نیز کلاس سدانها با افت دامنهداری همراه بوده و این افت فروش در طول چند سال اخیر شدت بیشتری یافته است.
این کاملاً قابلدرک است که هر محصول یا خودرویی کاملاً به بازار وابسته بوده و باید هزینههای لجستیکی، تأمینی، نیروی کاری و کارخانهها تأمین شود تا هزینههای آن جبران گردد و این امری حیاتی میباشد. مدیر فورد میافزاید:
سوالی که پیش میآید این است که ما سرمایه را کجا صرف کنیم؟ آیا میخواهیم در کلاسی رو به افول سرمایهگذاری کنیم یا اینکه آن را به بخشی با رشد خوب ببریم؟
کلاس رو به رشد خودروها به فورد اجازه داده تا روی تلاشهای خود در دیگر زمینهها تمرکز کرده و محصولات جدیدی را تولید نماید و به این ترتیب خلا عدم وجود سدان ها پر شود. همچنین آمار فروش کراس اوورها و شاسی بلندها نشان میدهد که این محصولات از استقبال بالایی برخوردار هستند و محصولاتی همچون برانکو، برانکو اسپورت، موستانگ مک ای و ماوریک پیکاپ به خوبی جای سدان ها را میگیرند؛ بنابراین این حرکت فورد از نظر تجاری کاملاً منطقی بوده و کاملاً واضح است که خودروسازان دیگر نمیتواند وقت و هزینه خود را صرف کلاسهای خودرویی رو به افول بکنند.
nikzad
۲۱ مهر ۱۳۹۹بله متاسفانه یا خوشبختانه فورد سدان تولید نمیکنه البته در متن اشاره شد که کاملا منطقیه که روی چیزی که سود نداره نباید سرمایه گذاری کرد!
پارسا عشق ماشین
۲۱ مهر ۱۳۹۹فورد سدان تولید می کرد اما فروش نمی رفت و همه فورد به شاسی بلند های خوب می شناختند و کسی سمت سدان های این شرکت نمی رفت
اینم بگم که سدان هایی که شرکت فورد تولید می کرد زیاد رقابتی نبودند طراحی قدیمی داشتند و قیمت رقابتی نداشتند مثلا یکی از محصول فورد فیوژن 30 هزار دلاره الان شما می توانید 23 هزار دلار سوناتا بخرید یا می تونید 30 هزار دلار بدهید یه ماشین قدیمی فورد که سال 2011 طراحی شده رو با سی هزار دلار و که زیاد اپشن و چیزی برای گفتن ندارد رو بخرید.
شما از هر جایی نگاه کنید می فهمید بعضی ها به فورد بودن میرن فوردمی خرند و بعضی ها می گویند کیفیت فورد خوبه میروند فورد می خرند.
arash
۲۱ مهر ۱۳۹۹آره دیگه خودش گفت نمیخوان رو این بخش سرمایه گذاری کنن مشخصه دیگه این کار تاثیر مستقیمی داره تو بخش پیکاپ تراک ها که از سالها قبل سرمایه گذاری کرد الان حرف اول رو میزنه.
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹حرف فورد کاملا درسته…
ولی تو همین اوضاع که بازار سدان ها رو به کاهش تقاضاست بازم ماشین هایی مثل کمری و سیویک فروش خوبی رو تجربه کردن…
اگه فورد هم بجای بیخیال شدن دست به تغییر و هیبرید یا الکتریکی سازی میکرد بنظرم بهتر بود…
امیر
۲۱ مهر ۱۳۹۹کاش یه کشور منطقی بودیم میشد الان کلا پلتفرم موتور اتاق سدان از شرکت های آمریکایی مثل جنرال موتور و فورد خرید همون کاری که خیلی از چینی ها کردن برای رشد
علی
۱ آبان ۱۳۹۹اتفاقا چینی ها پلتفرم و پیشران شرکتهای ژاپنی و کره ای رو استفاده کردن و میکنن و نه آمریکایی.یکی از نقاط ًضعف جدی آمریکا،همین صنعت خودروسازیشه.نمونه بارزش کاهش فروش و سود متوالی جنرال موتورز و فورد طی چندسال گذشته و خروجشون از بسیاری از بازارهای مهم(مخصوصا جنرال موتورز) و کاهش شدید سبد محصولات در بازارهای باقیمانده هست.اگه واقعا سدانها هیچ آینده ای ندارن و چاره ای جز کنار گذاشتنشون نیست،چرا سدانهای تویوتا و هوندا و هیوندای و حتی برخی مدلهای نیسان رشد فروش داشتن حتی تو بازار آمریکا؟مشکل جنرال موتورز و فورد عدم برنامه ریزی و راهبرد درازمدته و فقط بلدن صورت مسیله رو پاک کنن
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹به نظرم سدان ها جاشون رو به لیفت بک و فست بک بدن عالیه
زیزیگولو
۲۱ مهر ۱۳۹۹در حال حاضر تو بازارای کل دنیا کراس اوورا از اقبال بیشتری برخوردارن
ارشیاSVJ
۲۱ مهر ۱۳۹۹متاسفانه!!
ارشیاSVJ
۲۱ مهر ۱۳۹۹هعی روزگار…
راستی یه سوال
شیشه ناچ بک به چه ماشینی میگن؟
ناچ بک
اولش فکر کردم منظورش همون هاچ بکه ولی یه جای دیگه هم دیدم نوشته بود ناچ بک.
جمشید
۲۱ مهر ۱۳۹۹طراحی این خودروها از سه قسمت کاملاً تفکیک شده تشکیل میشه ، داخل این نوع از خودروها شیشه جلو و شیشه عقب ماشین با زاویه تیزتری نسبت به ماشینهای دیگه طراحی میشه یعنی ماشین از دید طراحی از سه قسمت جعبهای شکل موتور (کاپوت) – کابین – صندوق) به وجود آمده
سردبیر
۲۱ مهر ۱۳۹۹این مطلب درباره انواع سبک های بدنه هست
آرش آمریکایی
۲۱ مهر ۱۳۹۹یادش بخیر سر دبیر
این مطلب مال اون موقس که تازه اومده بودم تو پدال
هعی چقد جوون بودم
چه زود گذشت
رحیم
۲۱ مهر ۱۳۹۹تعریفی که در اون مقاله برای ناچ بک اومده کاملا اشتباهه. ناچ یعنی بریدگی مثلا صفحه نمایش ایفونها ناچ دارن یعنی جای فس ای دی بریده است
ماشین ناچ بک سدانی هست که انتهای ماشین وصندوقش بریده و حذف شده مثل مدلی از دوو ریسر که بدون صندوق بودن و در ایران هم تعدادی هست