فورد

فورد موستانگ الکتریکی با قدرت 840 اسب بخار!

درست است که پیش از این با برخی فورد موستانگ های کلاسیک که دارای قوای محرکه الکتریکی بوده‌اند آشنا شده‌ایم اما این یکی اولین پروژه‌ای می‌باشد که در روسیه توسعه یافته است.


موستانگ موردبحث توسط استارت آپ روسی آویار موتورز و با استفاده از شاسی آلومینیومی و بدنه‌ای فیبر کربنی متعلق به موستانگ فست بک ۱۹۶۷ ساخته می‌شود. اگرچه ظاهر خودرو کاملاً کلاسیک است اما با نگاهی دقیق‌تر به آویار R67 شاهد برخی عناصر مدرن همچون چراغ‌های جلو و عقب LED، دستگیره‌های درب متفاوت و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی خواهیم بود.


همچنین برخی عناصر آئرودینامیکی هم بکار رفته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب و… اشاره کرد. اسپویلر یاد شده به‌صورت خودکار در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر و یا در حالت‌های رانندگی اسپورت و ریس باز می‌شود. بهبود دهنده‌ی آئرودینامیک این خودرو سطح تخت زیر بدنه و سیستم تعلیق بادی‌ای است که به‌صورت خودکار و بسته به سرعت ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش می‌دهد.


کابین بیشتر شبیه تسلا است تا فورد چراکه یک صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی بزرگ اکثر عملکردهای خودرو را کنترل می‌کند. پشت آمپرها نیز از نوع دیجیتالی بوده و آن را ورودی‌های هوای توربین مانند برگرفته از مرسدس E کلاس کوپه احاطه کرده‌اند. همه‌ی تجهیزات مورد انتظار از یک خودروی قرن بیست و یکمی همچون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صندلی‌های برقی با تنظیم در ۱۲ جهت، صندلی‌های گرم شونده، دوربین دنده‌عقب، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید و نورپردازی زیبا در این موستانگ الکتریکی بکار رفته‌اند.


آویار R67 نیروی خود را از طریق دو پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت مجموع ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور ۹۶۶ نیوتون متر می‌گیرد. این سازنده می‌گوید موستانگ الکتریکی صفر تا ۱۰۰ را در ۲.۲ ثانیه پر کرده و در ۱.۲ ثانیه هم از سرعت ۷۲ به ۱۰۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت نیز به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

محدوده حرکتی ادعایی هم کاملاً ویژه و استثنایی بوده به‌ گونه‌ای که موستانگ یاد شده با استفاده از مجموعه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی برد ۵۰۷ کیلومتری دارد. آویار موتورز می‌گوید این خودرو اولین عضلانی الکتریکی بوده و به همین دلیل است که از سیستم صدای خارجی برای شبیه‌سازی نعره‌های پیشرانه و اگزوز شلبی GT500 بهره برده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    حالا که دنیا داره میره سمت ماشین های الکتریکی
    ترجیح میدم این شکلی باشن
    ولی غرشش چه کار کنیم ?صدای امریکای چی میشه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      نوستالژی و مدرنیته در هم ادغام شده چه شده خیلی قشنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. parsa

      ۲۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (167 ديدگاه)

      این توهین بزرگی به یه موستانگ اصیل و کلاسیکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    جای این پروژه ها داخل ایران خالی هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    افرین صدا واقعا لازمه برای موتور چون بی صدا خیلی خطرناکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رها

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    نگران صدا و بوی موتور درونسوز اصلا نباشید به لطف این مدیریت کلان کشوری تو نسل ما و بعد از ما درسته غرش ۶ یا ۸ یا ۱۲ سیلندر را نداریم ولی از شر موتور پراید و پیکان و تیبا و پژو خلاصی نخواهیم داشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. emad1990

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    من حتی اگه الکتریکی ها دنیا رو بگیرن بازم یه موتور وی 8 درونسوز رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا