فورد

فراخوان محصولات قدیمی فورد، مرکوری و لینکلن

جدیدترین دور از فراخوان‌های فورد در آمریکا و کانادا شامل محصولاتی همچون فیستا، فیوژن، سری E و… می‌باشد.

از جمله خودروهای فراخوان شده می‌توان به فیستا مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، فیوژن مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و لینکلن MKZ مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ اشاره کرد. این خودروها شاید دارای مشکلاتی در مکانیسم درب‌های خود باشند.

در توضیح این مشکل گفته شده است:

معمولاً وجود مشکل در درب خودروها باعث می‌شود درب بسته نشود. اگر مالک بتواند درب خودرو را پس از چندین بار تلاش ببندد، احتمال باز شدن درب در زمان رانندگی وجود داشته و بنابراین ریسک جراحت افزایش می‌یابد.

البته فعلاً گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط با این موضوع به دست فورد نرسیده است. فراخوان موردبحث تعداد ۲۴۸۹۱۲ دستگاه خودرو در آمریکا و تعداد ۱۹۴۳۱ دستگاه در مکزیک و ۴ دستگاه در کانادا را شامل می‌شود. نمایندگی‌های فورد به منظور حل مشکل اقدام به تعویض قفل‌های درب خواهند کرد.

اما دومین فراخوان این شرکت شامل فورد سری E مدل ۲۰۲۱ با شاسی لخت است که شاید دارای اشکالاتی در سیم‌کشی بوده و این امر در طی زمان منجر به ایجاد اتصالات کوتاه شود. اگر این اتفاق در مجاورت برخی سیستم‌ها بیفتد ریسک تصادف وجود خواهد داشت.

برای مثال آسیب پمپ سوخت می‌تواند منجر به خاموش شدن غیرمنتظره پیشرانه در زمان رانندگی شود. فورد دراین‌باره نیز گزارشی دریافت نکرده است. در کل ۲۸۷۱ دستگاه خودرو در آمریکا و ۷۶۰ دستگاه دیگر در کانادا به نمایندگی‌های فورد مراجعه خواهند کرد.

اما برای حل مشکل نمایندگی‌ها اقدام به بررسی آسیب سیم‌کشی خواهند کرد و در این صورت از نوار ویژه‌ای برای اطمینان از عدم وجود اتصال با سایر قطعات استفاده خواهند نمود.

فورد همچنین برای برخی مدل‌های فیوژن ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، مرکوری میلان مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و لینکلن MKZ مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ فراخوان اعلام کرده است. البته این فراخوان فقط شامل کشور کاناداست.

مشکل موجود در این خودروها به سوپاپ داخل واحد کنترل هیدرولیک مربوط می‌شود که معمولاً بسته است اما اگر باز شود کورس پدال ترمز افزایش پیدا خواهد کرد. فورد یک گزارش درباره حادثه مرتبط با این مشکل دریافت و تعداد ۵۴۲۹۲ دستگاه خودرو را در کانادا فراخوان کرده است.

نمایندگی‌ها در این مورد نیز واحد کنترل هیدرولیک را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Hamidreza

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    حتی ولوو هم فراخوان داده!
    اما سایپا و ایران خودرو با این همه عظمت هیچوقت یه فراخوان درست و حسابی ندادند!
    میدونین دلیلش چیه؟ کیفیت بالای قطعات و نیروی کار مجرب ؛ مهندسین خبره ؛ شبیه سازی های فوق پیشرفته!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا