فورد

ورود فورد اکسپلورر پلاگین هیبریدی به بازار اروپا

نسل جدید کراس اوور فول سایز فورد اکسپلورر اواخر سال جاری میلادی وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو منحصراً با پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی در قاره همیشه‌سبز عرضه می‌شود.


این خودرو طی مراسمی مخصوص در آمستردام هلند رونمایی شد. اکسپلورر پلاگین هیبریدی از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکوبوست ۳۵۰ اسب بخاری و واحد الکتریکی ۱۰۰ اسبی استفاده می‌کند. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۸۴۰ نیوتون متر بوده و با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.


باتری لیتیوم یونی ۱۳.۱ کیلووات ساعتی این خودرو در حالت تمام الکتریکی برد ۴۰ کیلومتری ایجاد می‌کند. این خودرو را می‌توان با استفاده از تکنولوژی ترمز احیا شونده و یا با استفاده از درگاه شارژ نصب شده روی گلگیر جلو سمت چپ شارژ کرد. فورد می‌گوید این خودرو مصرف سوخت ۳.۴ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر هم ۷۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. ظرفیت یدک کشی اکسپلورر پلاگین هیبریدی ۲۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.


این شاسی‌بلند از تکنولوژی چهار چرخ محرک هوشمند فورد و جعبه انتقال تک سرعته ی جدید برخوردار می‌باشد. همچنین کلاچ گشتاور الکترومکانیکی خودرو نیز میزان گشتاور توزیعی بین اکسل‌های جلو و عقب را تنظیم می‌کند. مالکان می‌توانند از بین چندین حالت رانندگی شامل نرمال، اسپورت، تریل، لغزنده، یدک کشی، اکو، برف عمیق و شن یکی را انتخاب کنند.


سیستم کمک به حرکت در سرپایینی نیز موجود بوده و البته طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی هم دیده می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دستیار پارک فعال، پایش نقاط کور، دستیار ترمز عقب، دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.


فورد اکسپلورر ۲۰۲۰ پلاگین هیبریدی در دو نسخه‌ی متمایز و فرمان راست با نام‌های ST-Line و پلاتینیم عرضه خواهد شد.
با طول بیش از ۵ متری، پهنای ۲ متری و ارتفاعی تقریباً ۲ متری، این خودرو حداکثر گنجایش ۷ سرنشین را دارد. فضای بار خودرو با تا شدن دو ردیف عقب به ۲۲۷۴ لیتر می‌رسد و در داخل کابین هم ۱۲۳ لیتر فضای ذخیره‌ای تعبیه شده است.


صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی به‌صورت استاندارد در تریم پلاتینیم دیده می‌شود. این صفحه‌نمایش با پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی تکمیل می‌شود. مدل ساده‌تر ST-Line از صفحه‌نمایش ۸ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال مشابه سود می‌برد.


مدل‌های ST-Line دارای تریم مشکی براق در جلوپنجره، ریل‌های سقف و پوشش روی درب‌ها بوده و رینگ‌های ۲۰ اینچی آن نیز ظاهر مشکی‌رنگ دارند. در کابین هم غربیلک فرمان D شکل، تریم فیبر کربن مانند و دوخت‌های قرمز به چشم می‌خورد. صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده با تنظیم برقی در ۱۰ جهت، صندلی‌های ردیف دوم گرم شونده، شارژ بی‌سیم گوشی، سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن ۸۰۰ واتی و… به‌صورت استاندارد در این شاسی‌بلند آمریکایی بکار رفته‌اند.


اما مدل پلاتینیم از تریم ساتین برای جلوپنجره، ریل‌های سقف و پوشش روی درب‌ها سود برده و در کابین هم تریم چوب واقعی دیده می‌شود. سیستم صوتی این خودرو از نوع بنگ اند اولوفسن و ۱۰۰۰ واتی است.


انتظار می‌رود قیمت این خودرو در آینده‌ای نزدیک اعلام گردد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اون از اسکیپ این از اکسپلورر
    450 اسب بخار اونم برای یه کراس اوور فول سایز
    که حتی کراس اوور پرفورمنس هم نیست
    یه چنین امکاناتی رو برند های لوکس بیش از 80 هزار تا قیمت میزارن روش
    حالا فورد میخواد امکانات یه ماشین 80 هزار دلاری رو با قیمت خیلی کمتر به مشتری بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      چرم و چوب هم جزئی از امکانات ماشینه
      مطمئنا تمام امکانات ماشین لوکس رو نداره
      در غیر اینصورت خودش هم میشد لوکس و گرون
      به نظر من این ماشین واسه اروپا زیادی گندهه
      بیشتر بدرد آمریکا,کانادا و استرالیا میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پارسا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    این مشخصات فقط یه معنی میده
    نهایت و اوج احترام به مشتری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین پارسی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    فقط عکس چهارم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    برعکس نسل جدید اسکیپ طراحی خوبی داره. واقعا شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. VIPER

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    واقعا ماشین فوق‌العاده ای
    تو این سگمنت بهترین انتخاب هست
    مخصوصا پلت دف عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تنها ماشین کراس اور و اس یو وی فورد که یکم چهره قدیمی داره فلکس هست که اتفاقا کوهی از آپشن و امکانات داره ولی خوب دیگه قدیمی شده اینم به نظر من می تونه محبوب بشه مثل موستانگ که در آلمان هیچ کس فکرشم نمی کرد انقدر فروشش بالا بره
    البته قوانین مالیاتی ابعاد خودرو حتما روی فروشش تاثیر میگذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا