فورد

ضرر یک میلیارد دلاری ترامپ به کسب‌وکار فورد!

جیم هکت مدیرعامل فورد آمریکا اعلام کرد تعرفه‌های وضع شده توسط دونالد ترامپ تأثیر منفی قابل‌توجهی روی کسب‌وکار این خودروساز داشته است.

Ford CEO James Hackett listens as President Donald Trump speaks during a meeting with automotive executives in the Rosevelt Room of the White House, Friday, May 11, 2018, in Washington. (AP Photo/Evan Vucci)
در خلال گفت‌وگو با بلومبرگ، هکت اعلام کرد هرچقدر که این تعرفه‌ها در حالت اجرایی باقی بمانند آسیب بیشتری بر صنعت خودروی آمریکا وارد خواهند کرد.

او گفته است:

تعرفه‌های فلزاتی که وضع شده است باعث کاهش یک میلیارد دلاری سود فورد شده و هرچقدر که این تعرفه‌ها اعمال شوند آسیب بیشتری وجود خواهد داشت.

جیم فارلی رئیس فورد در بازارهای جهانی گفته بود که تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم ترامپ اثرات منفی زیادی روی این شرکت داشته است. این تعرفه‌ها نه تنها باعث کاهش سود فورد شده بلکه این خودروساز را مجبور کرده تا برنامه‌های صادرات کراس اوور فوکوس اکتیو از چین به آمریکا را لغو کند.


بنا به گفته‌ی هکت، امضای یک توافق‌نامه تجارت آزاد در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار مهم است. همچنین آمریکا باید جنگ تجاری خود با چین را که هرروز تشدید می‌شود حل کند.

مدیرعامل فورد خاطرنشان ساخته است:

آن چیزی که ما می‌گوییم این است که باید سریعاً به یک توافقنامه دست یافت. آن‌ها (چین و اروپا) با قاطعیت و اطمینان از تجارت خود صحبت می‌کنند. در این مورد ما انعطاف نداریم. کسب‌وکارهای زیادی در فضای عدم اطمینان به سر می‌برند و این خوب نیست.

درآمد خالص فورد در سال ۲۰۱۷ برابر با ۷.۶ میلیارد دلار بود که بهترین نتیجه مالی شرکت از سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شود. البته تحلیل گران انتظار دارند سود فورد امسال با افت ۲۹ درصدی روبرو شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    کانسپت کلی ترامپ کاملا درست و متینه.اون معتقده دوران سواری مفت دادن امریکا به شرق و غرب عالم در ازای چند صد میلیون دلار سود مالی اما به قیمت نابودی آقایی و والایی امریکا دیگه تموم شده و هر کس میخواد دوست امریکا باقی بمونه باید هزینش رو هم بپردازه حتی اگه این وسط چهارتا شرکت تجاری مثل اپل و فورد هم ضرر مالی بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Arman

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (297 ديدگاه)

      کانسپت کلیش رو دیدیم،یک میلیارد دلار ضرر :))) این تازه اولشه،در افتادن با دنیا نتیجه خوبی نداره،اونم در افتادن با اروپا و چین :)))
      بزار اقایی و والایی هم اونی که تو امریکا زندگی میکنه بگه واست :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SS

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (738 ديدگاه)

      این هم اولین نتایج سیاست های کوته بینانه ترامپ که اتفاقا در این سایت و فضای مجازی فارسی خیلی ها ازش تعریف میکنن. در حالی پایه پیشرفت اقتصاد جهان، آزاد بودن اون بوده و اگر آمریکا یا هر کشور دیگری نتونه مزیت تجاری برای خودش ایجاد کنه باید دنبال بهبود بهره وری بره نه وضع تعرفه. و جالب تر اینکه همین کاربران از تعرفه های خودرو و هزار چیز دیگه در ایران به شدت انتقاد میکنن در حالی که سیاست های مشابهی هست (من هم با این بخش مخالفم ولی منظورم دیدگاه یک بام و دو هوا هست.)
      بعضی ها هم حرف از آقایی آمریکا بر جهان میزنن!!؟ که مشخصه تا به حال یه کتاب تاریخ قرن 20 رو هم مطالعه نکردن. ابرقدرت شدن آمریکا به شکل فعلی بعد از جنگ جهانی و با ضعف اقتصادها و قدرت های بزرگ اون زمان شکل گرفته و اگر بنا باشه بگیم کسی از دیگران سواری گرفته این آمریکا بوده که سالها از کشورهای دیگه سواری گرفته و حالا سیاستمدار های افراطی آمریکا تحمل دیدن قدرت گرفتن و ایستادن این کشورها و قدرت های نوظهور رو ندارن. با همه گیر شدن بازار آزاد و کاپیتالیسم در قرن 21 طبیعی هست که آمریکا نمیتونه تنها قدرت اقتصادی جهان باقی بمونه.
      البته مزیت دموکراسی این هست که تا حدی میتونه اشتباهات رو جبران کنه و به نظر من اگرچه آمریکای امروز با آمریکای نیمه اول قرن 20 که یه کشور وفادار به آرمان های قانون اساسیش بوده فاصله زیادی گرفته اما لزوما روی کار اومدن ترامپ به معنی افول اون نیست. شاید حتی تلنگری باشه برای بازنگری سیاست ها و نجات از افول تدریجی قدرت آمریکا در نتیجه سیاست های غلطی که از نیمه دوم قرن 20 شروع شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مزدا

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      یه جوری میگی چندشرکت اپل و فورد که انکار اینها شرکت های کوجیکی هستن!!این شرکت ها اعتبار امریکار در عرصه تکنولوژی و خودروسازی هستن ضعیف کردن این شرکت اول برا امریکا مضر هست دوم باعث میشه شرکت های رقیب جلوتر بی افتن.
      فرض کن اگه فورد یک میلیارد رو صرف تحقیق و توسعه میکرد میدونی چندساله دیگه چه سودی میبرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    با تجربه ترین تاجر امریکا خوب میدونه چی کار داره میکنه درسته روی واردات فلزات مخصوصا از ترکیه تعرفه گذاشت ولی بعدا خواهیم دید بزرگترین بازار دنیا (بازار خود امریکا ) روی خوش به شرکت های امریکایی نشون خواهد داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    فقط یه جمله در مورد ترامپ میشه گفت ( حمایت از تولید ملی فقط ترامپ ) 😎💪

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      رسانه های امریکایی هم فقط یک جمله مشترک براش دارن: دروغگوترین رئیس جمهور تاریخ امریکا.

      ولی نمیدونم چ دروغی گفته. تا حالا که هر چی وعده داده عمل کرده. اگ رئیسای مارو میدیدن چی میگفتن دیگه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. UNAS

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1842 ديدگاه)

        شما از همون جایی که جمله ی :
        ” دروغگوترین رئیس جمهور تاریخ امریکا ” را خوندی ، باید پی دروغی که گفته هم بگردی …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Iman mclaren p1

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (180 ديدگاه)

    یک میلیارد دلار به فورد ضرر خورده به جاش میلیارد ها دلار به نفع منابع ملی آمریکا کار کرده نقدا…حالا تبعاتش مثل ایجاد کار اقتصاد پویا افزایش رفاه و درآمد و غیره به کنار.
    دمت گرم همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    تمام اقتصاد دانان و مدیرای شرکتا دارن میگن این یه تهدیده وباید کاری کرد واین مردم امریکا هستن که ضرر میکنن حالا یه عده توایران از ترامپ حمایت میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      اون ها اقتصاد دان های اروپا هستن چون اروپا در این قوانین جدید کلی ضرر میکنه
      وگر نه با اینکه تعرفه گذاشته روی فلزات قیمت اهن در بازار امریکا کاهش داشته برای همین برخی از محصولات شرکت های مختلف کاهش قیمت داشتن . سال هاست کل دنیا میگه امریکا در بدهی گیر کرده . کلا اروپایی ها چشم دیدن امریکارو ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Khosrow

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        حاجی جهت ه اطلاع تاریخ 500 ساله امریکا ( اگه بشه تاریخ گفت ) رو بخونی بد نیست برات / اسم قاره امریکا رو امریگو وسپوچی ایتالیایی گرفتن / امریکا رو هم اروپایی ها ساختن و اباد کردن / یه کم بیشتر بخونی کلا امریکایی اصیل نداریم ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          بهتر از شما تاریخ امریکارو میدونم . میدونم همون اروپایی ها هستن
          ولی الان یه کشور مستقل هستن که حتی اروپایی هارو در هر ضمینه ای پشت سر گذاشتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ساسان

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (99 ديدگاه)

      اخیرا کانادا و مکزیک مجبور شدن قرارداد جدید تجاری با آمریکا رو بپذیرند و قرارداد نفتا اصلاح شد و قرار داد جدید به usmca یعنی آمریکا- مکزیک و کانادا تغییر نام داد. اروپا و چین هم بالاخره مجبور به توافق میشن چون اقتصاد آمریکا علاوه بر بزرگتر بودن از اونها مسایل اساسی دیگه ای داره که اونها رو به آمریکا وابسته کرده. شاید آمریکا هم ضرر کنه اما ضررش در مقایسه با چین و اتحادیه اروپا مطمینا کمتره. نمونه ش در مورد کانادا و مکزیک رو میشه دید که مجبور به امضای توافق جدید با آمریکا شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SS

        ۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (738 ديدگاه)

        البته اقتصاد کانادا اصلا قابل مقایسه با اروپا و چین نیست و پیش بینی شما مبنای درستی نداره
        جنگ اقتصادی که ترامپ شروع کرده بدون شک دو سر باخت هست اما به نظر من چیزی که آمریکا از دست میده مهمتر از چند میلیارد دلار هست. این اعتبار آمریکا هست که داره از بین میره.
        به علاوه اینکه اگر مبنا بزرگی اقتصاد هم در نظر بگیریم، اتحادیه اروپا اقتصادی بزرگتر از آمریکا داره و چین هم از نظر تاثیرگذاری اقتصادی فاصله زیادی با آمریکا نداره.
        قرن 20 خیلی وقته تموم شده و طرز تفکر ترامپ در بهترین حالت مربوط به جنگ سرد هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. محمد حسین

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    خب این اولین خبر از ضرر شرکت های آمریکایی
    که قابلا برای ما روشن و قابل پیش بینی بود
    ولی یه عده هنوز فکر می کنن ترامپ داره راه درستی رو میره
    دور نیست روزی که ترامپ یا اقتصاد رو به رشد آمریکا از دوران اوباما رو با مغز بکوبه زمین یا با خفت و خواری از مواضعش کوتاه بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ههههه شما هنوز هستین ؟
      ترامپ با مغز اقتصاد آمریکا رو زمین بکوبه ؟ کارشناسای دولت اوباما رشد اقتصادی 3 درصد رو رویا میدونستن ترامپ به پنج درصد رسوند
      ده برابر این مبلغ رو به منافع ملی آمریکا اضافه کردهبرادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      همین کارو اروپا کرد تعرفه گذاشت روی همه چیز هایی که از امریکا و چین وارد میشد ( اون موقع خوب بود ) اما الان ترامپ این کار کرده میگن کار اشتباهی کرده ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. دانیال روشنی

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (175 ديدگاه)

      عینک رائفی پور رو در بیار از چشمت .
      خود ترامپ برای دو سال اول این پیش بینی رو داشته . شما مطمئن باش عقل اون داره درست کار میکنه .
      بلکه بالایی های ایران هم معنی تولید ملی رو فهمیدن(فرق تولید ملی و آشغال ملی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. بهراد

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      وقتی شما تغییر ایجاد می کنی اولش عادیه وسطاش بهم ریختس آخرش عالیه

      ترامپ مثل یه رهبر ارکستر پشتشو کرده به حضار و رو به نوازندگان کار حرفه ای خودشو انجام میده و در آخر وقتی برمیگرده تشویق های حضار به گوشش میرسه. پس شمام تا آخرش صبر داشته باش.اقتصادیم که با مغز استخوان میخوره زمین مال ماس نه آمریکا، شمام تو کاخ آقازاده ها بزرگ شدی این حرفارو متوجه نمیشی، برو 1 کیلو گوجه یه بطری روغن یا یه پوشک بچه بگیر بیا بقیشو خودت برام مث بلبل توضیح میدی فقط پاتو از در کاخ بزا بیرون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Arman

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اولشه این تازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    باید صبر کرد و دید واقعیت اینه که درسته این عوارض برای شرکت فورد ضرر ده بوده ولی از اون طرفم منابع مالی بیشتری در اختیار دولت امریکا قرار گرفته و فورد میتونه مالیات های خودشو کم کنه و اینجوری بخشی از ضرر رو جبران کنه
    کلا جنگ تجاری امریکا و چین که به تنهایی حدود 45 درصد اقتصاد جهانن به شدت به باقی دنیا صدمه میزنه الان خود چینی ها هم از این افزایش تعرفه آسیب می خورن بالاخره هر دو میان سر میز مذاکره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهراد

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    اینا که چیزی نیس ما یبار واردات ماشین آمریکایی رو ممنوع کردیم کارخونه هاشون ورشکسته شد کارگراشون بیکار شدن و هر روز در کلیسا بعد هاله لویا شعار های ضد استکباری سر دادن و فرداش اومدن پشت میز مذاکره تا با التماس با هامون توافق کنن خخخخخ گاو ها هم در آسمانها داگ فایت می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ساسان

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اخیرا کانادا و مکزیک مجبور شدن قرارداد جدید تجاری با آمریکا رو بپذیرند و قرارداد نفتا اصلاح شد و قرار داد جدید به usmca یعنی آمریکا- مکزیک و کانادا تغییر نام داد. اروپا و چین هم بالاخره مجبور به توافق میشن چون اقتصاد آمریکا علاوه بر بزرگتر بودن از اونها مسایل اساسی دیگه ای داره که اونها رو به آمریکا وابسته کرده. شاید آمریکا هم ضرر کنه اما ضررش در مقایسه با چین و اتحادیه اروپا مطمینا کمتره. نمونه ش در مورد کانادا و مکزیک رو میشه دید که مجبور به امضای توافق جدید با آمریکا شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Khosrow

    ۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    به زودی چین امریکا رو — اره / دستمال به دستانه امریکا هم بسکن برن که وقت تنگه / سهم منفی از کشوری داشته باشی و چاک و قاچ بزنی براش ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      چین حتی هنوز نمیتونه تصمیم مستقل برای خودش بگیره 😂 چین از روزی میترسه که شرکت های بزرگ سرمایه گذار امریکایی مثل اپل و غیره سرمایشون رو از چین بکشن بیرون . چین به خودی خود هیچی نیست نصف شرکت هایی که در چین سرمایه دارن در اصل امریکایی ان چین فقط یه کارگر حساب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدامین

      ۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      کی میتونه با چین و هند و اتحادیه اروپا دربیوفته؟یه آمریکاس و این سه تا?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا