فورد

انتظارها به پایان رسید: رونمایی از موستانگ 2015

دیگر انتظارها تمام شد. فورد به طور رسمی موستانگ ۲۰۱۵ را رونمایی کرد. نگاهی جسورانه، در طراحی جلوی این خودرو به طور محسوسی از کوسه الهام گرفته شده است، سپر جلو، جلوپنجره ذوزنقه ای شکل و چراغ های کشیده و باریک وجه اصلی تمایز این خودرو هستند که موستانگ را جذاب تر و خشن تر از قبل کرده اند. شیشه جلوی این خودرو به شدت خمیده شده که در کنار سقف خوش فرمش بسیار خوب بنظر می رسد. نکات برجسته دیگر این خودرو شامل کاپوت فرم دار، گلگیر های بزرگ عقب و چراغ های نواری سه بعدی عقب می شود.

2015 Ford Mustang
۲۰۱۵ Ford Mustang

اگر مدل کوپه باب میلتان نیست، ما مدل کروک را به شما پیشنهاد می کنیم که دارای سقف چند لایه پارچه ای عایق جهت حفظ آرامش کابین است. سقف این خودرو دوبرابر سریعتر از مدل قدیمی باز یا بسته می شود.

2015 Ford Mustang
۲۰۱۵ Ford Mustang

در ساخت کابین این خودرو از صنایع هوایی الهام گرفته شده است. کابین دارای طرحی آشنا است اما کیفیت آن بسیار بالاتر رفته است و برخی مسائل بهبود پیدا کرده است. سبک داشبورد آن، ما را یاد خودرو های سال ۱۹۶۴ می اندازد. این کابین از تکنولوژی های زیادی استفاده می کند که از جمله آن ها می توان به سیستم های هوشمند  (صفحه نمایش هشت اینچی لمسی)SYNC ،MyFord Touch، (نرم افزار ناوبری مجهز) Track App ،MyColor  و یک سیستم صوتی حرفه ای اشاره کرد.
این خودرو بسیار سخت تر و سبک تر از قبل شده و دارای کابینی بسیار بزرگتر است.

2015 Ford Mustang Interior
۲۰۱۵ Ford Mustang Interior

حالا رسیدیم به موضوع اصلی، برای زیر کاپوت این خودرو سه موتور مختلف در نظر گرفته شده است که عبارتنداز:

  • یک موتور ۳.۷ لیتری V6 با حداقل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور ۲.۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر با بیش ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور
  • یک موتور ۵ لیتری V8 با بیش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور
صرف نظر از نوع موتور انتخاب شده می توان آن ها را با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک سفارش داد.
این خودرو دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق مستقل عقب است که کیفیت سواری را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است. سیستم تعلیق جلو این خودرو نیز از نو طراحی شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده این خودرو روی چرخ های ۱۹ اینچی سوار است. همچنین این اسب سرکش دارای سیستم جدید کنترل پایداری است تا تمام پویایی خود را نشان دهد.

[jwplayer mediaid=”54297″] موستانگ GT به طور استاندارد از یک سیستم کنترل شروع استفاده می کند تا خیلی راحت و در بهترین وضعیت به حرکت در آید.

[jwplayer mediaid=”54299″] انتظار می رود قیمت این خودرو حدود ۳۰ هزار پوند باشد اما فعلا قیمت گذاری رسمی آن اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. sajad

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بسیار زیباست فقط به نظرم یکم از اصلش دور شده اما باز هم خوشگل هست عقبش هم خیلی شیک شده حداقل از چراغ جلوش بهتر شده از لحاظ موتور هم من 2.3لیتر 300 اسب بخاری رو ترجیح میدم حجم کم قدرت زیاد هر چند 5 لیتر 420 اسب بخاری هم خیلی خوب هست ولی خوب قیمتش هم قطعا بیشتر میشه در ضمن بگم قیمت تقریبی 30هزار پوندی هم بسیار عالی برای این ماشین هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      طراحیش عالیه فقط دریچه های تهویه وسط کابین یه مقدار تو ذوق میزنه و بهتره بود مثل دریچه های کناری طراحی میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (513 ديدگاه)

        راستی از نیم رخ به قوس سقف نگاه کنید چه الهامی از 911 گرفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. dani

          ۱۵ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          حالت سقف همه ماشینای فست بک این شکلیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. یارو

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      پیش رفت خوبی داشته ولی هیچ چی نمی تونه جای اون چهار تا چراغ گرد و موتور 8/5 لیتری رو بگیره به نظر من فورد ریسک بزرگی کرده . راستی یه سوال چرا از الان برا 2015 معرفی کرده یعنی یه سال زود تر این باعت می شه رقیباش به خودشون بیان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. alireza

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    طراحیش واقعا مدهوش کنندس. واقعا زیباست. امیدوارم هر چه زودتر وارد ایران بشه. ما ایرانیا حقمون بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. زیگما

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    این خودرو برای سلیقه جهانی تولید شده.انتظار خشونت زیادی در چهرش نداشته باشید چون بازار های آسیایی خشونت در طراحی رو دوست ندارن.
    در کل عالیه.فورد از پسش بر اومدی!آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یه پسل باهوش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    لامصب چه چهره ی مردونه ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (190 ديدگاه)

    عجب عروسکیه…
    هم اصالت خودش رو حفظ کرده هم مدرن شده… درود بر طراحان فورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. زیگما

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    دوباره عکس های این ماشینو دیدم.داخل خودرو خیلی از چرم استفاده شده.دیگه مثل قبل پلاستیکی نیست.خشونت از سر و روش میباره.کامارو رو نابووووود کرده
    نظرسنجی:
    کامارو 2014 +++++
    موستانگ 2015 —–

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محسن.د

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    همیشه موستانگ رو بیشتر از کامارو دوست داشتم. به نظرم بهتر بود فورد اصالت چراغهای جلو رو حفظ میکرد.اونطوری با ابهت تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی تراختور

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده انصافا … فک کنم همینجوری ادامه بده دیگه شورولت باید بره بمیره!
    به امید ماستانگ های بعدی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      رو دست کوروت نداریم ، شورولت نمیمیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. زیگما

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    برین به لینک زیر.حیرت زده میشین.
    http://www.ford.com/cars/mustang/2015/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرمین 66

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خوبه ماشین آمریکایی خرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خیلی عالی و جذاب طراحی شده و از طراحی کلاسیکش دور شده اما بنظر من که جسارت فورد خیلی خوب جواب داده.داخلش هم شبیه نسل قبلشه اما به شکل خوبی مدرن هست.کلا خیلی با شکل و شمایلش حال کردم.فورد بعد از نزدیک شدن به ورشکستگی خیلی خوب خودش رو جمع و جور کرد و الان ماشیناش خیلی دوست داشتنیه.
    بنظرم شرکت فورد تو 5 سال گذشته یکی از بهترین شرکت های صنعتی در کل دنیا بوده.شرکتی که ورشکست میشه و به جای اینکه بره گدایی دولت یا دیگه شرکت ها رو کنه کلا سیستم مدیریت رو عوض میکنه و مدلای قدیمیش رو از رده خارج میکنه و در زمینه مهندسی و طراحی خرج خیلی زیادی میکنه و خطوط تولید اضافه و قدیمی رو متوقف میکنه.جایی خوندم ماشینای فورد بشدت فروششون تو چین و امریکا افزایش پیدا کرده.بنظرم خودروسازای ایران می خوان رشد کنن باید با شرکت فورد همکاری کنن نه با فرانسوی هایی که هر روز دارن سهم بازارشون رو از دست میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرمین 66

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. M

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    هرچی باشه که دست ما بهش نمیرسه اینم میاد بازار میره مدل جدیدشم میاد باز ما اندرخم خودروهای وطنیم. والا این زندگی نیست تف به زندگی و سرنوشت اخه جا قحط بود واسه دنیا اومدن. اونایی که بچه اروپا و امریکا هستند مثل سگ باید جلو خدا پارس کنن دم تکون بدن که باز کمه بیان اینجا قدر اونجارو بدونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. km

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    طراحی کامارو بد شد. موستانگ بهتر از قبل. من که عاشقش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. masoud v12

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    از نسل فعلیش زیباتر شده ولی چهره نسل قبلیش اسپورت و خشن بود ولی این نسل لوکس و خشن شده یعنی به اصطلاح از چاشنی اسپورت بودنش کم شده به لوکس بودنش اضافه شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. masoud v12

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (145 ديدگاه)

      ولی واقعیت غیر قابل انکارش اینه که بیشتر از اینکه موستانگ جدید بشه شبیه فورد تاروس کوپه شده به چراغهای جلوش نگاه کنین متوجه این موضوع میشین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. هیمن

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتقاقا به نظر من بیشتر به نسل های اولیش شبیه شده(چند نسل قبل خیلی پیر بود)
    بعدشم همیشه وقتی ماشینی معرفی میشه یه کم زمان میبره که تو ورژن های بعدیش حسابی جا بیفته، پس بشینید و شلبی و باس ش رو نگا کنید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین(جاسم)

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و باحاله.من که باهاش حال کردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. میلاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام دوستان.ماشین بسیار زیبا و فوق العاده ای.اما ارتفاع سقف برای سرنشینی با قد 190 میتونه سخت باشه.تلورانس رنگ خوبی داره اما برای رنگ مشکی طبق مود روز از مشکی مات استفاده کرده اما برای ماشینی با این ابوهت اگر از رنگ مشکی براق استفاده میشد جذاب تر بود.ولی بهرحال ماستانگ همیشه 1 ماشین افسانه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      اتفاقا آمریکایی ها به دلیل درشت بودن همیشه انقد کف صندلی رو میارن پایین که سرشون به جایی نگیره . ماشین آمریکایی و کمبود جا؟؟؟از رو عکس که نمیشه قضاوت کرد ، شما بشین توش اگه سرت خورد با من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Infinite

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    از همین ابتدا باید بگم که نقد زیر یک نظر شخصیه و نظرات تمامی دوستان قایل احترامه.
    نمیدونم این اوخر یا من آدم سخت گیر و مشکل پسندی شدم یا خلاقیت و زیبایی شناسی طراحان افت کرده. وقتی که طرح های رندر شده این ماشین رو (که یکی از علاقه مندان نسل سابقش هستم و بسیار دوستش دارم) دیدم پیش خودم فکر میکردم مگر اینکه طراحان فورد به یک بن بست در طراحی رسیده باشند که نتونن طرح زیباتر و شایسته تری برای این اسب سرکش طراحی کنند.
    حالا که محصول نهایی رو میبینم دارم واقعا به این نتیجه میرسم که طراحان فورد واقعا به بن بست رسیده بودند و طرح خلاقانه ای نداشتند.
    طرح بیرونی جدید یک برداشت ناقص از زبان طراحی جدید فورد و المان های اصیل طراحی ماستانگ هست. به طوری که طرح بیرونی ماشین در طراحی در بین گذشته و آینده گم شده! از چراغ های بیش از حد کشیده شده جلو گرفته، تا فرم بی ابهت و بی روح عقب ماشین همگی دارند حداقل به من ثابت میکنن چطور میشه که آبروی یک خودروی با اصالت ، خشن و بی نظیر رو برد.
    تنها بخشی از طراحی که زیباست و حرفی برای گفتن نمیذاره ، طراحی داخل خودروست. بدون تعارف باید بگم که بسیار زیباست و من رو واقعا به یاد خودروهای قدیمی میاندازه.
    در آخر هم من طرفدار ماستانگ ترجیح میدم بگم: فورد! از تو انتظار بیشتری داشتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن.د

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      من هم کاملا با نظر شما موافقم. طراحی خارجی این بدجور خورد تو ذوقم! مخصوصا جلوش بیشتر شبیه آسیایی ها شده تا امریکایی! انتظار من از نسل جدید موستانگ، خیلی بیشتر از این حرفا بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      درود
      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. احمد.ف

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    موستانگ ۲۰۱۵ خوش اومدی! بزن کامارو رو له کن. منتظریم!!

    به نظرم فورد تونسته با این ماشین یک بند بازی حرفه ای رو به نمایش بذاره از سویی می خواست موستانگ رو جهانی کنه و همه جای دنیا با یک قیافه به فروش برسونه که بازارهای اروپا و آسیا قیافه اصیل و خشن رو نمی پسندد و از طرفی بازار آمریکای شمالی خواهان طراحی اصیل است. در رندرهای قبل طراحی خیلی جالب نبود و اصالت نداشت اما طرح اصلی به نظرم هم هویت و اصالتش رو حفظ کرده و هم سبک جدید و مد رو در نظر داشته.
    هر چند شاید هیچوقت از نزدیک نبینیمش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. SAEED

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    من از طرفدارای سرسخت موستانگم،مخصوصاً این مدل 2015،ولی اینکه بگیم کامارو از این کمتره،یا انقد مطمئن بگیم از کامارو بالاتره!!
    کامارو ss مدل 2011 با موتور6.2لیتر واسب بخار431 وقتی درجا کنارت کار میکنه زمین میلرزه،یعنی موتور مدل 2011 از مدل 2015 این قویتره،بازم با این وجود نمیشه گفت کدوم یکی از این دو رقیب همیشگی بهتره…!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. TOP GEAR

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شدیدا منتظر مدل جی تی شلبی جدید هستم اون دیگه شاهکاره این شاهکار ها با برنامه ریزی های فورد یکی نیست عجیبه ولی بهتره موستانگ دوست داریم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اسی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چراغاش افتضاحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. شهاب

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    موستانگ = اسب رام نشدنی
    طراحیش واسه یکی از اصیلترین آمریکایی ها عالیه , مخصوصا داخلش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. salar

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    Faghat USA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mobin

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. میلاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بیش تر از همه از طراحی عقبش خوشم اومد که آدمو یاد ماستنگ های دهه 60 می ندازه.در کل فورد گل کاشته.فقط کاش کیفیت کابینش بالا باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Sina.fb

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    ماشین خوب وبااصالتیه خیلی حال کردم بخصوص خشم کوسه ایش که خیلی جذابه.
    ولی فقط با رنگ سفید یا یکم آبی آسمانی خیلی متین تر دیده میشه.من که این دوتا رنگو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ehsan

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از اصلش دور شده ، جراغای جلوش یه جورایی شبیه چراغای بی ام دبلیو z4 شده ،سقفشم شبیه 911 شده ، اصالتشو از دست داده، آمریکایی ها یکم به خودشون بیان اصالت ماشیناشونو حفظ کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali97

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      واس همینه جلنجر رو انقد دوست دارم
      اولین نسلش رو با الانش میبینی فقط ابعادش فرق کرده از نظر طراحی(تقریبا)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. sorena330

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    نمایشگر سمت شاگرد منو یاد315 میندازه!!!
    احتمالا از 315 الهام گرفته و دریچه های میانی هم از تندر؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا