فورد

فورد GT در پیست VIR، سریع‌تر از پورشه 918 اسپایدر!

فورد GT چقدر سریع است؟ جدای از اینکه می‌دانیم زیر کاپوت این خودرو قدرت ۶۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۵ نیوتون متر قرار دارد، هم‌اکنون می‌توانیم میزان سریع بودن آن در پیست را نیز به چشم ببینیم. اخیراً کار اند درایور فورد GT جدید را به پیست بین‌المللی ویرجینیا VIR برده است. این پیست در واقع نوربرگ رینگ آمریکایی‌ها محسوب می‌شود.

فورد GT
فورد GT در پیست یاد شده رکورد ۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه را ثبت کرده که به‌صورت رسمی سریع‌ترین خودرویی است که کار اند درایور در این پیست تست نموده و سومین خودروی سریع تاریخ VIR محسوب می‌شود. تنها دو خودرویی که سریع‌تر از GT جدید هستند عبارت‌اند از کوروت Z06 (رکورد ۲ دقیقه و ۴۱.۳۲ ثانیه) و داج وایپر ACR (رکورد ۲ دقیقه و ۴۰.۰۲ ثانیه). کار اند درایور می‌گوید اگر GT دورهای بیشتری را در این پیست طی کند احتمال بهبود یک ثانیه‌ای رکورد آن وجود دارد.

فورد GT
اگرچه این خودرو کمی کندتر از هم‌وطن‌های مشهور خود است اما سریع‌تر از سوپرکارهای آلمانی همچون پورشه ۹۱۸ اسپایدر (۲ دقیقه و ۴۳.۱ ثانیه) و مرسدس-ای ام جی GT R (2 دقیقه و ۴۳.۴ ثانیه) می باشد. GT جدید همچنین دومین سرعت بالای تاریخ این پیست را با سرعت ۲۶۳.۳ کیلومتر در ساعت ثبت کرده و پشت سر پورشه ۹۱۸ با فاصله‌ای اندک قرار گرفته است.

زمانی که بفهمید فورد GT جدید تنها از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بای توربوی اکوبوست استفاده می‌کند بیشتر به ارزش‌های این عملکرد در پیست VIR پی خواهید برد. خودروی ۶ سیلندر سریع بعدی این پیست پورشه ۹۱۱ توربو S بوده که رکورد ۲ دقیقه و ۴۶.۸ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم دم فورد گرم (: همین

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. (Ali (Chevy nova

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      ماشالاه فورد
      دمت گرم
      حال کردم
      ((زمانی که بفهمید فورد GT جدید تنها از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری بای توربوی اکوبوست استفاده می‌کند بیشتر به ارزش‌های این عملکرد در پیست VIR پی خواهید برد. خودروی 6 سیلندر سریع بعدی این پیست پورشه 911 توربو S بوده که رکورد 2 دقیقه و 46.8 ثانیه‌ای را ثبت کرده است.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اىن قسمت رو رفقاى امرىکن باز بخونن
        ((فورد GT در پیست یاد شده رکورد 2 دقیقه و 43 ثانیه را ثبت کرده که به‌صورت رسمی سریع‌ترین خودرویی است که کار اند درایور در این پیست تست نموده و سومین خودروی سریع تاریخ VIR محسوب می‌شود. تنها دو خودرویی که سریع‌تر از GT جدید هستند عبارت‌اند از کوروت Z06 (رکورد 2 دقیقه و 41.32 ثانیه) و داج وایپر ACR (رکورد 2 دقیقه و 40.02 ثانیه). کار اند درایور می‌گوید اگر GT دورهای بیشتری را در این پیست طی کند احتمال بهبود یک ثانیه‌ای رکورد آن وجود دارد.))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1203 ديدگاه)

          عشقم وایپر ACR??
          کوروت ZR1 هم بره احتمالا رکوردو میزنه
          چ خبره امریکا

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Hemichan

          ۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (715 ديدگاه)

          با 200 اسب قدرت کمتر و بیشتر از 500 نیوتون متر گشتاور کمتر
          همچین رکوردی زده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ASTON

          ۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (213 ديدگاه)

          با تشکر از شاهین احمد زاده عزیز جیگرمون جلا پیدا کرد
          علی جان دمت گرم واقعا حال کردم با این رکورد عالی فورد و کلا آمریکایی های بی ادعا در مقابل تمام دنیای پر ادعا از آلمانی های فاخر بگیر تا این جوجه فکلی های کره ایی

          اما
          اما
          اما
          داغ دلمون تازه شد با یک اسم

          وایپر

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. KING 918

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ای بابا …
    پورشه سریع تر باید جایگزین 918 رو معرفی کنه …..
    دیگه همه دارن واسش شاخ میشن …

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    رفقا2 تا نظر سنجى هم دارم بخاطر اىن خبر عالى
    1957 pontiac star chief لاىک
    oldsmobile 88 1957 دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      نظر سنجى اخر
      dodge dart 1960 لاىک
      plymouth fury 1960 دىس لاىک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Abbas

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    حالا حالاها المان ها باید برن سماقشونو بمکن
    یه وقت به رفقای المانی باز برنخوره خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      عباس
      اىن خبر رو خود المانىها هم قبول کردن اما تو پدال بعضىها نمىتونن از ذهنشون حذفش کنن تا سالها
      دوستان مىدونن منظورم چه کسانى هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      دم فورد گرم آدم وقتی این همه پیشرفت رو برای همنوعانش می بینه مشخص میکنه که ما آدم ها چجوری از رقابت برای پیشرفت سرگرمی و بقیه مقاصد استفاده میکنیم
      ولی بهتر نیست بچه بازی رو بذاریم کنار ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        الف. ى
        اگه اون زمانى که کوروش به عنوان طرفدار ماشىنهاى المانى تو پست فورد موستانگ بولىت 2019 به شرکت فورد تىکه انداخت و گفت ((2 تا ستاره هم براى فورد زىاده)) شما باهاش مقابله مىکردى اون موقع حرفت درست بود
        شما فقط منتظرى که من ىا کسى دىگه در مورد المان بد بگىم تا زود بىاى جواب بدى ولى هر زمان که ىکى از المانى بازا تىکه مىندازه شما فقط سکوت مىکنى

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. الف.ی

        ۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        نه آقا این کارا چیه؟
        برای چی باید منتظر باشم شما یه چیزی بگی بیام جواب بدم؟
        آلمانی بازای سایت هم اشتباه میکنن
        من اصلا نمیدونم شما راجع به چی داری حرف میزنی علی آقا اون پست رو کامل نخوندم
        ولی یه لینک برات میذارم از وقتی که یه نفر داشت طرفداری اشتباهی از آلمانی ها میکرد و من جوابش رو دادم
        راستی قرار بود یه مطلب برامون از شوی ال کامینو بذاری چی شد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امیر

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    درسته که از 918 سریع‌تر اما دینامیک پورشه بالاتره 918 ماشینیه که تو پیچ شتابگیری و ترمز گیری ش فرقی با مسیر مستقیم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      شما اطلاعاتت در مورد فورد جی تی خیلی کمه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. کارل شلبی

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ای جان جان
    همش گفتم فورد رو محصولاتی
    مثل موستانگ وGtمعنا میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      کارل شلبى
      سرى اف رو ىادت رفت بگى
      امسال فورد عالى عملکرده
      فروش سرى اف که به بىش از 800/000 تا رسىده
      موستانگ با همون 2 تا ستاره که بعضى ها مىگفتن تونسته فروشش رو به بىش از 70/000 تا فقط در خاک امرىکا برسونه
      اىنم از gt
      اى ول فورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Meysam..LaFerrari

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    تو خود سایت Car and driver خوندم که فورد GT رگورد سریع ترین لپ تایم این پیست رو شکسته.
    یه نگاه به تایم داچ وایپر ACR و کوروت هم کردم 1-2 ثانیه کندتر از فورد GT بودن تو این پیست
    نمیدونم پدال چطور میگه از رقبای آمریکایی کندتر است چون من یکی دو تا منبع دیگه رو هم چک کردم فورد GT رکورد سریعترین تایم این پیست رو زده بود!!!

    چندتا از سریعترین تایم های این پیست رو با استناد به خود Car and Driver براتون میذارم :

    Ford GT – 2:43
    Porsche 918 Spyder – 2:43.1
    Lexus RC F GT Concept – 2:43.2
    Dodge Viper ACR – 2:44.2
    Chevrolet Corvette Z06 – 2:44.6
    Ferrari 488 GTB – 2:45.1
    Mclaren 650S Spider – 2:45.8
    Mosler MT900S – 2:45.9
    Porsche 911 GT3 RS – 2:47
    Chevrolet corvette Grand Sport – 2:47.1

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      مىثم جان
      موضوع مهم اونکه تو اىن لىستى که گذاشتى شورولت کوروت z06 و دوج واىپر با قىمت مناسب خودشون تونستن با خىلى گرون تر از خودشون رقابت کنن و موفق عمل کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        آره علی جان کلا خودروهای آمریکایی نسبت به قیمتی که دارن پرفورمنس فوق العاده ای ارائه میدن.

        البته خودروهایی مثل فراری 488 یا مکلارن 650S مثل Ford GT با تمرکز پیست ساخته نشدن ولی با این حال تایمشون خیلی خوبه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          درسته داش مىثم
          فورد جى تى و واىپر acr بطور اختصاصى براى پىست طراحى و ساخته شدن و منم قبول دارم
          مثل فرارى fxx599 که اگه درست ىادم باشه اسمش و اجازه تردد در خىابون نداشت
          در مورد پرفورمنس هم که با کمترىن قىمت بالاترىن حد قدرت و گشتاور رو به راننده عرضه مىکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. در این منبع لیست رکوردهای این پیست آورده شده و همان طور که در متن هم گفتیم، فورد بین خودروهای تست شده کار اند درایور بهترین رکورد را داشته نه بین همه خودروهای این پیست.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ممنون ولی فکر میکنم این خودروها با شرایط یکسان نسبت به فورد GT تایم نزدن وگرنه خیلی بعیده با شرایط یکسان کوروت Z06 بتونه از فورد GT سریع تر باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. #ali.m#

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      اوه لکسس رو بگیر ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسن

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1322 ديدگاه)

      رکورد دوج وایپر در پیست ویرجینیا اینترنسنا ریس‌وی= ۲.۴۰.۰۲ – پیشرانه‌ی وایپر ACR تنها ۶۴۵ اسب بخار توان تولید می‌کند و رقبای وی همگی به پیشرانه‌های قدرتمند با توان بالاتر از ۸۰۰ و یا ۹۰۰ اسب بخار مجهز هستند. در نهایت نیز برچسب قیمت ۱۲۲ هزار دلاری وایپر ACR حجت را بر شما تمام کرده.یا درپیست لاگونا دوج وایپر ACR با رانندگی رندی پُست در این پیست رکورد خارق‌العاده ۱.۲۸.۶۵ را از خود به جای گذاشت. چرا رندی پُست زیرا این راننده حرفه‌ای پیش‌تر در همین پیست توسط نشریه موتورترند برای زمان‌گیری خودرو‌های مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ انتخاب شده بود. در نهایت نیز رکورد‌های ۱.۳۰.۷۱ و ۱.۲۹.۸۹ برای ابرخودرو‌های هیبریدی P1 و ۹۱۸ به دست آمده بود.پدال کارش درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. مانی

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      آخه مگه میشه لکززRC F از فراری ‌488 سریعتر باشه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ساسان

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    مرکز ثقل پایین..آیرودینامیک عالی…حذف قسمتهاعی از بدنه برای مدیریت هوای روی بدنه بهتر…وزن مناسب و موتور عالی..از فورد جی تی یه ماشین با پرفورمنس بالا ساخته…بسیارهم زیباست…فقط کابین ماشین میتونست زیباتر باشه..کابین فور gtقدیم یه اثر هنری فوقلادست…لکسسو باش..عجب رکوردی زده…یعنی اینقدر رو این مدل مسابقه ایش خوب کارکردن برا ریس؟…انتظار همچین رکوردیو از لکسس نداشتم.پیشرفت عالی ایه برا لکسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      داداش خدا نکنه لکسس بخواد رو چیزی تمرکز کنه
      اونوقت با کمترین قیمت ممکن همه رو به چالش میکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ونوم اف ۵

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    این بدنه و شاسی فورد جی تی شاهکاره اگه امکانش بود انجین هشت سیلندر با قدرت بالای هزار اسب روش بود از اون هایپر کارهای قدر قدرت میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohamad

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لکسس رو داشته باشید! فقط 2صدم ثانیه کم آورده چه غولیه واسه خودش تازه حسابشو بکنید قیمت اونا چند برابر لکسس باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Nissan...japan

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    عالیه تبریک به طرفداراش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hemichan

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    قابل پیشبینی بود
    کارش حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sami

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    چه کرده فورد جی تی.یکی از زیباترین بدنه های دنیای ماشین رو داره.توی گرند تور جرمی لذت میبرد از رانندگی باهاش.اما خب من موندم چرا این همه توهین میشه به همدگیه وقتی مردم خود اون کشورها این تعصب رو ندارن.من عاشق ماشینهای آمریکایی هستم اما نمیتونم بنز slr رو دوست نداشته باشم یا به راحتی از پاترول و لندکروزر بگذرم همینطور که همیشه زیبایی های صنعت خودروی ایتالیا رو تحسین میکنم .یکم دوستانه تر بحث بشه میشه بیشتر لذت برد و به اطلاعات عمومی همه ما اضافه میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Fk

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دوستای عزیز اقای شوی نوا
    دوستان المانی باز
    ایتالیا بازار رو از قلم نندازم ‘
    اگه ماها ماشین باز هستیم
    اگه ب ماشین علاقمند هستیم
    ضمن اینکه تعصبات خاص خودمون رو نسبت ب برند دوست داشتیمون داشته باشیم باید ب بقیه حریفها هم احترام بگذراریم
    تعصب بی قیدو شرط روی برندی خاص ی چیز شخصیه نمیشه ب زور تو حلق کسی کرد یا وادارش کرد
    در ثانی دنیای امروز دنیای سرعته
    سرعت ب معنی کلمه تو همه زمینها
    همین فردا شاید ی ماشین دیگه بیاد تو اون پیست همه رکودها رو بزنه
    پیشنهاد میدم جای بحث های أنچنانی اطلاعات و دانستنیهامو ردو بدل کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Fk

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دوستای عزیز اقای شوی نوا
    دوستان المانی باز
    ایتالیا بازار رو از قلم نندازم ‘
    اگه ماها ماشین باز هستیم
    اگه ب ماشین علاقمند هستیم
    ضمن اینکه تعصبات خاص خودمون رو نسبت ب برند دوست داشتیمون داشته باشیم باید ب بقیه حریفها هم احترام بگذراریم
    تعصب بی قیدو شرط روی برندی خاص ی چیز شخصیه نمیشه ب زور تو حلق کسی کرد یا وادارش کرد
    در ثانی دنیای امروز دنیای سرعته
    سرعت ب معنی کلمه تو همه زمینها
    همین فردا شاید ی ماشین دیگه بیاد تو اون پیست همه رکودها رو بزنه
    پیشنهاد میدم جای بحث های أنچنانی اطلاعات و دانستنیهامو ردو بدل کنیم
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Abbas_us.c

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    فورد سیستم تعلیق جی تی رو خاص و منحصر به فرد ساخته به همین خاطر تونسته عملکرد خارق العاده ای به نمایش بذاره.که اگر بخوام کامل توضیحش بدم یه صفحه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. M.us

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    فقط دارم با این حال میکنم که امریکایی ها با قیمتی خیلی کم دارن چه ماشینای مغروری رو شکست میدن عشق است ماشین امریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    عالیه این ماشین لذت بردم از کار فیلمبردار مخصوصا نمای جانبی را خیلی خوب و از زاویه ی مناسب و مکث کافی فیلمبرداری کرده بود .امسال برا فورد و کلا خودروسازی امریکا سال خوبی بود. رکوردم زد قشنگ ترشد.اینکه فیلم دانلود میشه خوبه اما برا من 2 دقیقه تصویر داشت 2 دقیقه فقط صدا داشت تصویر نداشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    از قدیم امریکایی ها ساده اما کارا عمل میکردن این خوبی داره و بدی هم داره… خوبی واسه کم شدن هزینه ها و سادگی نگهداری و تعمیرات هست اما بدی اینکه با این روند حدودا ۴۰ سال اخیر امریکایی ها هیچوقت تو زمینه تکنولوژی و پیشرفت صنعت خودرو پیشتاز نخواهند شد. من خودم پیچیدگی مهندسی اروپایی رو نمیپسندم اما واقعیت اینه که جاه طلبی اروپایی ها تو این صنعت باعث شتاب پیشرفت صنعت خودرو شده برای همین تو موتور اسپرت که تریبون تکنولوژی های نوین صنعت خودرو هست غالبا اروپایی ها همیشه برتر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Saied

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    وقتی یکی واسه پورشه بعد ۵ سال تحقیق تو پیست شاخ میشه. فقط خندم میگیره.
    قول میدم بلایه لامبومو به زودی سر این میاد.
    فقط فکر کنم پورشه اینکارو زیاد پیگیری نمیکنه که فروشه برند هایه دیگه بره بالا. واسه این فرصت دادنشم امتیازات زیادی میگیره.
    شک نکنیم. وگرنه پورشه تو بحث مهندسیه هندلینگ خداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    هندلینگ به معنای خوشدستی هست و فرق داره با پایداری یا چسبندگی واسه مثال ممکنه پایداری یه ماشینی مثل ۹۱۱ بیشتر از ۴۵۸ باشه اما لزوما هندلینگش بهتر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسن

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    اطلاعاتت بعضی ها حرف و حدیث داره چند ساله رکورد 16 تا پیست دنیا دست دوج وایپره تو ویرجینیا هم که پورشه چهارم و نهمه مقصر پداله که 4 تا مقاله از ترند و اتوموتیو نمیزنه که دوستان بخونن جک نگن . از قدیم گفتن پای استدلالیان چوبین بود پای چوبین سخت بی تمکین بود . تو مقالاتی که زده پورشه 2 صدم ثانیه سریعتر از یه ماشینه دیگه است سرعت مهمه اما اینجا حرف از صدم ثانیه نیست که 918با هزار اسب دوتا موتور برقی از دوج 3 ثانیه عقبه از کوروت 2 ثانیه از جی تی 1 صدم ثانیه و911 توربو اس هم که دیگه تو اینه پیدا نیست هندلینگ مهمتر شده .(هندلینگ= این کلمه نوعی احساس درونی از رانندگی با اتومبیلهای متفاوت است و شاید بتوان گفت قابل اندازه گیری فیزیکی نیست در واقع هندلینگ بهتر به معنای قابلیت هدایت بهتر اتومبیل در عبور از پیچ ها و موانع بوده و نشان دهنده ی دینامیکی و پویایی برتر اتومبیل بر روی جاده است)عزیزم هندلینگ یعنی ماشین این توانایی را داشته باشه که راننده جرات کنه سر یه پیچ با سرعت بیشتر ی رانندگی کنه که رکورد بهتری بزنه اگه میشد میزدن خودتا ناراحت نکن نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسن

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    از 1945با اتمام جنگ جهانی دوم تا حدود 1995ابر قدرت پیدا و پنهان دنیا امریکابود در 1990با اتحاد المان واز حدود 1995 یک ابر قدرت پنهان در دنیا در حال شکل گیری بود تا به امروز که قدرت تاثیر گذاری و تصمیم سازی در دنیا را به دست گرفته یعنی امروز یک ابر قدرت اشکار یعنی امریکا را داریم اونم به واسطه ی ناتو و دلار و حق وتو .و یک ابر قدرت پنهان یعنی المان و یک مرکز مافیا که فرانسه است یعنی الان خانم مرکل صدر اعظم کل دنیاست مرکز مافیای دنیا فرانسه ومرکز تصمیم سازی مافیای دنیا المانه پس زمانش رسیده مسئولین و ملت یک توجه ویژه هم به المان داشته باشن . فقط اگر ناتو دست المان بود و حق وتو هم داشت بعد معلوم میشد دنیا چه شکلیه .حداقل خودروهای امریکایی را حلال اعلام کنید الان همه کاره المانه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    تعریفت از هندلینگ درسته اما اینکه بگی هندلینگ بالاتر باعث میشه با اعتماد به نفس و سرعت بیشتری بری تو پیچ و لزووووما تایم بهتری بدست بیاد اشتباهه. دقت کن لزوما تایم بهتری بدست نمیاد . ممکنه خیلی از شماها سوار ماشینی شده باشید که رفتار ماشین روی پیچها به راحتی قابل پیشبینی باشه و بدونی چطور ماشین رو جمع کنی و به قولی خوشدست باشه اما این برای تایم بهتر کافی نیست. روندن یه ماشین ممکنه تو پیست استرس زیاد بده و از ترمز بگیر تا فرمون و شاسی همه و همه راننده رو به چالش بکشه و ۵ کیلو وزن کم کنی اما پیست رو سریعتر طی کنه مثالش هم تا دلت بخواد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا