فورد

دست رد فورد بر سینه گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جنرال موتورز

در پانزدهم آوریل ۲۰۱۳ فورد و جنرال موتورز تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه گیربکس‌های مشترک را امضا کردند. طی این قرارداد فورد باید گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک خودروهای دیفرانسیل عقب خود را با جنرال موتورز به اشتراک می‌گذاشت و در عوض اجازه استفاده از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بکار رفته در مدل‌های دیفرانسیل جلوی جنرال موتورز را نیز به دست آورد.


البته این گیربکس هیدراماتیک ۹T50 که در شورولت مالیبو ۲۰۱۷، شورولت کروز دیزل ۲۰۱۷ و شورولت اکوئینکس ۲۰۱۸ بکار رفته در هیچ‌یک از محصولات فورد دیده نخواهد شد. این خودروساز بجای گیربکس جنرال موتورز از گیربکس ۸ سرعته برای محصولاتی همچون اِج و لینکلن ناتیلوس استفاده خواهد کرد. خب دلیل این تغییر چیست؟ زیرا فورد معتقد است گیربکس جنرال موتورز برای جبران وزن اضافه دنده بیشتر به اندازه کافی مناسب و کارا نیست. علاوه بر این فورد می‌گوید هزینه بیشتر قرار گرفتن این گیربکس در محصولات فورد توجیه‌پذیر نیست.


گیربکس فورد بخشی از سه سری گیربکس ۸ سرعته است که یکی بر پایه گیربکس ۹ سرعته جنرال موتورز و دیگری بر پایه گیربکس ۶ سرعته مشترک ساخته شده است. این گیربکس ۶ سرعته که با همکاری جنرال موتورز ساخته شده در محصولات اسپورت‌تری همچون ناتیلوس ۶ سیلندر و اج ST نصب می‌شود. همچنین نسخه سومی نیز برای خودروهای کوچک‌تری که دارای پیشرانه‌های کم‌حجم با گشتاور کمتر هستند تدارک دیده شده است.

لینکلن ناتیلوس
موضوع جالب اینکه در خبر منتشر شده آماده تصمیم فورد برای استفاده از گیربکس ۸ سرعته بجای نمونه ۹ سرعته در واقع پیش از آغاز برنامه جنرال موتورز برای نصب این گیربکس در محصولات یاد شده گرفته شده است. اگرچه مصرف سوخت نهایی خودروهای استفاده کننده از گیربکس ۸ سرعته فورد منتشر نشده‌اند اما این کمپانی از مصرف سوخت بهتر این خودروها در مقایسه با راندمان گیربکس ۹ سرعته جنرال موتورز مطمئن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    به نظر شما در طول تاریخ، سطح تکنولوژی کدام کمپانی بالاتر بوده است؟
    فورد: لایک ?
    شورولت: دیس‌لایک ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نیمخواستم هیچ کامنتی بزارم اما مجذوب عکس آخر شدم

    از آینده اومده این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M.us

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (237 ديدگاه)

    راستی یه خبرایی درمورد فورد برانکو شده کانسپت جدید برانکو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ford

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    هنوز هیچ برند خودروی نه استقامت فورد داره نه مقاومت نه قدرت نه تکنولوژی سر همینه میگن 100 سال جلوتر از صنعت خودرو سازی های دیگست و در رده دوم هم که نزدیک فورد باشه تویوتا هست که استقامت قدرت بالایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا