فورد

فورد فالکن GTHO 1971، گران‌ترین خودروی تاریخ استرالیا

یک دستگاه فورد فالکن GTHO فاز سه به گران‌ترین خودروی تاریخ ساخت استرالیا تبدیل شد. این خودرو در حراجی هفته پیش LIoyds با مبلغ ۱.۳ میلیون دلار استرالیا (۷۶۰ هزار دلار آمریکا) فروخته شد.


این خودرو در سال ۱۹۷۱ معرفی شد و در مسابقات استقامت مشهور Bathurst حضور داشت. به لطف پیشرانه ۸ سیلندر با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار، فالکن فاز ۳ می‌توانست مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۴ ثانیه طی کند و البته سریع‌ترین خودروی چهار درب دنیا با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت به شمار می‌رفت.


فالکن فاز ۳ در همان سال توانست پیروزی مسابقات Bathurst را به دست آورد و البته قهرمانی خودروسازان استرالیایی در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ را تضمین کرد. خودروی مورد بحث در مسابقات قهرمانی تورینگ سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۳ نیز پیروزی‌های زیادی به دست آورد. شایان ذکر است حدود ۳۰۰ دستگاه از این خودرو برای مشتریان ساخته شده است.


یکی از نمونه‌های مشابه با این خودرو نیز در سال ۲۰۰۷ با قیمت ۷۵۰ هزار دلار استرالیا فروخته شده است. این نسخه ویژه GTHO که در حراجی فروخته شد دارای رنگ بدنه قرمز بوده و مالکیت آن به مدت یک دهه در اختلاف یکی از سلبریتی های استرالیا بوده است. فالکن فاز ۳ یاد شده در شرایط اصلی باقی مانده و با کمربندهای صندلی، لاستیک زاپاس، کابین و کف‌پوش‌های فابریک به فروش رسیده است. کارکرد این خودرو ۲۰۹۶۸ کیلومتر بوده و دارای تاریخچه کاملی از اسناد و سرویس‌ها بوده است.


فالکن مورد بحث علیرغم اینکه ۴۷ سال سن دارد اما در شرایط فوق‌العاده‌ای بوده و رنگ قرمز آن هنوز هم می‌درخشد. عناصر طلایی و نوارهای مشکی مسابقه‌ای تضاد بی‌نظیری در بدنه ایجاد کرده‌اند و رینگ‌های نقره‌ای به همراه بخش جلویی کرومی باعث خلق یکی از به‌یادماندنی‌ترین محصولات صنعت خودرو شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. یاس ی

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    400 اسب بخار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه اسپویلر عقب را برداری جون میده واسه اینکه حال ماشینهای امروزی را باهاش بگیری، اسپویلر را برداری طرف فکر میکنه با ی ماشین معمولی طرفه.
    من عاشق اون حالت کشتی وار ماشینهای قدیمی آمریکام، متاسفانه زمونه اجاره نداد ماشینهای مدرنشون تجربه کنیم آیا بهمون نرمی هستند!!!!!
    سالها قبل یدونه بیوک بسیار تر تمیز را به مدت یکی دو ساعت روندم، واقعا تجربه بینظیری بود که هرگز تکرار نشد. دلت نمیخواست ازش پیاده بشی. هیدرولیک فرمونش، نرمی کمکها و قدرت موتورش مواردی بود که هرگز ازذهنم نمیره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احسان

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بسیار عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا