فورد

فورد رنجر ریکاردو، آماده برای انجام مأموریت!

بازگشت فورد رنجر به آمریکا کاملاً جلب‌توجه می‌کند اما چند سال پیش به راحتی می‌توانستیم حضور این پیکاپ میان سایز در بازارهای جهانی را فراموش کنیم. البته رنجر در اروپا وضعیت بسیار خوبی داشته و پرفروش‌ترین پیکاپ قاره سبز است. کمپانی بریتانیایی ریکاردو به این نتیجه رسیده که رنجر مناسب کاربری‌های نظامی بوده و به همین خاطر این نسخه‌ی خشن و نظامی شده از رنجر را برای استفاده‌های دفاعی، امنیتی و امداد و نجات معرفی کرده است.

فورد رنجر ریکاردو
حاصل کار تولید یک آفرودر جذاب است. ریکاردو برای دوام بیشتر اقدام به ارتقای سیستم تعلیق کرده و ارتفاع خودرو را نیز افزایش داده است. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید لاستیک‌های متمایز نیز باعث افزایش چسبندگی در جاده‌های لغزنده خواهند شد. ترمزها نیز قوی‌تر شده و فلاپ ها نیز در تمامی بخش‌های حساس خودرو بکار برده شده‌اند. در بخش بار هم یک رول کیج بزرگ دیده می‌شود. ریکاردو همچنین سیستم حفاظت چپ کردن را نیز ارائه کرده اما فعلاً به جزئیات آن اشاره‌ای نداشته است.


از اینجا به بعد است که تغییرات اعمال شده روش متفاوتی را در پیش می‌گیرند. برای مثال رول کیج موجود در محفظه بار می‌تواند برای نصب سلاح‌ها بکار رود. شیشه‌های خودرو نیز ضدگلوله بوده و می‌تواند به جبران اضافه‌وزن این پیکاپ کمک نماید. سپرهای جلو و عقب نیز از متریال سبک‌وزن تولید شده‌اند. زیر پوست نظامی شده‌ی این خودرو سیستم برقی ارتقا یافته‌ای وجود دارد.


اما ریکاردو به مشخصات فنی محصول خود اشاره‌ای نداشته است. این خودرو در اروپا با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربودیزل ۲۱۰ اسب بخاری عرضه می‌شود که شاید از نظر برخی افراد قدرت زیادی نباشد اما گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری آن قطعاً جلب‌توجه خواهد کرد. این نیرو نیز از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود.

ریکاردو فعلاً یک دستگاه از این خودرو را تولید کرده اما قطعاً در صورت وجود مشتری نمونه‌های بیشتری را تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ali (chevy nova)

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    ماشالاه??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا