فورد

فراخوان جالب فورد اکو اسپورت 2018

اندکی پس از معرفی نسخه فیس لیفت فورد اکو اسپورت ۲۰۱۸ در آمریکای شمالی، این خودرو درگیر یک فراخوان شده است.


در کل ۲۷۳ دستگاه از این خودرو تحت تأثیر فراخوان بوده است. این خودروها از ۲۷ اکتبر سال پیش تا ۶ مارس ۲۰۱۸ در تأسیسات چنای هند تولید شده‌اند.


خودروهای یاد شده دارای درپوش روغن ترمز مدل‌های اروپایی و دفترچه راهنمای این مدل‌ها بوده‌اند. خب این هم نوعی از فراخوان‌های جالبی است که هر از گاهی رخ می‌دهد.


فورد گفته که از هیچ‌گونه تصادف یا جراحتی که مرتبط با این موضوع باشد آگاه نشده است. این خودروساز آمریکایی هنوز نگفته که چه زمانی مالکان خودروهای تحت تأثیر فراخوان از روند آغاز آن مطلع خواهند شد.

فورد علاوه بر فراخوان یاد شده اقدام به اعلام دومین فراخوان خود نیز کرده است. این فراخوان دربرگیرنده ۱۵۱ دستگاه از فورد F-650 و F-750 مدل سال ۲۰۱۸ که در تأسیسات اوهایو ساخته شده‌اند می‌باشد.


این خودروها به خاطر ریسک حرکت ناگهانی که می‌تواند در نتیجه عدم وجود کشش کافی کابل ترمز پارک به وجود آید فراخوان شده‌اند. در شرایط حادتر این نقص می‌تواند باعث کاهش کارایی ترمز پارک و حرکت غیرمنتظره خودرو شود. این موضوع ریسک تصادف یا جراحت را افزایش می‌دهد.


فورد گفته است:

زمانی که خودرو برای سرویس برده می‌شود مشتریان باید از قرار گرفتن گیربکس در حالت پارک مطمئن شوند.

تکنسین‌های فورد کابل ترمز پارک را به منظور عملکرد صحیح تنظیم خواهند کرد. نیازی به گفتن نیست که هیچ هزینه‌ای بابت این کارها دریافت نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    چقدر این کامیونت ها جاشون تو ایران خالیه بجای این خاورهای 606 و 808 مزخرف 50 سال پیش که راه نمیرن و فقط سوخت مصرف میکنن و دود میکنن.
    حداقل بیان این خاورها رو با ایسوزو جایگزین کنن. ایسوزو هم خیلی تعریفش رو میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. milad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (65 ديدگاه)

    متوجه نشدم علت فراخوان چی بود دقیقاً ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا