فورد

معرفی فورد فیستا با تکنولوژی هیبریدی ملایم، ایمنی و ارتباطات بهتر

فورد فیستا به عنوان پرفروش‌ترین محصول این خودروساز در اروپا به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت کرده است. اول از همه باید به معرفی این خودرو با قوای محرکه هیبریدی ملایم که دارای تکنولوژی ۴۸ ولتی است اشاره کنیم. این تکنولوژی در هر دو نسخه استاندارد و ون فیستا بکار رفته است.

دوم اینکه هاچبک محبوب فورد دارای تجهیزات ایمنی و ارتباطی جدید از جمله کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم ترافیکی و… است.

قیمت این مدل مجهز به پیشرانه اکوبوست هیبرید از ۱۹۸۶۰ پوند در بریتانیا آغاز می‌شود. با این مبلغ شما مالک تریم تیتانیوم فیستا خواهید شد.

مدیر فروش و بازاریابی فورد اروپا گفته است:

اضافه شدن تکنولوژی اکوبوست هیبرید به فیستا باعث شده مشتریان قدرت بیشتری در اختیار داشته و درعین‌حال هزینه‌های کمتری به خاطر مصرف سوخت پایین‌تر داشته باشند. فیستا اکوبوست هیبرید به فورد کمک خواهد کرد تا از مزیت‌های الکتریکی سازی بیش از پیش استفاده کند.

پیشرانه‌های غیرهیبریدی فیستا هم به‌روز شده و هم‌اکنون جدیدترین نسل پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست بنزینی و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه در دسترس خریداران می‌باشند؛ اما خود پیشرانه اکوبوست هیبرید با قدرت ۱۲۵ و ۱۵۵ اسب بخاری در دسترس می‌باشد.

استارتر/ژنراتور این سیستم به همراه باتری لیتیوم-یونی ۴۸ ولتی گشتاور ۲۴ نیوتون متری تولید کرده و در کل باعث می‌شود پیشانه گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری داشته باشد.

اما در فیستا ون فقط پیشرانه ۱۲۵ اسبی ارائه شده است. البته مدل غیرهیبریدی با گیربکس ۶ سرعته دستی هم در دسترس است.

جدای از کروز کنترل جدید و سیستم تشخیص علائم ترافیکی، فیستا همچنین به دستیار پارک، هشدار ترافیک با ترمز فعال و حالت‌های رانندگی اسپورت و تریل جدید مجهز شده است.

تکنولوژی فورد پس کانکت نیز به مالکان اجازه می‌دهد تا از راه دور برخی عملکردهای خود را با استفاده از داده موبایل کنترل کنید. برای مثال آن‌ها می‌توانند درب‌ها را باز و بسته کرده و پیشرانه را روشن کنند.

نهایتاً هم باید به ارتقای نرم‌افزار سیستم اطلاعات سرگرمی فیستا اشاره کنیم که هم‌اکنون کاربری راحت‌تری دارد و از اینترفیس با دکمه‌های بزرگ‌تر برای صفحه‌نمایش ۸ اینچی استفاده کرده است. همچنین شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا