فورد

فورد فیوژن به این زودی‌ها از بازار کنار نمی‌رود

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، فورد قصد دارد به عرضهٔ تمامی خودروهای سواری خود به‌جز موستانگ در بازار ایالات‌متحده خاتمه دهد. البته پیش‌ازاین قرار بود مدل فوکوس اکتیو هم به‌صورت وارداتی از چین در ایالات‌متحده عرضه شود اما به دلیل جنگ تجاری آمریکا با چین این برنامه لغو شده و بنابراین خودروهای سواری فورد در بازار ایالات‌متحده صرفاً به یک مدل یعنی موستانگ محدود خواهد شد. در همین حال، هرچند سدان میان سایز فیوژن هم یکی از خودروهای سواری است که فورد قصد کنار گذاشتن آن‌را دارد اما سازندهٔ آمریکایی به‌تازگی برادر اروپایی این ماشین یعنی موندئو را با به‌روزرسانی جزئی معرفی کرده است.

به همین دلیل، احتمال ادامهٔ عرضهٔ فیوژن در کنار موستانگ به‌عنوان محصولات سواری فورد در ایالات‌متحده مطرح شده است. در همین رابطه، سخنگوی فورد آقای «Sam Schembari» اعلام کرده است که فیوژن در آیندهٔ نزدیک از بازار ایالات‌متحده کنار نمی‌رود و برنامهٔ ادامهٔ تولید آن حداقل تا مدل ۲۰۲۰ وجود دارد. این قطعاً خبر خوبی برای علاقه‌مندان به خودروهای سواری خواهد بود زیرا هنوز زمان زیادی باقیمانده تا بتوانند پشت فرمان این سدان آمریکایی قرار گیرند.

اما فیوژن و موستانگ فعلاً تنها محصولات سواری فورد در بازار ایالات‌متحده نیستند زیرا به گزارش CarsDirect هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار دستگاه از هاچ‌بک ساب‌کامپکت فی‌یستا هم در انبارهای نمایندگی‌های این شرکت در سراسر آمریکا وجود دارند. البته این‌ها نسل قبلی فی‌یستا هستند نه نسل جدید آن که چند وقتی است در اروپا عرضه می‌شود. علاوه بر این، حدود ۸,۳۰۰ دستگاه مدل فوکوس هم در انبارها موجود است که این‌ها هم از نسل قبلی هستند نه نسل چهارم که از سال گذشته راهی بازار اروپا شده است.

برای فروش این خودروهای باقیمانده در انبارها، نمایندگی‌های فورد تخفیف‌های قابل‌توجهی را در نظر گرفته‌اند به‌گونه‌ای که هم‌اکنون امکان خرید فی‌یستا و فوکوس با قیمتی بین ۳ تا ۴ هزار دلار کمتر از قبل وجود دارد. نمایندگی‌های فورد همچنین برای سدان فول سایز تاروس نیز تخفیف‌‌های زیادی حتی تا ۶ هزار دلار را ارائه کرده‌اند تا خریداران را به سمت آن جذب کنند. البته کسانی که خواهان این ماشین هستند باید عجله کنند زیرا طبق گزارش مذکور کمتر از ۳,۸۰۰ دستگاه تاروس در انبارهای سراسر ایالات‌متحده موجود است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    یسسسس
    دمش گرم
    خعلی خوشال شدم
    فیوژن بهترین سدان فورد هست که فروش خوبی هم داره
    زنده باد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      منم خوش حال شدم از این خبر شاید هنوز یه فکر هایی فورد داره برای سدان هاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        حالا چه فرقی به حال منو شما داره ما تو یه سیاره دیگه زندگی میکنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. رضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پختگی و تکامل تو ماشین موج میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ford taurus

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    کاش بیشتر رو سدان هاش کار میکرد ?کم کم داره دونه دونه خط میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    به طراحی این ماشین نگاه کنید تقریبا از تمام زوایا زیباست و سخت بشه ایرادی به طراحیش گرفت بدون هیچگونه شلوغ کاری در طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا