فورد

معرفی فورد موستانگ اکوبوست با پکیج پرفورمنس

فورد برای کسانی که خواهان ارتقاء عملکرد موستانگ اکوبوست هستند پکیجی بنام High Performance را ارائه کرده است. این پکیج را می‌توان پاسخ فورد به شورلت کامارو توربو با پکیج ۱LE دانست. این پکیج که برای هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت موستانگ قابل سفارش است، ارتقاءهای مختلفی را به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هاچ‌بک داغ فوکوس RS است.

این پیشرانه که تغییراتی مثل بازطراحی توربوشارژر را تجربه کرده است، ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۲۰ اسب بخار از نسخهٔ ۳۱۰ اسب بخاری مورداستفاده در موستانگ اکوبوست استاندارد بیشتر است. البته قدرت این موتور هنوز هم ۲۰ اسب بخار از فوکوس RS کمتر است. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است.

موستانگ اکوبوست با این پکیج عملکرد طبق گفته فورد در حدود چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز با ۵۵ کیلومتر بر ساعت افزایش نسبت به موستانگ اکوبوست استاندارد به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌هایی که این پکیج برای موستانگ به همراه دارد سیستم اگزوز کاملاً فعال با چهار سر اگزوز است که صدای تهاجمی‌تری تولید می‌کند. علاوه بر این، سیستم تعلیق با استفاده از قطعات جدیدی ارتقاء پیدا کرده و کالیپرهای ترمز چهار پیستونهٔ جلو نیز از موستانگ GT قرض گرفته شده‌اند.

این پکیج عملکرد به موستانگ اکوبوست دیفرانسیل لغزش محدود را هم اضافه کرده که این ویژگی در کنار تنظیم مجدد سیستم فرمان، سیستم ABS و سیستم کنترل پایداری به همراه توزیع وزن ۵۳ به ۴۷، ماسل کار فورد را به خودروی مناسبی برای استفاده در پیست‌ها تبدیل کرده درحالی‌که در جاده‌های کوهستانی و پیچ‌درپیچ نیز لبخند رضایت را روی صورت راننده خواهد نشاند.

پکیج High Performance در بیرون نیز جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، نشان جانبی، قاب آینه‌های جانبی خاکستری‌رنگ، اسپویلر عقب، خطوط خاکستری روی کاپوت و رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های تابستانی ۲۵۵ را هم به موستانگ اکوبوست اضافه کرده است تا ظاهر این ماشین نیز از نسخه‌های استاندارد متمایز گردد. در این خودرو همچنین اسپلیتر جلو و کانال‌های خنک‌کنندهٔ ترمزها هم از موستانگ GT گرفته شده‌اند.

برای موستانگ اکوبوست High Performance پکیجی بنام هندلینگ هم قابل سفارش است که رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵ پیرلی P Zero کورسا، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، کمک‌فنرهای MagneRide با تنظیم ویژه و ترمزهای نیمه فلزی را ارائه می‌کند. موستانگ اکوبوست با پکیج High Performance برای اولین بار رسماً در نمایشگاه نیویورک به نمایش عمومی درمی‌آید اما خریداران برای دیدن آن در نمایندگی‌های فروش باید تا پاییز آینده صبر کنند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    چه میکنه این موستانگ
    مشخصات خوب
    ظاهر خوب
    قیمت خوب
    فروش خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. big & small block engine

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (154 ديدگاه)

    عشق این موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    نمایه پشت،ابهت خالص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    موستانگ همیشه خوب و جذاب بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. تویوتا موتورز

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    موستانگ خیلی خوبه
    یعنی بیش از قیمتی که براش پرداخت میشه خوبه و این رمز موفقیتهاش هست
    تبریک به طرفدارهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همیشه ماستنگ رو دوست داشتم و خوشبختانه فرصت لذت بردن ازش هم داشتم اما نمیدونم چرا به مرور زمان داره جذابیتش کمتر میشه برام؛ نیاز به یه تحول اساسی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پدرام اهوازی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کامارو اصالت خودش رو از دست داد ولی ماستنگ و چلنجر هنوز ابهت و بزرگی دارند.♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر.عارف

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    وای خدا چه دلبری میکنه این موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا