فورد

فورد اکسپلورر 2020، اولین شاسی‌بلند هیبریدی پلیس

فورد آمریکا امروز از نسل جدید خودروی شاسی‌بلند پلیس خود که بر پایه نسل بعدی اکسپلورر ۲۰۲۰ ساخته می‌شود رونمایی کرد. فورد این خودرو را پلیس ره‌گیر ۲۰۲۰ می‌نامد اما اگر چراغ‌های گردان را نادیده بگیرید خواهید فهمید اکسپلورر جدید از پلتفرم جدیدی استفاده می‌کند.


انتظار می‌رود این شاسی‌بلند سال آینده به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ عرضه شود و دارای طراحی طولی پیشرانه باشد. نیروی این پیشرانه به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب فرستاده خواهد شد اما سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود. قوای محرکه احتمالی اکسپلورر جدید شامل ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو، ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار در نسخه پرفورمنس ST خواهد بود.


نسخه پلیس این خودرو تلاش دارد پرفورمنس بهتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشد و این امر به لطف قوای محرکه هیبریدی میسر خواهد شد.


شاسی‌بلند هیبریدی و پلیس فورد در واقع اولین خودرو از این نوع بوده و فورد ادعا می‌کند هر دستگاه از اکسپلورر جدید در هر سال صرفه‌جویی ۳۲۰۰ دلاری در مقایسه با نسخه معمولی خواهد داشت.

شاسی‌بلند هیبریدی و پلیس فورد شتاب گیری بهتر و سقف سرعت بالاتری خواهد داشت. مجموعه باتری لیتیوم-یون این خودرو می‌تواند سیستم‌هایی همچون چراغ‌ها، کامپیوترها، رادیوها و دیگر تجهیزات را مدد کند.

فورد می‌گوید قوی محرکه هیبریدی اکسپلورر پلیس به‌طور ویژه برای مأموریت‌های پلیسی بهینه شده و در مواقع نیاز می‌تواند حداکثر پرفورمنس را ارائه کند.


این خودرو به‌صورت استاندارد با دو سال استفاده از سرویس‌های تلماتیک فورد عرضه می‌شود. استفان تایلر مدیر بازاریابی برند پلیس فورد می‌گوید:

ما با سیستم‌های تلماتیک خود به افسران پلیس کمک می‌کنیم تا داده‌های خودروها را رمزگشایی کرده و روش‌های مؤثری برای مدیریت ناوگان خود داشته باشند.

سیستم هشدار محیطی جدید که به‌صورت سفارشی عرضه می‌شود می‌تواند حدود ۲۷۰ درجه از حرکات بیرونی خودرو را بررسی کرده و رفتارهای خطرناک احتمالی را تحلیل کند. زمانی که چنین رفتاری تشخیص داده شود خودرو صدای مخصوصی ایجاد کرده، شیشه‌ها را بالا داده و درب‌ها را قفل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا