فورد

سیستم خودران فورد برای آفرود!

سیستم‌های خودران به احتمال بسیار زیاد روش استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل کنونی را تغییر خواهند داد اما آیا این تکنولوژی‌ها برای افرادی که از آفرود لذت می‌برند نیز تأثیر بزرگی خواهد داشت؟


هنوز این موضوع مشخص نیست اما فورد از مزیت‌های بالقوه این سیستم‌ها آگاه بوده و اختراعی را ثبت کرده که به محصولات متمرکز روی آفرود کمپانی اجازه خواهد داد تا به‌صورت پایلوت در سطح معین حرکت کنند.


سیستم فورد از یک پردازنده کامپیوتری با ساختارهای ذخیره‌ای تشکیل شده که می‌تواند بخشی از زمین را بررسی کرده و اگر آن بخش ایمن باشد به لطف سیستم تعلیق فعال از مانع عبور کند.


در اختراع مذکور شاهد حسگرهایی هستیم که شی موردنظر را تشخیص داده و تصمیمی مقتضی درباره امکان عبور مناسب خودرو از چالش‌های پیش رو را اتخاذ می‌کند. اگر سیستم تشخیص دهد که مانع می‌تواند مشکل ایجاد کند درباره ایمنی سرنشینان و باقی ماندن آن‌ها در خودرو تصمیم خواهد گرفت و در صورت ترجیح ماندن در خودرو بجای خروج از آن هشدار خواهد داد.


دیگر ویژگی جالب‌توجه سیستم خاص فورد اینکه شامل ریموت کنترل دستی است که می‌تواند به مالک اجازه کنترل خودرو را در صورت تشخیص اشتباه سیستم نظیر چپ کردن بدهد.


درحالی‌که دیگر خودروهای شاسی‌بلند و آفرود دارای کنترل حرکت در سرپایین هستند، سیستم فورد بسیار پیشرفته‌تر بوده و کامپیوترهای آن در واقع بدون دخالت‌های راننده تصمیم‌گیری می‌کنند.

آیا این آینده است؟ ما که قطعاً می‌گوییم بله!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mori Ca.

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    لذت رانندگی چی میشه پس!؟ ولی خب برای کسایی که برای تفریح آفرود نمی کنن می تونه خوب باشه.. مثل آتش نشان ها ، یا خودروهای نظامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    همش میخوان کامپیوترو جایگزین انسان کنن. یه سری از کارا فقط باید با دخالت مستقیم انسان انجام بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Ali(Chevy Nova

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    عکس اخرى رو نگاه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا