فورد

ریویان شاسی‌بلند لوکس فورد را می‌سازد!

فورد و ریویان سال پیش استارت همکاری با هم را زدند و مدیرعامل ریویان هم‌اکنون برخی از جزئیات از محصول مشترک این دو شرکت را منتشر کرده است.

RJ Scaringe در مصاحبه با موتور ترند گفته که این خودرو محصول بسیار متفاوتی در مقایسه با شاسی‌بلند خودمان خواهد بود اما همچنان در کلاس شاسی بلندها قرار خواهد گرفت. او همچنان اعلام کرده این خودرو به دنبال مشتریان لاکچری خواهد بود و این موضوع درباره لینکلن هم صدق خواهد کرد.

اگرچه او وارد جزئیات نشده اما گفته که مراحل توسعه این خودرو به خوبی پیش می‌رود و کارهای طراحی و مهندسی آن انجام شده است. او خاطرنشان ساخته این خودرو محصولی احساس‌برانگیز خواهد بود و این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا از پلتفرم اسکیت بورد ریویان استفاده کرده و در کارخانه ایلینویز ساخته خواهد شد.

علیرغم سپری کردن بخش اعظم مراحل توسعه، چالش‌هایی هم می‌تواند وجود داشته باشد. همان‌گونه که موتور ترند می‌گوید فورد باید سیستم اطلاعات سرگرمی خودش را برای هماهنگی در شاسی‌بلند ساخت ریویان اصلاح کند.

Scaringe علاقه‌ای به انتشار جزئیات بیشتر نداشته اما خبرهای پیشین نشان می‌دهند این خودرو یک کراس اوور برای لینکلن خواهد بود و اواسط سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو نسبتاً بزرگ باشد زیرا لینکلن طبق شنیده‌ها در حال کار روی کراس اوورهای الکتریکی کامپکت و میان سایز است.

به نظر می‌رسد خودروی شکل گرفته بر پایه محصول ریویان درست همانند F-150، اکسپدیشن و نویگیتور بدنه‌ای آلومینیومی خواهد داشت. این موضوع سورپرایز کننده نیست زیرا R1S و R1T هم از آلومینیوم استفاده کرده‌اند. البته مدیرعامل ریویان گفته فورد تجارب خود در زمینه تولید پانل‌های آلومینیومی را در اختیارشان گذاشته است.

جدای از سخن گفتن درباره همکاری با فورد، مدیر ریویان به جزئیات قرارداد شرکتش با آمازون برای تولید ۱۰۰ هزار ون نیز اشاره کرده است. این ون‌ها می‌توانند مثل محصولات خود ریویان با باتری‌های ۱۰۵، ۱۳۵ و ۱۸۰ کیلووات ساعتی تولید شوند. ون‌های یاد شده قوای محرکه مشترکی با دو خودروی ریویان خواهند داشت اما نباید زیاد امیدوار بود زیرا یک ون قدرت ۷۵۳ اسب بخاری خودروی ریویان را نخواهد داشت.

آمازون قبلاً گفته ون‌های موردبحث از سال ۲۰۲۱ در شبکه توزیع قرار خواهند گرفت و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰ هزار دستگاه از آن‌ها را تحویل بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    فورد باید به عنوان یک زیرمجموعه ریویان رو خریداری کنه تا پازل خودشو تکمیل کنه ؛ اقتصادی ، لوکس و الکتریکی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    من اگه تو سیاره زمین زندگی‌ می‌کردم
    هرچقدر می‌تونستم،جور می‌کردم،تو ریویان سهام میخریدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید میشه بگین الان تووکدوم سیاره زندگی میکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا