فورد

فراخوان ون‌های ترانزیت و شاسی‌بلندهای فورد

به تازگی سه فراخوان از سوی فورد در بازار خودروی آمریکای شمالی اعلام کرده که بزرگ‌ترین آن‌ها دربرگیرنده بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو است.


این فراخوان که از نوع “ایمنی” بوده در بزرگ‌ترین نوع خود شامل مدل‌های معینی از ون‌های ترانزیت این شرکت است. البته نسخه‌هایی که کارکرد بالایی دارند تحت تأثیر فراخوان فورد قرار گرفته‌اند.


فورد در این خودروها نگران است که شاید کوپلینگ منعطف میل‌لنگ بشکند و این امر می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. برای نمونه پیشرانه خودرو می‌تواند از کار بیفتد. از دیگر مشکلات می‌توان به حرکت خودرو در زمانی اشاره کرد که ترمز پارک درگیر نشده است. خرابی میل‌لنگ همچنین می‌تواند باعث آسیب به قطعاتی نظیر ترمزها و خط انتقال سوخت شود.


به عبارت دیگر این مشکل خوب نبوده اما خوشبختانه تنها مدل‌های معینی را تحت تأثیر داده و شامل خودروهای مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و نسخه‌های دارای فاصله نرمال، طولانی و طولانی‌تر بین محورها می‌باشد. البته از بین این خودرو تنها آن‌هایی که کارکرد بالاتر از ۴۸ هزار کیلومتر داشته یا مستعد خرابی هستند مشمول فراخوان بوده بنابراین تنها مدل‌هایی که نیازمند جایگزین کوپلینگ مربوطه باشند به نمایندگی‌ها فراخوانده خواهند شد.


البته آماری رسمی از میزان فروش این ون‌های فورد در دست نبوده اما گفته می‌شود تعداد ۴۰۲۴۶۲ دستگاه از آن‌ها در آمریکای شمالی فروخته شده که ۳۷۰۶۳۰ دستگاه آن‌ها به دست مشتریان آمریکایی رسیده و تعداد باقی‌مانده نیز به کشورهای مکزیک و کانادا رفته است.


در همین زمان فورد دو فراخوان دیگر را نیز اعلام کرده که البته کوچک‌تر هستند. خودروهای پلیس اینترسپتور ۲۰۱۷ و نسخه‌های اکسپلورر برای تعمیر صندلی‌های ردیف دوم فراخوان شده‌اند و تعداد محدودی از مدل‌های اسکیپ ۲۰۱۶ برای جایگزین مدول کیسه هوای زانوی راننده باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    الان یه سریا سریع میان مینویسن
    کشورای دیگه چقدر به جون مردمشون اهمیت میدن
    خب عزیز من تا زمانی که مردم یه کشور از دولتمرداشون چیزی نخوان وضع به همین منواله
    دولتی به سمت توسعه و پیشرفت میره که مردم هر لحظه خواهان ارائه ی خدمات و محصولات باکیفیت از جانب دولت باشن
    تا وقتی ما اینو نخوایم جونمون برای کسی مهم نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامکال

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    میل لنگ بشکند!!!
    میگم یک سوال دارم اونی که 100 در 100 میدوند پاسخ بدهد.
    چرا میگند میل لنگ؟؟؟
    میلش که فارسیه.
    لنگش برای چی است؟؟؟
    در پایان امیدوارم مثل موارد بالا میل لنگ خودروهاتون نشکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامکال

      ۱۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (594 ديدگاه)

      راستی این روزها چقدر فراخوان زیاد شده همین چند وقت پیش بود که به خاطر گیربکس فراخوان داد.
      هروقت مجله ایرانخودرو میخونم وسطش خبر چند تا فراخوان رو میزند.این آخریش نمیدونم نیسان بود؟؟ چی بود؟ فکر کنم مربوط به مشکل سیم کشی میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. teoman

    ۱۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بله دوستان مردم باید حق خودشون رو بدونن و استیفا کنن به قول مولا حق گرفتنی است
    فقط هم بخاطر اخلاقیات و اینا نیست قانون محکمی دارند یک و مجری خوبی دارن دو – اگه کسی با این عیب اسیب ببینه خودمون شاهد هستیم که اشخاص از کارخانه ها چه خسارت های میلون دلاری گرفته اند و از همین می ترسند
    روسها میگن جنس بد رو نباید خرید والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا