جنرال موتورزفورد

دوئل فورد رنجر و جی‌ام‌سی کانیون

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت سی‌وششم، اولین دوئل از گروه پیکاپ‌های متوسط

دوئل‌های گروه پیکاپ‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

جی‌ام‌سی کانیون

تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۱۴

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: GMT 31XX جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: – از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۲,۱۰۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۳,۴۹۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 سریع، کنترل راحت، قابلیت مانور بیشتر نسبت به پیکاپ‌های فول سایز

نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، زیر پایی‌های نامناسب روی رکاب، قابلیت مانور کمتر نسبت به اکثر کراس‌اوورها

 

فورد رنجر

تاریخ معرفی: نمایشگاه استرالیا ۲۰۱۰

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: T6 فورد

امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۴,۶۰۰ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۶,۱۰۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: – ستاره

تصادف از طرفین: – ستاره

چپ کردن: – ستاره

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: دو سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: جذاب، جادار، لیست سادهٔ قوای محرکه

نقاط منفی: برخی خریداران خواهان تنوع بیشتری در قوای محرکه هستند، احساس ارزان‌قیمت در تیپ‌های پایینی

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

جی‌ام‌سی کانیون

فورد رنجر

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۲.۳ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۳ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۳ ثانیه ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه ۱۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۰.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۸۰ لیتر ۸۰ لیتر
وزن ۲۰۹۳ کیلوگرم ۱۹۰۵ کیلوگرم
طول ۵.۳۹ متر ۵.۳۵ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۲۶ متر ۳.۲۲ متر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
ظرفیت بار ۷۳۰ کیلوگرم ۸۵۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳۱۷۵ کیلوگرم ۳۴۰۰ کیلوگرم
قیمت پای بریتانیا ۲۲,۲۴۴ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۲,۰۹۵ دلار ۲۵,۰۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۲۲,۰۹۵ دلار ۲۵,۰۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10217630]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    وانتهای فورد سنگ محک کلاس خودشون هستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      تو این مقایسه کانیون از هر لحاظی سرتر هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        درسته مزدا جان
        ولی در حالت کلی فورد در تولید وانت چه سبک و چه سنگین از رقباش بهتره
        شما تو همین مقایسه امار فروش رنجر رو ببین که چقدر بالاتره
        در کلاس وانت های فول سایز هم از تمام رقباش فروش بیشتری داره همیشه
        ناسلامتی فورد اولین تولید کننده وانت در جهان هست که فورد مدل t رو تبدیل به وانت کرد

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. (ali (chevy nova

          ۲۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          فورد قبل از اونکه خودروساز باشه یه وانت سازه
          فورد بالاترین تجربه رو در ساخت وانت و ماشینهای باری داره
          البته شورولت و جی ام سی و دوج هم اندازه فورد تجربه در ساخت وانت دارن ولی همیشه فورد بوده که تو فروش رتبه بهتری داشته
          راستی اینم بگم تو وانتهای دهه 30 فورد هیچی ((ford stake bed 1934))
          نمیشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. OMID

        ۲۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        فقط موتورش بزرگتره کانیون
        اما رنجر هم مصرفش کمتره
        هم گشتاورش بیشتره
        هم توان حمل بارش بیشتره
        هم توان یدک کشیش بیشتره
        هم قابلیت مانور و افرودش بهتره چون مانور پذیری کم جزو نقاط ضعف کانیون ذکر شده

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. علی

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      وقتی قیمتارو دیدم پرام ریخت من موندم با این قیمتا چرا همش کراس اور میخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (131 ديدگاه)

    به نظرم فورد مشخصات فنی بهتری داره ولی جی ام سی فاکتور های یه آمریکایی از قبیل فیس بیرونی و داخلی و همچنین موتور 6 سیلندر و قوی را بیشتر از فورد در خودش جا داده
    انتخاب من جی ام سی هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. (ali (chevy nova

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    هر2 خوبن و من هر 2 رو میپسندم
    امار فروششونم نشون دهنده خوب بودنشونه در بازار باز و رقابتی امریکا با وجود رقبای زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      100 در 100

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Cadillac

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      رنجر فروش خیلی خوبی تو اروپا داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. حمیدرضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر سایزشون بزرگه پسر فقط عرضشون کمتر از فول سایزهاست ظرفیت بار فورد بیشتره و مصرفشم کمتر با اینکه جیمس رو خیلی دوست دارم ولی اینجا به رنجر رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      تازه اینها سایز متوسط هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ایمان

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    پیکاپ های فورد بهترین های کلاسشون هستن بی شک
    ۱. Ford Ranger and Ranger Raptor
    ۲. Ford F_۱۵۰ and F_۱۵۰ Raptor
    ۳. Ford F_۲۵۰ Super Duty
    ۴. Ford F_۳۵۰ Super Duty
    ۵. Ford F_۴۵۰ Super Duty
    سوپر دیوتی های فورد خدایان قدرت و گشتاور هستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. نوید جهرمی

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    نخونده کنیون. با ابهت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (208 ديدگاه)

      انتخاب من تو این کلاس کانیون ولاغیر
      حتی اگه از هر لحاظ ازبقیه پایینتر باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. sina

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    با یه ژاپنی و یه آمریکایی رو میذاشتین تو نیمه نهایی بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Solid Snake

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    فورد رنجر همه جوره بهتره
    ظرفیت بار
    ظرفیت بکسل
    آفرود(رنجر تواناترین آفرودر این کلاسه مقالش تو سایت هس)
    مصرف سوخت کمتر
    حداکثر سرعت
    شتابشون هم که تو 400 متر برابره جمی شتاب اولیش بهتره فورد شتاب ثانویه

    رای من فورد رنجر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. ارمین

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    ببخشید بیربطه ولی یکی از جالب ترین آپشن الکی هایی که جدیدا به اسم فابریک زیاد شده و خیلی خنده داره مانیتور تسلاس …??? از پژو پارس گرفته تا لندکروز ، پرادو داشبوردشون همشکل میشه بعد میگن فابریک ?? یه سیستم عامل الکیم داره که تو هر ماشینی باشه عکس همون ماشین میاد بکراندش … حیف میرن اون همه داشبورد و دکمه رو میکنن یه صفحه نمایش چینی میذارن جاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mad.z.Max

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    دوستان چرا تو عکسی که از قسمت بار هست، روی کنیون نوشته دنالی؟
    اشتباهی عکس رو گذاشتن یا به اون اسم هم وجود داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      دنالی اسم یه محصول نیست
      جی‌ام‌سی نسخۀ لوکس و فول آپشن محصولاتش رو با نام دنالی عرضه میکنه
      مدل‌های دنالی در بیرون با جلوپنجرۀ کرومی از مدل‌های معمولی متمایز میشن
      همۀ محصولات جی‌ام‌سی شامل کانیون، سی‌یرا، آکادیا، تراین و یوکان نسخۀ دنالی هم دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۲۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1840 ديدگاه)

        خیلی ممنون که انقد کامل توضیح دادی، لطف کردی : )

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا