فورد

فراخوان فورد F-150، اکسپلورر و سوپر دیوتی

فورد دو فراخوان جداگانه در آمریکای شمالی برای تعدادی از شاسی بلندها و تراک های ساخت سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ را اعلام کرده است.


اولین فراخوان دربردارنده‌ی حدود ۲۵۰۰ دستگاه از مدل‌های F-150، اکسپلورر و سوپردیوتی بوده و دلیل آن نیز احتمال اتصال نامناسب و ناکافی بین بخش پشتی صندلی راننده و مکانیسم خواباندن دستی صندلی بوده است.

2015 Ford F-150
در نتیجه‌ی این خطای ساخت، شاید خودروها در زمان وقوع تصادف نتوانند سرنشینان را حفظ کنند بنابراین این امر باعث افزایش ریسک جراحت می‌شود. البته فورد تاکنون گزارشی درباره‌ی هیچ‌گونه تصادف یا جراحت مربوط به این مسئله را دریافت نکرده است.


مدل‌های ۲۰۱۶ F-150 ساخته شده در دیربورن و کانزاس سیتی، مدل‌های اکسپلورر ۲۰۱۶ ساخته شده در شیکاگو، سوپردیوتی های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ساخته شده در کنتاکی و اوهایو تحت تأثیر این فراخوان بوده و نمایندگی‌های فورد پس از بررسی مشکل در صورت نیاز و بدون پرداخت هزینه اقدام به تعویض فریم پشتی صندلی راننده خواهند کرد.


اما دومین فراخوان شامل ۵۵۱ دستگاه از F-150 های ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و F-250 تا F-550 های مدل ۲۰۱۷ می‌باشد. مالکان این خودروها اقدام به خرید پوشش‌های کروم دستگیره در از یکی از نمایندگی‌های فورد کرده‌اند.


شاید این کار با استانداردهای ایمنی فدرال همخوانی نداشته باشد زیرا ممکن است در مواقع تصادف‌های جانبی باعث قفل شدن درب‌ها شود.


نمایندگی‌های فورد پوشش‌های یاد شده را از روی خودروها حذف و هزینه‌ی قطعات و دستمزد را مرجوع خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه جالب فکرشون به چیا که نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    زنده باد. مطلبی که من همیشه به دوستان عرض میکنم اینه که در هر واحد صنفی که کالای انبوه تولید میشه ایراد در محصول اجتناب ناپذیره ولی اینکه تولید کننده اشکال بوجود آمده را بپذیرد و خود را ملزم به رفع ایراد بداند، هم جای تقدیر داره و هم اطمینان مشتری را جلب خواهد کرد. اما تولید کنندگان ایرانی مخصوصا خودروسازهای ما ایراد در خودرو را نمیپذیرند و هیچ اقدامی برای رفع مشکل نمیکنند. مثل آتیش گرفتن پژوهای 405 که انکار میکردند و پس از گذشت چندین سال و آسیب دیدن بسیاری از هموطنان تازه اومدن گفتن که مشکل از سیستم سوخت رسان بوده. بنظر من این نوع مسائل فرق بین یک تولید کننده خوب و حرفه ای با یک تولید کننده غیر حرفه ای مشخص میکند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Hemichan

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    ” احتمال اتصال نامناسب و ناکافی بین بخش پشتی صندلی راننده و مکانیسم خواباندن دستی صندلی” بابا ولمان کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    خدایی این چه فراخوانی بود اگه دستگیره کرومی اگه ضربه از کنار وارد بشه اگه دست راننده رو فرمون نباشه انگشتت جیز میشه زنده باد فورد که چقدر به خریداراش حال میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. silver

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    حقوق مصرف کننده شون…..
    حقوق مصرف کنندمون!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا