فورد

راهکار فورد برای جلوگیری از سرقت رینگ‌های خودرو

شاید خبر سرقت رینگ‌های شورولت کوروت جدید به گوش شما هم خورده اما اگر تکنولوژی معرفی شده توسط فورد همه‌گیر شود دیگر شاهد چنین وقایعی نخواهیم بود.

اگرچه استفاده از پیچ و مهره‌های قفل شونده موضوع جدیدی نیست اما فورد با شرکت EOS برای تولید پیچ‌هایی که به اندازه‌ی صدای شما منحصربه‌فرد هستند همکاری کرده است. این تنها یک روش بازاریابی نیست زیرا صدای راننده ضبط شده و سپس به یک موج صدای خاصی تبدیل می‌شود که شکلی شبیه دایره دارد.

این الگو سپس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی با پیچ و مهره‌ی فولادی ضدزنگ ادغام می‌شود. یک کلید هماهنگ نیز در همین زمان ساخته شده و فورد می‌گوید تنها میزان کمی تلاش برای استفاده از آن‌ها نیاز است.

این طراحی خاص و منحصربه‌فرد برای هر پیچ و مهره باعث می‌شود سارقان نتوانند از کلیدهای موجود برای سرقت رینگ‌ها استفاده کنند؛ اما مزیت ایمنی پیچ‌های موردبحث به همین‌جا ختم نمی‌شود. آن‌گونه که فورد می‌گوید، این پیچ و مهره‌ها دارای دندانه‌های نامتقارنی هستند و بنابراین اگر افرادی بخواهند از موم برای چاپ الگوی دندانه‌ها استفاده کنند موم خواهد شکست و بکار نخواهد آمد.

البته شما مجبور نیستید از صدای خود برای تولید پیچ و مهره‌های قفل شونده سه‌بعدی استفاده کنید. برای مثال فورد می‌گوید افراد می‌توانند از الگوهای خاص خودرو همچون لوگوی نشان‌واره‌ی موستانگ استفاده کنند. این خودروساز می‌تواند طراحی‌های دیگری همچون مسیر پیستی مشهور همچون نوربرگ رینگ را نیز بکار گیرد. البته استفاده از چنین الگوی محبوبی می‌تواند یک نقطه‌ضعف باشد زیرا کلیدهای بیشتری با این طرح در دسترس خواهد بود.

هنوز خبری درباره تولید انبوه چنین پیچ و مهره‌هایی توسط فورد منتشر نشده اما خود فورد گفته که بیش از ۳۰ سال است که از پرینت سه‌بعدی استفاده می‌کند. این تکنولوژی در ابتدا مختص قطعات گران‌بها و خاص بود اما هر روز همه‌گیرتر شده و می‌توان ردپای آن را در تولید خودروهایی همچون GT و موستانگ شلبی GT500 مشاهده کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    چه جالب
    این مدلیشو ندیده بودیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    جل الخالق اینا کجان ما کجاییم.ما هنوز با یک سوئیچ می تونیم تمام محصولات سایپا را روشن کنیم ، اینها پیچ رو هم شخصی سازی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1844 ديدگاه)

      دقیقا
      یکی از آشناهای ما تو پارگینگ بیمارستان یه پراید دیگه را باز کرده بود ، روشن کرده بود و تا خونه رفته بوده
      بعد یهو میفهمه ماشین خودش نیست …
      نکته جالبش اینکه کارت پارکینگ ها هم کشکه ! اصلا اونا هم نفهمیده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    وقتی آمریکایی ها بخوان هر کار غیرممکنی رو ممکن میکنن
    فقط حیفم میاد آمریکا تو چند دهه قبل خودرو رو بوسید گذاشت کنار… اما الان کم کم امیدوار میشم که صنعت خودروسازی آمریکا داره به روزهای اوجش برمیگرده
    دارید می‌بینید که آمریکا تو هر بخشی نامبر وان هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M3csl

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    از این به بعد سارقان باید بخونن؛

    چشمای منتظر به پیچ که وا شه….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا