فورد

سکوت و آرامش چشمگیر فورد اکسپلورر 2020!

انتظارات زیادی از فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ وجود دارد بنابراین این خودروساز برای حفظ موقعیت این خودرو به عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند تاریخ آمریکا تلاش‌های زیادی داشته است.


اگرچه ما قبلاً درباره‌ی پلتفرم و پیشرانه‌های این خودروی جدید صحبت کرده‌ایم اما فورد می‌گوید اکسپلورر جدید ساکت‌ترین خودروی تاریخ این شاسی‌بلند است. همان‌گونه که مدیر بازاریابی شاسی بلندهای فورد توضیح می‌دهد، مالکان نسل فعلی اکسپلورر به او گفته‌اند خواهان خودرویی راحت هستند که بتوانند با آن لذت ببرند.


از آنجایی که سکوت و آرامش می‌تواند به ساخت خودرویی راحت کمک کند بنابراین مهندسان این شرکت کارهای زیادی برای به حداقل رساندن صداهای جاده و پیشرانه انجام داده‌اند. صدای پیشرانه به لطف داشبورد دو دیواره‌ای جدیدی کاهش یافته که دارای دولایه از متریال کامپوزیتی خاص است که بین آن‌ها لایه‌ای از هوا قرار دارد. بنا به گفته‌ی مدیر بخش مهندسی NVH فورد، این ایده مشابه ماگ های دو دیواره‌ی ساخت یتی است. او می‌گوید: “چندین لایه از ماگ باعث دور ماندن دماهای ناخواسته می‌شود و از این طرف داشبورد دو دیواره‌ای هم از ورود صداهای ناخواسته به کابین جلوگیری می‌کند.”

به منظور کمک به کاهش صدای باد و جاده، اکسپلورر ۲۰۲۰ به شیشه جلو و جانبی آکوستیک مجهز شده است. این شیشه‌ها به‌صورت دولایه ساخته شده و البته وسط آن‌ها نیز لایه‌ای نازک از پلاستیک شفاف قرار دارد.


این شاسی‌بلند از تکنولوژی کنترل صدای فعال هم سود می‌برد که از میکروفون‌های مخصوص برای تشخیص فرکانس‌های مزاحم داخل کابین استفاده می‌کند. زمانی که فرکانس‌ها تشخیص داده شد موج‌های صدای دیگری از طریق سیستم صوتی پخش می‌شود تا این صداهای مزاحم حذف شوند. این تکنولوژی کاملاً جدید نیست اما فورد آن را تنها به مدل لیمیتد هیبریدی اکسپلورر محدود کرده است.


اکسپلورر جدید از تابستان سال جاری میلادی و با سه پیشرانه متفاوت وارد بازار خواهد شد. مدل پایه دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر است درحالی‌که می‌توان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست با خروجی ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۴ نیوتون متر را نیز سفارش داد. نهایتاً همین پیشرانه در مدل‌های ST با قدرت ۴۰۰ اسبی عرضه می‌شود.


فورد چیز زیادی درباره اکسپلورر هیبریدی نگفته اما می‌دانیم دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری، مجموعه باتری لیتیوم-یونی و گیربکس ۱۰ سرعته خواهد بود. ظاهراً این خودرو قدرت ۳۱۸ اسب بخاری و محدوده حرکتی فراتر از ۸۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    فورده دیگه
    مثل همیشه عالی کارکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      حسن عالی بودن که شکی درش نیست ولی واقعا چیز عجیبی خلق کرده فورد
      چه با برند لینکلن چه با برند خودش
      فکر نکنم بعد این ماشین شانسی واسه رقبا باقی بمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یکی از مهم ترین فاکتورها ، آرامش و سکوت هنگام رانندگی هست که من بشخصه به تمام آپشنها ترجیهش میدم .
    بحث فورد که جداست و ما توان خریدش در کشور را نداریم ، اما یکی از صدها دلیلی که من از تویوتا خوشم میاد ، همین سکوت و آرامش داخل اتاقِ .

    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (753 ديدگاه)

      توان نه ، به صلاحدید اجازه ی خریدشو نداریم.

      حالا من موندم فردا پس فردا تقی به توقی خورد و خدای نا کرده ایرانخودرو و سایپا خواستم مثل آدم ماشین بسازن ، از کجا باید شروع کنن تا برسن به اینجایی که اینا الان هستندو اون موقع هم مطمئنا اونام منتظر نمی مونن ما برسیم گازشو میگیرن میرن جلوووو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    مثل همیشه درخشان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا