فورد

سه فراخوان جداگانه برای فورد موستانگ و سایر محصولات

فورد طی سه بیانیه جداگانه در حال فراخوان خودروهای اکسپدیشن، موستانگ، ترانزیت کانکت و لینکلن نویگیتور می‌باشد.

اولین فراخوان شامل برخی مدل‌های معین از اکسپدیشن و نویگیتور ۲۰۲۰ مجهز به دنده ایمنی دستیار پیشگیری از برخورد معیوب می‌باشد. این سیستم شاید نتواند ریسک برخورد از جلو را تشخیص داده و کاهش دهد و این امر می‌تواند ریسک تصادف را در صورت تکیه صرف راننده به این سیستم افزایش دهد.

این خودروساز گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط با این مشکل را دریافت نکرده است. فراخوان یاد شده ۲۵۰۸۱ دستگاه خودرو را در آمریکا و ۱۱۰۶ دستگاه را در کانادا شامل می‌شود.

نمایندگی‌های فورد اقدام به برنامه‌ریزی دوباره ماژول کنترل بدنه، ABS، کنترل پشت آمپرها و چراغ‌ها خواهد کرد و سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها را نیز ریست خواهد کرد.

فراخوان دوم تعداد ۱۰۴۶۰ دستگاه خودرو را در آمریکا و ۱۵۸ و ۱۷ دستگاه دیگر را در کانادا و مکزیک شامل می‌شود. این فراخوان موستانگ مدل ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ و اکسپدیشن ۲۰۱۹ را در برمی‌گیرد.

این خودروساز آمریکایی می‌گوید زمانی که پیشرانه خاموش و درب‌ها بسته شود رانندگان با پیام هشدار عدم قرار گرفتن گیربکس در حالت پارک روبرو خواهند شد. این پیام می‌تواند به مدت ۱۰ ثانیه فعال مانده و پیام هشدار هم نیم ساعت به نمایش درآید.

به خاطر این مشکل شاید راننده متوجه نباشد که گیربکس در حالت پارک واقعی نبوده و از خودرو خارج شود که این امر می‌تواند حرکت خودرو و ریسک تصادف را در پی داشته باشد. تکنسین‌های فورد اقدام به برنامه‌ریزی دوباره پشت آمپرها خواهند کرد تا این مشکل برطرف شود.

نهایتاً به سومین فراخوان می‌رسیم که شامل ۵۰۸۸ دستگاه ترانزیت کانکت در آمریکا و ۴۵ دستگاه در کانادا می‌باشد. تمامی این خودروها به سقف پانورامیکی مجهز هستند که شاید اتصال مناسبی بین آن و بدنه وجود نداشته باشد.

این مشکل در اکثر اوقات منجر به افزایش صدای باد و نشتی آب خواهد شد ولی در موارد بدتر می‌تواند به‌طور کامل از خودرو جدا شود. فورد گزارشی از حادثه یا جراحت مربوط به این واقعه را دریافت نکرده است. نمایندگی‌های این برند اقدام به تمیز کردن و نصب دوباره سقف پانورامیک در خودروهای یاد شده خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مانی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    دو مورد اول خیلی‌ جدی نیستن و پیش میاد
    اما مورد آخر خیلی‌ با مزه و گریه داره
    فکر کن تو حرکت یکی‌ بیاد محکم بزنه پس سرت بعد که نگاه کنی‌ بگه من سقف ماشینتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. R

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    اینم حکمت ارزون بودن ماشینای فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا