فورد

تعویق معرفی رسمی نسل جدید فورد فوکوس

چهارمین نسل فورد فوکوس تقریباً آماده معرفی بود اما این خودروساز آمریکایی آن را به نمایشگاه خودروی ژنو که از ماه مارس آغاز به کار می‌کند نخواهد آورد.


در حقیقت فورد فوکوس جدید ماه آوریل رونمایی خواهد شد. این را اتونیوز به نقل از یکی از منابع مطلع گفته است.

فورد فوکوس 2019
فوکوس ۲۰۱۹ که دارای طراحی کاملاً جدید الهام گرفته از نسل جدید فیستا خواهد بود طبق انتظار به‌صورت ۵ درب هاچبک معرفی خواهد شد و نسخه استیشن آن نیز احتمالاً اواخر سال جاری پدیدار خواهد شد. مدل‌های سدان، اکتیو و هاچبک داغ ST نیز اندکی بعدتر از برادران خود پرده‌برداری می‌شوند. تکمیل کننده اعضای خانواده فوکوس جدید نسخه پرچم‌دار RS خواهد بود که انتظار نداریم آن را حداقل در ۲ تا ۳ سال آینده ببینیم.

focus
طیف مدل‌های فوکوس به سه تریم مجزا از جمله ST-Line و vignale تقسیم می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی اکوبوست مثل نمونه‌های ۱، ۱.۵ و ۲ لیتری به همراه ۲ پیشرانه دیزلی نیز در این خودرو قابل انتخاب خواهند بود. شاید فورد یک نسخه الکتریکی شده از فوکوس را نیز عرضه بکند اما فعلاً چیزی در این رابطه مشخص نیست.


افرادی که به گیربکس دستی علاقه‌ای ندارند خواهند توانست به پرداخت بهای اضافی از گیربکس اتوماتیک دوکلاچه استفاده کنند. از جمله آپشن های دیگر این خودرو می‌توان سیستم چهار چرخ محرک برگرفته از فوکوس RS اشاره کرد که به مدل اکتیو نیز راه می‌یابد.

فورد فوکوس 2019
البته فورد نمایشگاه خودروی ژنو را نادیده نگرفته زیرا آن‌ها نسخه فیس لیفت سوپرمینی کا پلاس را به این رویداد مهم خواهند آورد. همچنین شاسی‌بلند به‌روز شده‌ی اِج نیز در ژنو حاضر خواهد بود. این خودرو که دارای نسخه ST هم بوده احتمالاً طراحی سه ردیفه مشابه با نسخه حاضر در چین هم خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi CHEVROLET

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    چرا RS دیر میاد
    چه بد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید سبزواری

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    عقبش کپیه x50

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا