فورد

فورد موستانگ شلبی GT500، هیولایی با قدرت بیشتر از 700 اسب!

به نظر می‌رسد که فورد با تمام قدرت سعی دارد طرفداران موستانگ را شگفت‌زده کند. درحالی‌که نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ این روزها تمامی توجهات را به خود جلب کرده این خودروساز پس از معرفی مدل بولیت جدید تیزری از مدل جدید شلبی GT500 را در حساب کاربری فیس‌بوک و یوتیوب منتشر کرده است.


به نظر می‌رسد این ویدئو به‌صورت کامپیوتری رندر شده باشد و در حال نمایش نسل فعلی موستانگ با کاپوتی گیرا، ورودی‌های هوای بزرگ در جلو، اسپویلری بزرگ و قدرت بالاتر از ۷۰۰ اسب بخار است. در این پست فیس‌بوکی گفته می‌شود که این خودروی عضلانی برای سال ۲۰۱۹ تدارک دیده می‌شود و زمانی که رونمایی شود قدرتمندترین محصول جاده‌ای تاریخ فورد محسوب خواهد شد.

[دانلود ویدئو] صدای کار شده روی این کلیپ کاملاً یادآور صدای پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری شلبی GT350 است. البته شنیده شده که مدل GT500 نیز از همین پیشرانه اما با خروجی بیشتر برای تحت فشار قرار دادن داج چلنجر هلکت استفاده خواهد کرد. جدیدترین شایعه درباره این خودرو نیز اینکه حجم خود سوپرشارژر به تنهایی ۲.۶ لیتر بوده که بیشتر از حجم اکثر پیشرانه‌های ۴ سیلندر کنونی می‌باشد. همچنین گفته شده خروجی پیشرانه GT500 در حدود ۷۵۰ اسب بخار خواهد بود اما بازهم می‌گوییم که این‌ها تنها گمانه‌زنی هستند.


اما خبر منتشر شده می‌گوید که پیشرانه یاد شده اولین بار در تاریخ GT500 به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بکار رفته در F-150 رپتور و شورولت کامارو ZL1 متصل می‌شود.

قبلاً تصاویر متعددی از نسخه‌های پیش‌تولیدی موستانگ منتشر شده‌اند که از پوشش‌های استتاری سنگینی برخوردار بوده‌اند. یکی از نمونه‌ها دارای لاستیک‌های اسپورت چسبان و ترمزهای بزرگ برمبو بوده است. فورد هم‌اکنون تأیید کرده GT500 حداقل خروجی ۷۰۰ اسبی و کاپوتی با ورودی‌های فراوان خواهد داشت.


البته سؤال بزرگ این است که آیا GT500 همان چابکی GT350 را خواهد داشت یا اینکه در خط مستقیم رقبای خود را خواهد کشت. به نظر می‌رسد چند ماه آینده برای طرفداران این عضلانی آمریکایی کاملاً هیجان‌انگیز خواهد بود!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (539 ديدگاه)

    هیولا بیا همه رو درو کن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مبین پورمند

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      بجز دیمون??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M.us

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    هولی شت یه هبولای دیترویتی دیگه ،رند های زیادی تو فضای محازی پخش شده از این هیولا و تو چندین موارد قدرت انجینش رو800یا مابین 750_760تخمین میزنن براش ،ظاهر تهاجمی جلو بازی داره با کاپوت عضلانی که هر بیننده ای رو به وجد (تو رندر هایی که دیدم) میاره.ممنون فورد که دل مارو شاد کردی(:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    جووووووونم
    ببىنم با رقىبهاى قلدرش مثل هلکت و zl1 چه مىکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ❤❤GERMANY❤❤

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (132 ديدگاه)

      مگر gt۳۵۰ رقیب zl1 و هلکت نبود؟ gt500 رقیب z28 و دیمون نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        Z28 کمى پاىىن تر از zl1 هستش
        داستان دىمون هم که کلا فرق داره
        رقىب دىمون کامارو کوپو و موستانگ کبرا جت هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ❤❤GERMANY❤❤

          ۲۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (132 ديدگاه)

          بنابراین gt۳۵۰ چگونه است.؟ پس فورد ۲ رقیب برای هلکت و zl1 ساخته است؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (Ali (Chevy nova

          ۲۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          شلبى gt350 در واقع رقىبى براى کامارو z28 حساب مىشه ولى gt500 رقىب کامارو zl1
          و اىنکه چلنجر r/t وt/a 392 رو مىشه رقىبهاى gt 350 نام برد و هلکت رو رقىب gt 500

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Just bentley continental

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (539 ديدگاه)

      Gt500 همشونو می خوره.
      دیوونه ایه این ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. (Ali (Chevy nova

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    بچه هاى امرىکن باز نظر سنجى هم دارم براتون
    pontiac gto 1964 لاىک
    1964 ford mustang دىس لاىک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HORSE

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      آمریکایی باز نیستیم ولی همیشه تو این نظرسنجیا شرکت میکنیم.😆 از دسمون دلخور نشو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamid.Hellcat

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      انتخاب سختیه داش علی ولی من GTO رو ترجیح میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. M.us

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    بازم شروه جنگ قدرت بین ماسل کارا عاشق این رقابتم حالا تو یه سایت خوندم کامارو zl1و کل کامارو ها که میخان فیس لیفت بشن علاوه بر ظاهر باطنشون هم تغییر میخواد بکنه که من حدسم اینه که از انجین کوروت تو zl1استفاده میشه تا از رقبا عقب نیوفته بهر حال من و تمام امریکایی باز ها داریم از این رقابت بین ماسل ها لذت میبریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      البته استفاده از موتور کوروت براى کامارو چىزه تازه اى نىست و از دهه ى 60 هم انجام مىشد
      موتور 6/2 لىترى اسمال بلاک کوروت در کامارو هم همىن الان استفاده مىشه
      کادىلاک هم براى محصولات پرفورمنس خودش از موتور کوروت استفاده مىکنه مثل cts-v

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Abbas_us.c

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    یا خدا سوپرشارژ2.6لیتری!! Lt4 650اسب بخاری از سوپرشارژ 1.7 لیتری Eatonاستفاده میکرد دیگه وای به حال این!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hamid.Hellcat

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    کامارو و ماستنگ بطور تدریجی و به مرور زمان دارن از دنیای ماسل کارها فاصله میگیرن و به سوسول کارهای آلمانی و ژاپنی نزدیک میشن. یک ماسل کار علاوه بر داشتن قدرت زیاد، ظاهرش هم باید ضمخت و عضلانی باشه. تنها ماسل کاری که اصالت خودشو حفظ کرده چلنجره. خدا کنه همینطور ادامه بده تا شرایط مملکت تغییر کنه یا من برم از اینجا تا بتونم بخرمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مبین پورمند

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      خیلی خیلی موافقم ناموسا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Hemichan

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    شایدم 800
    شلبی 1000 از سوپرچارجر 4.5 لیتری استفاده میکنه 1000 اسب قدرتشه هرچند مشخص نکردن مثل مدل 2013 هزار اسب روی چرخهاس یا کرنک
    چیزی که مشخصه اینه که مثل همه موتورهای آمریکایی قدرتش بیشتر از عدد اعلامیه کارخونه اس
    شلبی جی تی 500 مدل 2013 660 اسب بود و قدرت واقعیش 700 اسب
    حالا مدل جدید احتمالا عدد واقعی بالای 800 باشه

    چلنجر هم که هنوز بی رقیبه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas_us.c

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (269 ديدگاه)

      شلبی 1000در حدود 960روی چرخ زده و چیزی در حدود 1100اسب بخار روی کرنک شفت
      شلبی gt500هم حدود 609اسب بخار رو چرخ داره و نزدیک 700اسب بخار رو فلایویل داره
      چلنجر دیمن هم 720اسب بخار رو چرخ زده البته با اکتان 93(بنزین غیره مسابقه ای) و بدون PCMکه قدرتش میاد رو 808اسب بخار داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      با شکوه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مبین پورمند

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      عشقم????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Abbas_us.c

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (269 ديدگاه)

      اصالت خالص
      البته با مدل70 بیشتر حال میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مبین پورمند

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    باید بیاد تا ببینیم رقیب دیمون میشه یا ن
    حرفو خرس گنده(بوگاتی) هم میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sajad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونایی ک اینقد سنگ دیمون ب سینه میزن ببینن ک میتونه با کبرا جت درگ بندازه خخخخ موفق باشید دیمونیا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا