فورد

رسوایی گیربکس‌های مشکل‌دار فورد وارد مرحله جدیدی شد!

آن‌ها خبر داشتند…
رسوایی گیربکس‌های معیوب و مشکل‌دار فورد فوکوس و فیستا ادامه داشته و برخی از کارکنان این برند سکوت خود را شکسته و اعتراف کرده‌اند که گیربکس این خودروها معیوب بوده و همه از آن خبر داشته‌اند.


دیترویت فری پرس در خبری جنجالی با تعداد زیادی از کارکنان فورد که ادعا داشته‌اند در زمان توسعه فوکوس و فورد حضور داشته و عملکرد ضعیف گیربکس این خودروها را دیده‌اند گفت‌وگو کرده است. در نهایت علیرغم اینکه فورد می‌دانسته این گیربکس‌ها مشکل‌دار هستند اما خودروها را به بازار عرضه کرده است.


یکی از مهندسان فورد که در فرایند توسعه فوکوس و فیستا حضور داشته می‌گوید:

دستان من آلوده هستند. من احساس بسیار بدی دارم. به آقای متشخصی فکر کنید که در برابر شاتل فضایی چلنجر ایستاده و می‌گوید اگر آن‌ها شاتل را با یخ رویش به هوا می‌فرستادند شاتل منفجر می‌شد. خب این نوع خطاهای فنی واقعاً ناگوار ظاهراً از نظر فورد مشکل چندانی نداشته‌اند.

او اضافه می‌کند:

ما دستان خود را بالا بردیم و به ما گفته شد که شخص منفی نگر نباشید. ما نظرات عجیبی دریافت کردیم. به نظر می‌رسد کشتی خودش جلو می‌رفت. پس از آن اگر شما سؤالاتی می‌پرسیدید به عصیان و سرکشی متهم می‌شدید؛ بنابراین بهتر است سرتان را پایین انداخته و گیربکس را به راه بیندازید. افراد خوب تلاش کردند تا کار را جلو ببرند؛ اما شما نمی‌توانید قوانین فیزیک را نقض کنید. این یک فاجعه‌ی مکانیکی است.

Ford Fiesta
فورد گیربکس دوکلاچه پاور شیفت خود را روی فیستا مدل ۲۰۱۱ و فوکوس مدل ۲۰۱۲ معرفی کرد. این گیربکس تا مدل سال ۲۰۱۸ در فوکوس و تا مدل ۲۰۱۹ در فیستا بکار گرفته شد. هزاران شکایت درباره عملکرد این گیربکس به ثبت رسید و بسیاری از مشتریان شاهد خلاص شدن غیرمنتظره گیربکس بودند. این گیربکس مشکلات عدیده‌ای داشت زیرا از تکنولوژی کلاچ خشک استفاده می‌کرد درحالی‌که طراحی آن از نوع دیگری بود. این امر باعث ایجاد ضریب اصطکاک متناقضی شده و مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.


همان مهندس فورد گفته است:

ایده‌ی مدنظر از بین نرفت. هیچ‌کسی نمی‌دانست که حتی چگونه باید این گیربکس را در فوکوس و فیستا نصب کند؛ اما آن‌ها به این نقطه در فرایند توسعه تولید رسیدند، جایی که فورد فهمید از نقطه بازگشت عبور کرده است. آن‌ها هزینه سنگینی کردند و این مشکل بزرگ به وجود آمد. شما چگونه حلش می‌کنید؟ آن‌ها از گیربکسی معیوب استفاده کردند و هزینه‌های تعمیر گزافی را متحمل شدند.

در ماه جولای بود که خبر آمد فورد از مشکل این گیربکس‌ها خبر داشت اما آن را نادیده گرفت و فیستا فوکوس مجهز به آن را عرضه کرد. حدود ۱۳ هزار شکایت جداگانه دراین‌باره ثبت شده است. چندی پیش فورد پیشنهادی ۳۵ میلیون دلاری برای حل‌وفصل این مشکل به مالکان خودروهای موردبحث پیشنهاد کرد اما فعلاً پاسخ روشنی به آن داده نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این گیربکس ها ساخت خود فورد بوده یا سفارش مخصوص از یک شرکت دیگه کسی خبر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      سلام به تنها پیکان باز سایت پدال
      متاسفانه این گیربکس ها ساختِ خودِ فورد هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بی نام

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    باید فورد جریمه بشه سنگینی بشه و مدیران این خودروساز هم دادگاهی بشن. از اینکه کسی بخواد بدون توجه به حق مردم سود کنه تنفر برانگیزه. حداقل ما ایرانیا خیلی از چنین افرادی ضربه می خوریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    ایران خودرو هم قضیه نشتی رادیاتور بخاریه 206 رو کلا انداخت گردن مالکان نمیدونم پایه چند نفر دیگه باید بخارپز بشه که تازه قبول کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3478 ديدگاه)

      بله متاسفانه چند نفر به شدت دچار سوختگی شدید شدن .
      خودروسازان وطنی یه مافیای بزرگن که کسی نمیتونه جلوشون رو بگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    امریکایی بازهای پدال یادم نمیره چجور خودروسازی اروپا رو زیر سوال میبردند وقتی که اینجور اخبارهایی از خودروسازی یه المان گذاشته میشد

    این بود اعتبار خودروسازی امریکا به خصوص فرد اره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۲۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (919 ديدگاه)

      فورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    تاسف بسیار برای فورد!!!!
    حیف این دو مدل دوس داشتنی ک در بین مردم مخصوصا تیونر ها اینقد محبوب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    هموطنان عزیز / فورده چیزی نگید / هروقت داخلی بود یورش بیارید و ربطش بدید به هرچی که دوست دارید ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا