فورد

فراخوان مدل‌های سری F فورد

فورد سه فراخوان ایمنی را در آمریکای شمالی اعلام کرد. این فراخوان‌ها شامل مدل‌های مشخصی از سری F این خودروساز می‌باشند.

فراخوان مدل‌های سری F فورد
اولین فراخوان شامل ۷۷ دستگاه از مدل‌های F-650 و F-750 می‌شود زیرا مهره‌های موجود در میله‌های اتصالی می‌توانند زیر حداقل مشخصات گفته شده بپیچند و ایجاد مشکل کنند.

فراخوان مدل‌های سری F فورد
فورد می‌گوید:

در خودروهای تحت تأثیر این فراخوان، مهره‌ها و پین‌های میله‌های اتصالی در اکسل جلو شاید عملکردی پایین‌تر از مشخصات ارائه شده داشته باشند. این امر ممکن است باعث جدا شدن میله اتصالی از سیستم فرمان شده و در نتیجه راننده کنترل خودرو را از دست دهد. این امر ریسک تصادف را افزایش می‌دهد.

هنوز هیچ تصادف یا جراحت مرتبط با این موضوع گزارش نشده است. خودروهای تولیدی از چهارم تا بیست و هفتم مارس ۲۰۱۵ شامل این فراخوان هستند.


فراخوان دیگر برای مدل F-150 رپتور ۲۰۱۸ اعلام شده است. در مدل‌هایی که به مونروف مجهز نیستند احتمال جدا شدن پرچ‌ها در ساختار سقف وجود دارد. این موضوع شاید باعث کاهش یکپارچگی ساختاری شده و ریسک جراحت در زمان چپ کردن را افزایش دهد.


خوشبختانه در این مورد نیز گزارشی از تصادف یا جراحتی منتشر نشده است. فراخوان یاد شده دربرگیرنده ۴۲ دستگاه از مدل‌های تولیدی بین هشتم ژوئن تا بیست‌ویک آگوست ۲۰۱۷ است.


نهایتاً به فراخوان ۶۲۴ دستگاه از مدل‌های F-150 و سوپر دیوتی مدل ۲۰۱۷ می‌رسیم. فورد می‌گوید احتمال جوشکاری ناکافی کمربند ایمنی به ساختار خودرو وجود دارد بنابراین در زمان وقوع تصادف کمربند ایمنی شاید نتواند محافظت کاملی از سرنشین به عمل آورد.


در هر سه فراخوان فورد با مالکان خودروهای تحت تأثیر تماس خواهد گرفت و تکنسین‌های این شرکت بدون دریافت هزینه‌ای اقدام به رفع عیوب احتمالی خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محسن سیفی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این معنی کامل مشتری مداریه نه کارهایی که ایرانخودرو و سایپا انجام میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    5بار هر عکس رو نگا کردم
    آخه یه چهار چرخ چقدر میتونه خوب باشه ?
    سریF خدای پیکاپ خیلی خوب خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیرعارف

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    غول دوستداشتنی و توانمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hemichan

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    “اولین فراخوان شامل 77 دستگاه از مدل‌های F-650 و F-750 می‌شود زیرا مهره‌های موجود در میله‌های اتصالی می‌توانند زیر حداقل مشخصات گفته شده بپیچند و ایجاد مشکل کنند.”
    چقد دقیق !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا واسم جالبه که بعد از فروش هم، دوباره قطعات رو تست می‌کنن تا اگر مشکلی پیدا کردن فراخوان بدن و جلو حادثه رو بگیرن. . . اینجا خرشون از پل بگذره، دیگه خدا رو بنده نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    این خودرو فوق العاده.س
    من عاشق این ماشینم. اصلا امکان نداره بشه از طراحی این هیولا ایراد گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    فراخوان دیگر برای مدل F-150 رپتور 2018 اعلام شده است. در مدل‌هایی که به مونروف مجهز نیستند احتمال جدا شدن پرچ‌ها در ساختار سقف وجود دارد. این موضوع شاید باعث کاهش یکپارچگی ساختاری شده و ریسک جراحت در زمان چپ کردن را افزایش دهد….
    آخه مگه این آفرودر به تمام معنا چپ هم میکنه؟!!! بهترین سیستم تعلیق رو بین شاسی بلند ها و آفرودر ها رو داره امکان نداره با ی فرمون دادن چپ کنه مگه اینکه از دره بیوفته پایین!
    درکل دمشون گرم که هوای مشتری هارو دارن خدمات پس از فروششون عالیه
    درد و بلاشون بخوره سر شرکتای داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا