فوردفولکس واگن

همکاری‌های فولکس و فورد وارد مرحله جدیدی می‌شود؟

سبد محصولات الکتریکی فورد این روزها بسیار بد به نظر می‌رسد چراکه تنها هم‌اکنون فقط برخی مدل‌های فوکوس الکتریک را می‌توان در برخی ایالت‌های آمریکا خریداری کرد.


این خودرو هرگز به محبوبیت نرسید و فورد حتی به برنامه‌های مدیر جهانی این شرکت در بخش الکتریکی سازی توجه نکرد. مقامات فورد ایده‌های تد کانیس را خیلی جذاب و هیجان‌انگیز ندانستند. به همین دلیل فهم اینکه فوکوس الکتریک ۲۰۱۶ در آن زمان تنها ۱۲۲ کیلومتر برد داشت خیلی سخت نیست. فورد نهایتاً اقدام به نصب مجموعه باتری بهتری در این خودرو کرد اما حتی این موضوع هم نتوانست رقابت‌پذیری فوکوس الکتریک در بازار را بهبود بخشد چراکه محدوده حرکتی آن با این فیس لیفت به ۱۸۵ کیلومتر افزایش یافت که چندان جالب نبود.


خودروی الکتریکی فورد که از موستانگ الهام گرفته قول داده بسیاری از نقاط ضعف فوکوس را رفع خواهد کرد اما این خودروساز آمریکایی جزئیات زیادی از کراس اوور خود را منتشر نکرده است. جدای از برخی تیزرها، می‌دانیم که کراس اوور جدید فورد در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و برد حدود ۴۸۳ کیلومتری خواهد داشت.


این یکی از ۱۶ خودروی الکتریکی جدیدی است که فورد تا سال ۲۰۲۲ عرضه می‌کند. اگرچه این کمپانی سرمایه‌گذاری مناسبی روی خودروهای الکتریکی داشته اما یکی از مقامات فولکس‌واگن گفته همکاری با فورد می‌تواند باعث دسترسی آمریکایی‌ها به پلتفرم MEB فولکس شود. این پلتفرم منحصراً برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است.

این مدیر ارشد فولکس گفته است:

اجازه‌ی دسترسی برندهای دیگر به پلتفرم ما از نظر تئوری امکان‌پذیر است اما فعلاً تصمیمی دراین‌باره گرفته نشده است.

به این ترتیب درها برای استفاده‌ی فورد از این پلتفرم باز است اما خب هیچ‌چیزی قطعی نیست.


همچنین مشخص نیست که آیا فورد به استفاده از این پلتفرم علاقه مند است یا خیر چراکه برنامه‌های خودروهای الکتریکی فورد کاملاً پیشرفت داشته است. البته دسترسی به پلتفرم فولکس می‌تواند روشی سریع و ارزان برای تولید محصولات الکتریکی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    از نظر اقتصادی واسه فورد کاملا به صرفه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Solid Snake

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    الان وقتشه علی نوا و مجید هم دیگه همکاری کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا