فورد

فورد انجورا جایگزین تریتوری در استرالیا می‌شود

فورد استرالیا در سال ۲۰۰۴ کراس‌اووری بنام تریتوری را معرفی نمود که به‌طور خاص برای عرضه در بازار همین کشور طراحی شده بود اما در کشورهای دیگری هم مانند نیوزلند، آفریقای جنوبی و تایلند هم عرضه می‌شد. با ابن حال بازار اصلی تریتوری استرالیا بود و در همین کشور در کنار سدان فالکون تولید می‌شد؛ اما سال گذشته فورد در پی کاهش فروش در استرالیا تصمیم گرفت شعبهٔ استرالیایی خود را تعطیل کرده و تأسیسات تولید در این کشور را جمع کند. به همین دلیل تولید و عرضهٔ مدل‌های فالکون و تریتوری در استرالیا متوقف شد.

فورد تریتوری

اما سال گذشته خبر رسید که فورد قصد دارد کراس‌اوور اج خود را به‌عنوان جایگزین تریتوری در استرالیا عرضه کند. ولی مشکلی در این زمینه وجود داشت چراکه تویوتا به‌صورت محلی در استرالیا نام اج را به نام خود به ثبت رسانده بود و حتی این غول ژاپنی برای اطمینان از اینکه فورد نتواند از نام اج در استرالیا استفاده کند، آن‌را تمدید نمود. به همین دلیل حالا مشخص شده است که فورد تصمیم گرفته مدل اج را با نام انجورا به‌عنوان جایگزین تریتوری در استرالیا عرضه کند. البته انجورا برخلاف تریتوری به‌صورت وارداتی در استرالیا عرضه خواهد شد. این نام طبق رسم نام شاسی‌بلندهای فورد که همگی با حرف E آغاز می‌شوند انتخاب شده است.

این کراس‌اوور آمریکایی در استرالیا تنها با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر دیزل و یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در چهار تیپ با نام‌های ترند، اسپرت، تیتانیوم و تیتانیوم پلاس عرضه می‌گردد. در تمامی این تیپ‌ها سامانهٔ چهارچرخ محرک و سه ردیف صندلی به‌صورت استاندارد وجود دارد. قیمت انجورا نیز از ۵۰ هزار دلار استرالیا آغاز شده و به ۷۵ هزار دلار استرالیا ختم می‌شود. فورد استرالیا اوایل سال جاری اعلام کرد که اج برای عرضه در بازار استرالیا از کارخانهٔ چین تأمین نخواهد شد؛ بنابراین گزینهٔ بعدی کارخانهٔ فورد در کانادا است که در حال حاضر به تولید اج برای بازار انگلستان می‌پردازد.

البته این کارخانه فعلاً فقط نسخهٔ پنج‌نفرهٔ اج را تولید می‌کند اما انتظار می‌رود همان نسخهٔ هفت‌نفره که در چین تولید می‌شود را هم به تولید برساند. اج مخصوص بازارهای ایالات‌متحده و انگلستان ۴.۷۸ متر طول و دو ردیف صندلی دارد درحالی‌که نسخهٔ چینی از ۷ سانتیمتر طول بیشتر (طول کلی ۴.۸۵ متر) و یک ردیف صندلی بیشتر برخوردار است؛ اما اج برخلاف تریتوری که در نسخهٔ دیزل چهارچرخ محرک ظرفیت بکسل ۲.۷ تن را داشت، تنها توانایی کشش ۲ تن بار را دارد؛ بنابراین کسانی که خواهان کشیدن بارهای سنگین‌تری هستند باید سراغ مدل اورست بروند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    روی اسم هم با هم رقابت دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا