فورد

زیربرندهای جداگانه فورد برای موستانگ و برانکو

برانکو و موستانگ به همراه F-150 جزو نمادین‌ترین محصولات تاریخ فورد هستند. اخیراً شایعات زیادی درباره تأسیس زیربرندهای جدیدی توسط این خودروساز به گوش می‌رسد و اتوویک نیز اخیراً بر این شایعات دامن زده است.

یکی از منابع مطلع به این نشریه گفته که فورد به دنبال تأسیس زیربرندهای برانکو و موستانگ است که خودروهای متنوعی را تولید خواهند کرد. این خودروها می‌توانند به بخشی با نام “نمادها” تعلق داشته باشند. فورد قبلاً گروه نمادهایی را داشته که از خودروهایی همچون موستانگ، فورد GT و F-150 رپتور پشتیبانی می‌کند. تأسیس یک زیربرند بزرگ‌تر با نمادهای مهم کار خیلی سختی به نظر نمی‌رسد.

البته تولید محصولات جدید یک قدم مهم رو به جلوست؛ و این کار در مورد موستانگ می‌تواند یک کار بسیار خاص باشد زیرا طرفداران این خودرو قبلاً با معرفی کراس اوور الکتریکی موستانگ مک ای ناراحت شده‌اند. گفته می‌شود فورد زیربرند موستانگ را برای تولید خودروهای متنوعی از سدان ها گرفته تا کراس اوورها در نظر گرفته است.

2015 Ford Mustang ecoboost

گفته می‌شود حتی بحث‌هایی نیز درباره تولید پیکاپ توسط زیربرند موستانگ صورت گرفته است. آیا چنین چیزی می‌تواند در ذهن مدیران فورد وجود داشته باشد؟ ترکیب پرفروش‌ترین خودروی آمریکا با پرفروش‌ترین خودروی اسپورت دنیا چیزی است که شنیدنش باعث تعجب می‌شود.

فکر می‌کنیم زیربرند برانکو به‌طور قابل‌توجهی معمولی‌تر خواهد بود. این نام میراثی به اندازه موستانگ نداشته و همچنین روی یک فرمول خاص تمرکز نکرده است. علاوه بر این قبلاً دو نسخه متمایز از برانکو در سال جاری عرضه خواهد شد.

برانکوی بزرگ‌تر ادای احترامی به ریشه‌های آفرود این خودرو بوده و از سیستم چهار چرخ محرک با ساختار اصلی دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد. این خودرو به مصاف جیپ رانگلر می‌رود؛ اما برانکو اسپورت کوچک‌تر از همان پلتفرم دیفرانسیل جلوی فورد اسکیپ استفاده می‌کند و بیشتر خودرویی مناسب جاده‌ها خواهد بود.

برانکو طبق انتظارات قرار بود در ماه آوریل معرفی شود اما این کار به خاطر کرونا به تأخیر افتاد. فورد تاریخ جدید را فعلاً اعلام نکرده اما شاید آن را تا چند ماه دیگر ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    جالب میشه اگه برند برانکو تشکیل بشه وبشه یه خودروسازی رقیب جیپ تو بحث آفرود با خودروهای متفاوت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ♤Angus_812♤

    ۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    باید همینطوری بشه
    برند موستانگ فقط ماشین پرفورمنس تولید کنه
    برند برانکو برای رقابت با آفرودر هایی مثله دیفندر و چیپ و لندکروزر و پاترول ماشین افرود در سایز های مختلف بزنه
    و برندی با اسم مثلا رپتور خودرو های تجاری تولید کنه(پیکاپ،ون،کامیون،جرثقیل …..)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا