فورد

فورد با رنجر به رالی داکار 2014 می رود

فورد تایید کرده است که قرار است با وانت‌های رنجرز خود به نبرد رالی داکار برود.

Ford Ranger for 2014 Dakar Rally
Ford Ranger for 2014 Dakar Rally

این وانت که باید در مسابقات دشوار داکار واقع در آمریکای جنوبی (۵ الی ۱۸ ژانویه) شرکت کند،باید بسیار مقاوم و مستحکم باشد.از این رو فورد به رنجرز های خود ایمان دارد و قرار است T6 Ranger 4x4Double را راهی چنین رقابتی کند.

Ford Ranger for 2014 Dakar Rally
Ford Ranger for 2014 Dakar Rally

این وانت غول پیکر دارای موتور عظیم الجسه ۵ لیتری V8 می‌باشد که می‌تواند در دور موتور ۴۵۰۰ حدود ۲۵۰ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۱۰۰، ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این هیولا که بسیار تشنه است در شرایط شنی مسابقه حدود ۹۰ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و در شرایط عادی مصرفش به ۲۸ لیتر می‌رسد.ظرفیت باک این خودرو ۵۰۰ لیتر است!پس نگران بنزین تمام کردن وسط بیابان خشک و خالی نباشید.

8507506922123161880

این خودروی تعلیق مستقل از یک جعبه دنده شش سرعته ترتیبی Sadev بهره می‌برد که قدرت را به سوی چرخ‌های ۱۶ اینچی Evocorse که در لاستیک‌های ۲۴۵/۸۵ میشلن قرار گرفته‌اند، هدایت می‌کند.

قدرت ترمز این خودرو از سیستم Brembo ایجاد می‌شود که دارای خنک کننده های آبی می‌باشند.وزن این وانت ۱۹۷۵ کیلوگرم است که نهایت سرعت آن در ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

1886191444212548938

در رالی داکار سال بعد، دو دستگاه رنجرز حضور خواهند یافت،در ماشین اول Lucio Alvarez و Ronnie Graue و در ماشین دوم Chris Visser و Japie Badenhorst قرار خواهند گرفت. سی و پنجمین رالی داکار ۸۵۰۰ کیلومتر طول دارد و از آرژانتین شروع و تا شیلی ادامه پیدا خواهد کرد.شایان به ذکر است که این مسابقات شامل ۱۳ مرحله است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. x-master

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    به گرد پای سایپا 151 نمی رسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابی

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      دوستان خواهش میشه از این نظرا ندین
      ادم میاد اینجا 4 تا نظر خوب ببینه نه اینکه همش از ایران خودرو و سایپا بشنوه
      معذرت میخوام از شما
      ولی واقعا خسته کننده شده
      تا یه چیز جدید اینجا مینویسن
      بعضیا میان با سایپا و ایران خودرو مقایسش میکنن
      بسه تو رو خدا
      این شرکت ها ارزش نظر دادن ندارن والا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. یه آقایی

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    در برابر نیسان آبی، سوسک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نيما

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    دو هزار نمیارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      میشه خواهشا با این نظریاتتون سایت رو مستفیض نکنید.
      وقتی می گی دوزار نمی ارزه یعنی از خودرو سردر نمی آری یعنی …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نيما

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (121 ديدگاه)

        چه ربطی داشت داداش ؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. AMIN

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    استاندارد موتورهای رالی داکار که سالهای قبل یه چیزه دیگه بود!!! یعنی میتونه توآرگ رو شکست بده؟ البته تا حدودی هم به راننده بستگی داره… واقعا مسابقه ایه که رس ماشین رو میکشه… برخی مناطق گرمای شدید بالای 50 درجه و کیلومتر بالای مسابقه و نبود جاده ایمن وووو مرگ بیش از 50 نفر در این مسابقات به علت گم شدن و تصادف و مار گزیدگی و گرم بودن شدید هوا ووو(البته این اطلاعات واسه زمانیه که تا داکار واقعی بود و در آفریقا تموم میشد)
    به هر صورت به نظر من لقب فرمانروای صحرا تا الان که مختصه میتسوبیشی پاجروهاست، که 11 برد (تاکنون حداکثر تعداد برد)در این رالی رو دارن.(قابل توجه دوستان فوق متعصب آلمانی که ب ام و و مرسدس نتونسته حتی یکبارم مقام اول رو بدست بیاره بجز فولکس توآرگ(تا الان دو برد داره) و پورشه در سالهای خیلی قبلتر) یا مثلا لندرور که تا حالا فکر کنم نتونسته تا دهمم قرار بگیره که اینقد میگه بلدم بلدم(آخر آفرودمو اینا)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تانک t72 انقدر مصرف نداره که این ماشین داره.همه غولای اتومبیاسازی دنیا با قویترین ماشیناشون تو این مسابقه هستن.کار فورد واقعن سخته.اما مدیر عامل فورد خیلی ادم باشعوریه حتمن میدونه داره چکار میکنه(کاش ماشینای فورد رو هر چی زودتر تو خیابونای ایران ببینیم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاس

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      شک نکن اگه بیاد پایین ترین مدلش هم قیمتش می ره بالای 300 میلیون مثل فولکس بیتل که چون تازه اومده و هم فولکس هستش 300 میلیون شده.دیگه چه برسه به اخرین مدل های ماشین های امریکایی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ناصر

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      گفته :باک خودرو 500 لیتر است پس نگران بنزین تمام کردن وسط بیابان خشک و خالی نباشید
      چه دل خجسته ای داره ،ما اینجا واسه یه لیتر بنزین جون میدیم بنزین کارتمون که فقط تا وسطای ماه کفاف میده بعدش یا باید آزاد بزنیم یا باید از این دوستا که توی تاکسی سرویس کار میکنن یا اون دسته از دوستانی که موتور سیکلت دارن بنزین قرض بگیریم :-)
      ولی جداء این همه بنزین واسه یه ماشین 250 اسبی زیاد نیست ؟درسته که مسیرایی که میره صعب العبور هستن و مصرفشو بالا میبره ولی دیگه نه اینقدر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. x-master

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    حالا جدا از شوخی
    ببخشید چرا این مصرفش انقد زیاذه؟به قول دوستمون تانک انقدر نمی سوزونه.
    البته بگم من در مورد رالی داکار اطلاعات ندارم شاید این مصرف عادی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      هر جا صحبت از اسب بخار پایین و گشتاور بالا شد بدین معنیه که باید دریچه گاز از خودش مایه بذاره اساسی هر قدر دریچه گاز بیشتر باز شه تا گشتاور لازم رو پر کنه انژکتور ها هم باید سوخت بیشتری تزریق کنند که در آخر نتیجه ==> صدی 90 تا در 100 کیلومتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هیتلر

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (499 ديدگاه)

      با اجازه من جواب بدم
      ببین مثلا پرشیا 110اسبه و تراکتورم 120.ولی چرا تراکتور هر باری رو می کشه؟این مربوطه به گشتاور و گشتاورم دقیقا تو داکار به درد می خوره
      حالا گشتاور چیه؟اگه ماشین به خواد از A به B بره هر چه قدر اسب بخار بیشتری داشته باشه سریع تر می ره هر چه قدر گشتاور بیشتره داشته باشه می تونه وزن بیشتره حمل کنه و از شیب های تندتر بالا بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. جلال

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    250 اسب برای مسابقات رالی داکار خیلی کم نیست؟
    هرچند گشتاورش زیاده.باید بیشتر از اینها قدرت داشته باشه. 90 لیتر بنزین درصد کیلومتر رو چیکار میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اشكان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    مصرف‌کنندگان خواستار دسترسی به خودروهای با کیفیت با قیمت مناسب هستند اما اقدامات صورت گرفته در چند ماه اخیر از سوی دستگاه‌های ذیربط در راستای تحقق این خواسته مردم نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جالبه موتورش حجم کهکشانی نداره یا 24 سیلندر نیست یه 5 لیتری v8 ولی چطوری این 90 لیترو مصرف میکنه من موندم (یه مقایسه با مصرف بوگاتی تو سرعت 200 مایل کنید ) راستی t72 مدل sm یا مدل mبود با قدرت 840 تا 1250 بسته به مدل از 34 تا 56 لیتر مصرف داره البته 5 نوع سوخت ترکیبی مصرف میکنه از بنزین و گازوئیل و بنزین سفید تا اتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اشكان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    به جای نامه‌نویسی، حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را تامین کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمید

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (645 ديدگاه)

    یه سوالی ذهنمو درگیر کرده حالا که بحث رالی شد بپرسم . کسی اطلاع داره سیستم انتقال قدرت ماشینای رالی چه طور عمل میکنه ؟ آخه ماشین معمولی اگه هرزگردی داشته باشه کلاچش تموم میشه میسوزه دیگه راه نمیره . اگر اتوماتیک باشه هم به اندازه رالی بهش فشار بیاریم خود گیربکس میسوزه یا اتفاقهای بد دیگه میفته . حالا ماشینای رالی از اول تا آخر مسابقه همش بوکس و باد میکنن هیچیشونم نمیشه با سرعت وقدرت ادامه میدن . چطوری ؟ اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIN

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (204 ديدگاه)

      البته قیمت های این ماشینا به خاطر تکنولوژی بالا و جنس مواد به کار برده شده خیلی خیلی بالاست حتی در حد یک یا چند میلیون دلاره و مطمئنن با ماشین عادی فرق داره…
      یکی از هموطنان میتسوبیشی(بهداری 1983) داشت تازه خریده بود که حدود 4 ماه تو کمک 4h (سبک) بوده و اطلاع نداشته، میبینه خیلی مصرف ماشین بالاست و ماشین راحت نیست اینگار(زور میزنه)… میبره مکانیک میبینه تو کمک بوده… تنها مشکلیم که پیش اومده بوده سر دنده های کرانویل و پینیون تیز کرده بودن ولی دیفرانسیل از کار نیفتاده بود….
      و اینکه ماشینای رالی اتوماتیک نیستن و گیربکسشون سکانسیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (645 ديدگاه)

        این دوستی که ماشینش تو کمک بوده با سوال من فرق میکنه . سوال من هرزگردی بود . sequential هم یه نوع گیربکس دستی که مکانیزمش مثل گیربکس موتور سیکلته (البته این 125 آشغالا منظورم نیستا) . یعنی ماشین رالی هم کلاچ داره . سوال من اینه که چرا دیسک و صفحش با این همه هرزگردی بازم دووم میاره ؟فناوریش چیه ؟سیستم خاصی داره ؟ جنس خاصی داره ؟ موضوع با تو کمک بودن یه fwd فرق میکنه اون که بوکس و باد نکرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. شیر جوان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    به قول مسیح مرگ بر فورد مرگ بر جنرال موتورز مرگ بر کرایسلر…درود بر سایپا درود بر ایران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کیوان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ماشین امریکای اخرشه مرگ نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد.ف

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    ببخشید ولی من یک سرچی کردم قدرتش 350 اسب (۲۶۰ کیلووات)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا